Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Soupmaker?

 
Profiel   

Zitten hier mensen die een soupmaker hebben of ervaring er mee hebben? Heeft het een toegevoegde waarde?

Mijn vriend eet dagelijks soep en vindt het heerlijk om verse soep te maken ipv een zak/blik in een pan gooien. Ik dacht misschien is dit een leuk verjaardagscadeau, maar ik vraag me af of het echt veel werk scheelt? En of de soep inderdaad glad is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-18 16:14 



 
Profiel   

Ik heb er eens op gegoogled. En het lijkt me helemaal niets.

Voor heldere soepen, op bouillinbasis, bouillon die je dus gaat trekken voegt dit niets toe.
Gebonden soepen kun je natuurlijk zo moeilijk maken als je wilt. Maar bv een eenvoudige gebonden tomatensoep met een bouillonblokje heb ik net zo snel klaar in een pan en met een staafmixer als dat apparaat. Misschien wel sneller. ;)

Voor het échte werk doet het niets. Want, écht koken kost nou eenmaal tijd.
Voor het nepwerk of halve werk doet hij ook niets als je een pan en een staafmixer tot je beschikking hebt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-18 18:48 



 
Profiel   

Ik denk dat het niet perse sneller is, wel gemakkelijker in de zin dat je niet bij je vuur moet blijven.
Het idee dat je smorgens alles erin gooit en savonds een lekkere gemixte soep hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-18 19:55 



 
Profiel   

Ideaal ding! Ben er heel blij mee.
Makkelijk soep maken in 30 minuten zonder dat je er bij hoeft te blijven. Wij gebruiken hem regelmatig en ik heb er geen seconde spijt van de we hem gekocht hebben :o
Maar ik denk wel dat dat heel persoonlijk is. Ik ben er blij mee iig :j

Edit: je kunt gladde soepen maken (die gebruiken wij het meest) maar ook groffe soep (en nog compotes ook)

Het is zeg maar een waterkoker met een blender functie. Ja dat kun je met de staafmixer ook. Maar dit is naar mijn idee heerlijke soep en je hoeft idd niet bij het vuur te blijven. Je doet de ingrediënten in de soepmaker en 30 minuten later verse soep (homemade croutons erin en smullen maar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-18 20:18 



 
Profiel   

Nooit geweten dat zoiets bestaat!
Maar ik houd van wat vermicelli of pasta of spaghetti of aanappelblokjes in mijn soep.

Als je een soep ‘s morgens wil aanzetten zodat ie ‘s avonds klaar is, is een slowcooker dan niks? Daar kun je zo veel meer mee doen, en achteraf even die staafmixer erdoor is nauwelijks extra werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 06:15 



 
Profiel   

Ik heb er nu een jaar 1 en vind het ideaal! Met een half uurtje heb je verse soep. Heerlijk :9
Het is vooral makkelijk na een dag werken. Even ingrediënten snijden, in dat ding mikken, aanzetten en ondertussen drinken pakken, even zitten, schoenen uitdoen, enz. En na 25 minuten is het klaar.
Vooral dat vind ik het gemakkelijke er aan, je hoeft alleen maar te snijden en het ding doet de rest zonder dat je het in de gaten moet houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 06:59 



 
Profiel   

Welk "ding" hebben jullie dan? Ik zie verschillende merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 07:05 



 
Profiel   

Ik heb die van Philips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 07:08 



 
Profiel   

Een blender doet hetzelfde.

Alle ingredienten in de pan. Kook erover in de blender klaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 07:36 



 
Profiel   

Ik heb zelf ook de Philips soupmaker en ik zweer erbij. Wat een handig ding! Ik maak er bijv tomaten-groente soep in. Eerst de gladde functie met de verse tomaten en een soepblokje en daarna nog 10 min de "boerensoep" functie. Of broccoli, pompoen of wortelsoep.
Je zet hem aan en kan wat anders gaan doen, na 20 min is je soep klaar. Er zit voor ongeveer 3 grote koppen aan soep in

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 07:38 



 
Profiel   

De groenten snijden, vind ik nu net het meeste werk. Jammer dat dat niet uit handen wordt genomen :D

Voor de rest is soep maken toch een makkie? Ik blijf daar echt niet continu bij staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 08:02 



 
Profiel   

misschien is een blendtec blender meer iets, dat is een gewone blender die heel krachtig is en een soep stand heeft die dus ook warme soep geeft.
het is best een uitgaven, dat wel.
https://www.coolblue.nl/product/810652/ ... zwart.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 08:04 



 
Profiel   

Ik heb een multicooker van Kitchenaid, die heeft dan geen blender functie maar wel een roertoren.
Handig voor soepen, stoofpotten, risotto.. kunt er echt van alles in maken.
En voor de blender functie gebruik ik een staafmixer, veel handiger schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 08:07 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de reacties :D
Grappig om te zien dat iedereen zonder soupmaker sceptisch is (net als ik) en iedereen die hem heeft zo enthousiast is.

Natuurlijk kan een blender of staafmixer ook, dat realiseer ik me ook en dat werkt ook prima. Ik merk alleen dat mijn vriend graag liever verse soepen eet, maar daar de tijd niet voor neemt. Er zijn 2 avonden in de week dat hij de soep aanzet om op te warmen, zich omkleed, spullen pakt, snel soep eet en door gaat naar het voetbal. Daarom lijkt het mij ideaal als hij de soupmaker aan kan zetten en dat tegen de tijd dat hij beneden komt de verse soep klaar is ipv de soep uit blik/zak opgewarmd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 13:13 



 
Profiel   

Ik ben ook heel blij met de mijne. In 18 minuten heb ik soep klaar. Ja, inderdaad moet je nog wel snijden, maar vaak doe ik dat al eerder, dan kom ik thuis van het werk en hoef ik hem alleen maar aan te zetten en heb er geen omkijken meer naar.
Ook al heel wat pakketjes met groentes in de diepvries gesneden klaar liggen om soep te maken. 1 van onze favorieten is aspergesoep met lente-ui, heb dus heel wat asperges gesneden in de diepvries liggen met gesneden lente-ui er al in het pakketje bij klaar.
Ik heb er ook eentje van Philips, de Philips Viva HR2203/80.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 14:28 



 
Profiel   

pakketjes maken is inderdaad dé clue.
Met een goede keukenrobot kan je eens in de maand een uurtje groenten snijden en hakken, in portiezakjes de vriezer in (even opzetten welke smaak soep eruit komt :P), en dan hoef je enkel smorgens die in de soupmaker droppen, de timer erop zetten en heb je op het gewenste uur je soepje!
werkt zo met de slowcooker ook goed. Soep in de slowcooker lukt bij mij trouwens niet goed, dat is geen succes (snert uitgezondert)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 15:13 



 
Profiel   

Ik heb er 1 van philips en gebruik hem bijna elke dag!
Naast soep, maak ik regelmatig compotes, smoothies en milkshakes.
Online staan de nodige recepten maar we verzinnen elke dag wel wat anders!

Hij gaat hier de deur niet meer uit.
En inderdaad heel weinig mensen kennen ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 20:12 



 
Profiel   

Hoe doe je dat met zo’n soepmaker als je een roux moet maken vantevoren, zoals bij champignonsoep? Of een ui moet fruiten? Of gegrilde paprika erin wil verwerken? Dat lijkt me dan weer lastig, als je dat alsnog zelf vooral moet doen. Anders zijn het aantal recepten toch vrij beperkt lijkt me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 20:32 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Hoe doe je dat met zo’n soepmaker als je een roux moet maken vantevoren, zoals bij champignonsoep? Of een ui moet fruiten? Of gegrilde paprika erin wil verwerken? Dat lijkt me dan weer lastig, als je dat alsnog zelf vooral moet doen. Anders zijn het aantal recepten toch vrij beperkt lijkt me?

Dit is dus precies waar ik over struikel.
En daarom zeg ik dus dat echt koken nou eenmaal tijd kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 20:42 



 
Profiel   

Dat je een soupmaker hebt wil niet zeggen dat je niet meer op een andere manier soepen kan maken ;)

Maar goed ik heb laatst gegrilde tomaten soep gemaakt. Gewoon eerst de tomaten grillen en dan in de soepmaker doen.

Aspergesoep kun je ook gewoon maken en bijv kookroom gebruiken i.p.v. water met bouillon. Champignon soep heb ik nog niet geprobeerd maar ook daar zou ik wel een creatieve oplossing voor bedenken, uiensoep maken we gewoon net als voor de tijd dat we een soupmaker hadden ;)

Maar er zijn nog veel meer andere soepen! Broccoli blue stilton soep bijv (stond in het recepten boekje dat erbij zit) erg lekker.

Het is een net wat andere manier van soep maken, maar met wat creativiteit kom je een eind. En voor soepen die niet geschikt zijn voor de soupmaker bestaat nog gewoon de ouderwetse manier :o

Wij gebruiken hem gewoon echt veel maar dan dus voor aspergesoep, tomatensoep, broccolisoep, doperwten soep, gegrilde paprika soep.

Mijn man lachte me uit toen ik er mee thuis kwam, maar die is inmiddels ook om :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-18 22:44 



 
Profiel   

Ik heb me er even verder in verdiept en ik lees dat veel gebruikers het een fijn apparaat vinden. Lekkere soep ook. Als soepliefhebber spreekt me dat zeker aan.

Maar een dikke maar uit de reviews is de beperkte levensduur.
De soupmakers vallen massaal om. Vaak net voor of na het einde van de garantietermijn van 2 jaar. Dat gebeurt dan bij groepen bekenden (familie, collega's) die allemaal een soupmaker kochten, waardoor het zo opvalt.

Wat mijverder ttegenhoudt is het feit dat ik vooral maaltijdsoepen in het voren maak en invries. Voor 3 keer avondeten of meerdere lunches. Dat is dan maar 1 keer werk. De soupmaker is daarvoor niet geschikt, te weinig inhoud. Het levert mij juist geen tiidsbesparing of minder werk op.

Ik zou de soupmaker wel willen krijgen en uitproberen, maar zou het niet zelf kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-18 06:03 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Hoe doe je dat met zo’n soepmaker als je een roux moet maken vantevoren, zoals bij champignonsoep? Of een ui moet fruiten? Of gegrilde paprika erin wil verwerken? Dat lijkt me dan weer lastig, als je dat alsnog zelf vooral moet doen. Anders zijn het aantal recepten toch vrij beperkt lijkt me?

En dat kan bij de Multicooker dan weer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-18 08:10 



 
Profiel   

Ethelate schreef
8nnemiek schreef
Hoe doe je dat met zo’n soepmaker als je een roux moet maken vantevoren, zoals bij champignonsoep? Of een ui moet fruiten? Of gegrilde paprika erin wil verwerken? Dat lijkt me dan weer lastig, als je dat alsnog zelf vooral moet doen. Anders zijn het aantal recepten toch vrij beperkt lijkt me?

En dat kan bij de Multicooker dan weer wel.


Maar waar zit de tijdwinst dan?

Ik maak meestal in het weekeinde soep. En dan vries ik porties in.
Altijd lekkere soep beschikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-18 08:17 



 
Profiel   

Ik verplaats het even naar Voedertijd.

HTT -> VT.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-18 08:22 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ethelate schreef

En dat kan bij de Multicooker dan weer wel.


Maar waar zit de tijdwinst dan?

Ik maak meestal in het weekeinde soep. En dan vries ik porties in.
Altijd lekkere soep beschikbaar.


Ik vind lekker eten belangrijker dan tijdwinst.
Slowcooking/uren laten garen, zo veel lekkerder dan een 15min ff snel opgewarmd/gekookt gepureerd sapje ;)

Het voordeel met de multicooker is dat het veel programma's heeft, alles in 1 pan kan (dus weinig afwas) en je er niet continu bij hoeft te blijven. Ik maak bijv. s avonds alles klaar, zet de eerste lading aan, gooi er 's ochtends de rest bij en thuis komen is opscheppen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-18 09:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen