Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Soupmaker?

 
Profiel   

Oh ja ook heel handig, ik had nooit gedacht dat het zo lekker was.Dan had ik hem jaren eerder al gekocht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:30 



 
Profiel   

Soep gemaakt van het Curry Madras pakket. Geen vlees erbij en gewoon alles gesneden er in gemikt.
Was super!!! 4 bakjes soep voor mee naar het werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 07:51 



 
Profiel   

Klinkt lekker hoor, ik had vandaag stoofperen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 19:39 



 
Profiel   

Kan het via Google niet vinden..
Hoe weet je hoeveel water per soep erin moet?

Ik heb sinds vandaag een soepmaker maar net mn broccoli soep maar in een beker gedaan om te drinken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 14:04 



 
Profiel   

Ik doe er gewoon zoveel water in tot de min/max streep. :=
En ik zorg ervoor dat de groente ook tot de max streep komt. Er komt ook vocht uit groente, dus als het water dan bij de min streep staat is dat prima.

Ik gebruik mijn soupmaker nog iedere week minstens 1x. Ben er nog steeds super blij mee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 15:12 



 
Profiel   

zodiacje schreef
Kan het via Google niet vinden..
Hoe weet je hoeveel water per soep erin moet?

Ik heb sinds vandaag een soepmaker maar net mn broccoli soep maar in een beker gedaan om te drinken :')

Staat meestal in het recept? En zo niet dan doe ik het op gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 20:39 



 
Profiel   

Ik doe niet per se aan recepten. Gewoon de groente die ik wil, een uitje en als ik het heb knoflook.
Mijn soepmaker gevoel is nog even onder ontwikkeld vrees ik haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 23:29 



 
Profiel   

zodiacje schreef
Kan het via Google niet vinden..
Hoe weet je hoeveel water per soep erin moet?

Ik heb sinds vandaag een soepmaker maar net mn broccoli soep maar in een beker gedaan om te drinken :')

Niet over de max streep dus. Bij mij is het meestal te dik dus gaat er later nog wat water bij, net als bij de appelmoes die ik bijna iedere week maak......
Ik houd me ook niet aan recepten qua hoeveelheid, ik doe er gewoon in wat ik lekker vind of een groentepakket wat ook voor gewoon eten gebruikt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 07:48 



 
Profiel   

Margee hoe maak jij de appelmoes? Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het was iedere keer drama :+

Zodiacje dat komt vanzelf :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 08:43 



 
Profiel   

3 of 4 appels schillen, in kleine stukjes in de soupmaker en wat water erbij. Programma draaien, daarna even spieken en nog een keer de mixstand erdoor. Er hoeft geen suiker bij, wat ook het doel is.
Mocht hij aanbranden, even de onderkant miniem invetten en weer uitvegen zodat er net een laagje overheen zit. Met kaneel vind ik zelf heel lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 07:55 



 
Profiel   

Ik geef dit topic nog eens een flinke schop :Y)

Ik heb de laatste tijd erg weinig tijd om te koken, en nu lijkt een soepmaker me toch best handig.
Maar ik lees overal dat de bereidingstijd rond de 20 tot 30 minuten is.
Ik maak vaak soepen die normaal meer tijd nodig hebben, bijvoorbeeld van spliterwten en andere droge bonen, en van harde groentes als pompoen en knolselderij en zoete aardappel. Hoe werkt dat in een soepmaker? Wordt dat sneller gaar dan in een pan? Of kun je een programma dan bijvoorbeeld twee keer draaien?

Gebruiken jullie de soepmaker nog steeds veel? Klopt het dat ze vaak net na de garantie stuk gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 15:52 



 
Profiel   

bij harde groenten (wortel / pompoen) draai ik hem eerst eens op een programma voor "stukjes" - soep, en erna voor de gladde soep, dan is het helemaal ok. Gedroogde erwten heb ik nog niet geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 15:56 



 
Profiel   

Ah, goed om te horen dat dat werkt! Dus dan heb je in pakweg drie kwartier de soep klaar? Top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 15:57 



 
Profiel   

inderdaad. als je hardere groenten klein genoeg snijdt gaat het met 1 glad programma ook hoor, maar ik ben te lui om het fijn te snijden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 15:58 



 
Profiel   

Wij gooien de harde groente er gewoon in (in wat kleinere stukken) en dat gaat gewoon in 1 programma, dus in 20 minuten. Wij zijn er nog steeds super blij mee.

In juli is die van ons 4 jaar en hij wordt gemiddeld 3x per week gebruikt. Hij heeft deze week voor het eerst kuren, dus ik ben bang dat hij het aan het begeven is, maar dus niet net na de garantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:05 



 
Profiel   

SplashIsLief schreef
Wij gooien de harde groente er gewoon in (in wat kleinere stukken) en dat gaat gewoon in 1 programma, dus in 20 minuten. Wij zijn er nog steeds super blij mee.


Ik gooi dingen als pompoen, knolselderij en zoete aardappel er ook gewoon in met het gewone programma. :j

En dan lekker in een thermosmok mee naar kantoor. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:08 



 
Profiel   

Wat ik me afvraag, bij verse kruiden om bouillon mee te maken. Heeft het dan de tijd om de smaak goed af te geven. Ik gebruik nu de slowcooker ervoor (er staat nu een groentensoep al een flinke tijd op) maar voor de verse kruidenbouillon heeft het echt flink de tijd nodig om goed op smaak te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:11 



 
Profiel   

Ik maak bouillon juist niet in de soepmaker, ik doe juist bouillon in de soepmaker met andere ingrediënten. Ik trek bottenbouillon in de slowcooker en gebruik die als basis voor andere soepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:16 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit bouillon getrokken, maar lijkt me inderdaad dat dat meer tijd nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:37 



 
Profiel   

Ik moet wel omdat ik alles wat kant en klaar is niet mag hebben. -O- Mijn soepbasis is verse kruiden bouillon eventueel aangevuld met paddestoelen of vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:38 



 
Profiel   

dan zou je de bouillon best in de slowcooker trekken, en die idd gebruiken als basis voor je soepen in de soepmaker.
Alhoewel je met water - groenten/ingredienten - en gewoon peper/zout/kruiden/verse kruiden ook hele mooie soepjes kan maken hoor
Bouillonblokjes zijn niks meer dan kruiden en een vetstof en vooral zout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:40 



 
Profiel   

Pompoensoep gaat prima in de soepmaker. Ik heb m dan wel even in de magnetron gehad om beter te kunnen schillen. En inderdaad wat kleinere stukjes in de pan. Wel vind ik sommige soepen lekkerder uit de normale pan. Zeker als je eerst nog wat ingrediënten moet aanbakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 17:35 



 
Profiel   

Klinkt goed.
Heeft iemand wel eens gemeten wat ze verbruiken op een heel programma? Ik neem aan dat het verwarmingselement niet continue aan blijft, maar ze schijnen niet goed geïsoleerd te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-22 08:33 



 
Profiel   

Ik heb mijn soepmaker inmiddels een aantal dagen binnen, en het werkt perfect!
Ik heb er al heerlijke bloemkoolsoep en champignonsoep mee gemaakt, en tot nu toe ben ik er blij mee. Het is wel even wennen dat ik er geen complete bloemkool in kan gooien, dus heb drie aparte porties gemaakt verdeeld over twee dagen. Maar hij maalt goed glad en ik heb nog geen aangebrande groente op de bodem gehad, waar ik een beetje bang voor was.

Wat zijn jullie favoriete soepen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-22 16:04 



 
Profiel   

Mijn favoriete soep is nog steeds de simpele groentesoep. :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-22 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen