Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 16:36

_mexx_lady_ schreef:
Hier juist de 3de fles gemaakt maar ik ben niet overtuigd.
Na 5x duwen nog steeds minimale bubbel. Doe ik iets verkeerd?



Echtgoed door drukken. Zowel ik als mijn moeder drukte niet goed door in begin

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:37

En 2 seconden vasthouden!

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:15

Indrukken totdat je een pufje hoort! En dat dan 3-5 keer! :)

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:39

2 sec red ik niet.. Dan loopt ie over Haha.
Hier gewoon 1 sec, en dan 3 of 4x.

Wel tot het pufje,maar die komt haast gelijk al.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:53

Vul je de fles dan niet teveel? Op mijn fles staat een maximum water en dan gaat de 2 Seconden per keer prima

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:57

De Crystal die geeft een soort harde knetter op een gegeven moment, daar doe ik er maximaal 3 van :))

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:05

Hanafubuki schreef:
De Crystal die geeft een soort harde knetter op een gegeven moment, daar doe ik er maximaal 3 van :))


Komt doordat de Crystal luchtdicht afgesloten is :)

Happiness91

Berichten: 468
Geregistreerd: 10-04-11

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:21

Wij willen er ook 1 aanschaffen, Kan iemand mij misschien vertellen of er nog kwaliteitsverschil zit tussen de spirit en de crystal? Of betaal je voor de crystal alleen meer vanwege de glazen karaffen & het uiterlijk?

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:11

Nee qua prik niet. Alleen de machine die wat luxer uitgevoerd is en inderdaad glazen flessen! :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:04

Ik heb ook een Sodastream! Op het moment wordt hij minder gebruikt, omdat mijn fles niet in het kleine koelkastje in ons magazijn past :+
Hier ook de Spirit en ik ben echt heel blij dat die plastic flessen heeft, want ik hebben mijn flessen ook altijd mee naar colleges e.d. Qua smaakjes heb ik momenteel denk ik 5, waarvan ik een aantal in Duitsland heb gekocht, daar is de keuze toch wat uitgebreider. Standaardsiropen zoals cola haal ik bij de Makro in de aanbieding, 3 voor €10 excl. btw. De Spirit heb ik daar ook in de aanbieding gekocht trouwens.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:53

Er zijn ook halve liter flesjes voor de sodastream.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:36

Oeps, hij ligt op de achterbank... :))

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:42

Misschien makkelijk om mijn vraag bij in dit topic te stellen.
Sinds augustus heb ik ook een sodastream. Wij dronken vrij veel blikjes cola en weinig water. Om onze afval berg wat te verminderen en meer water te drinken hebben we de sodastream gekocht.

Nu, ik heb 4 flessen waarvan 1 kleine. Eentje gebruik ik enkel voor bruiswater. Eentje voor als bezoek wat wil drinken en de andere 2 gebruiken we voor frisdrank. We drinken altijd van de fles (uiteraard niet van de bezoekfles).
Na gebruik was ik ze uit met een flessenborstel en afwaszeep, en ik plaats ze zoals sodastream zegt, vol met water in de frigo om te bewaren. Maar ze ruiken zo snel slecht. Ik heb gisterenavond een kleine fles cola gemaakt. Deze meegenomen naar avondschool en erna de frigo in. Hij ruikt nu al naar schimmel. Tegenwoordig maken we dus enkel frisdrank in de kleine want anders moeten we teveel weg gooien. Ik heb ook de schoonmaaktabletjes van sodastream maar die werken minder goed dan dat ik ze met zeep uitwas.

Is dit normaal of we wat verkeerd? Zou het niet zo zijn met de glazen flessen?
We hebben de goedkoopste genomen omdat ik niet wist of ik dit graag zou hebben. Dus ook de plasic flessen erbij.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:47

Ik heb (nog) geen sodastream, maar ik vul regelmatig gewone drinkflessen en merk wel dat plastic flessen snel gaan stinken inderdaad. Bij mijn glazen flessen en karaffen is dat niet of nauwelijks. Daar kan ik smoothies in laten staan.. je veegt ze uit en ze ruiken weer helemaal schoon.
Als er hier ooit een komt dan neem ik zeker glazen flessen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:50

Leen schreef:
Misschien makkelijk om mijn vraag bij in dit topic te stellen.
Sinds augustus heb ik ook een sodastream. Wij dronken vrij veel blikjes cola en weinig water. Om onze afval berg wat te verminderen en meer water te drinken hebben we de sodastream gekocht.

Nu, ik heb 4 flessen waarvan 1 kleine. Eentje gebruik ik enkel voor bruiswater. Eentje voor als bezoek wat wil drinken en de andere 2 gebruiken we voor frisdrank. We drinken altijd van de fles (uiteraard niet van de bezoekfles).
Na gebruik was ik ze uit met een flessenborstel en afwaszeep, en ik plaats ze zoals sodastream zegt, vol met water in de frigo om te bewaren. Maar ze ruiken zo snel slecht. Ik heb gisterenavond een kleine fles cola gemaakt. Deze meegenomen naar avondschool en erna de frigo in. Hij ruikt nu al naar schimmel. Tegenwoordig maken we dus enkel frisdrank in de kleine want anders moeten we teveel weg gooien. Ik heb ook de schoonmaaktabletjes van sodastream maar die werken minder goed dan dat ik ze met zeep uitwas.

Is dit normaal of we wat verkeerd? Zou het niet zo zijn met de glazen flessen?
We hebben de goedkoopste genomen omdat ik niet wist of ik dit graag zou hebben. Dus ook de plasic flessen erbij.


Plastic gaat inderdaad snel stinken. De flessen zijn ook niet bedoeld om ander spul in te doen, waarschijnlijk omdat ze slecht schoon te maken zijn.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:51

Ik heb nergens last van..
Ik laat er ook geen cola inzitten, dat gaat vastkoeken.

Gewoon bruizen, en dan cola erdoor, en dan in een ander (bewaard) plastic flesje.

Na elk gebruik GELIJK omspoelen...

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:16

We houden het er max 1 dag in. Dat wel, maar wat jammer dat het niet gewoon te bewaren is in hun flessen.

Bruiswater mag je wel gewoon langer bewaren in de plastic flessen?

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:18

Ik drink het rustig nog na 3 dagen...

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:19

Probeer anders eens om er net geen kokend water in te doen met afwasmiddel en desnoods een scheut azijn?
Mijn grote flessen heb ik geen last van. Maar ik heb 2 halve liter flesjes van de action waar ik dus wel direct uit drink en die stinken ook.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:26

Mijn kleine fles is ook van sodastream, maar ik heb ook met de grote er last van.

Ik doe nu altijd lauw-warm water erin met zeep. Met de borstel schoonmaken. Nieuw water erin met weer een drupje zeep. Goed schudden en spoelen tot het niet meer schuimt. Dat is vaak nog niet genoeg om ze weer neutraal te doen laten ruiken. Dus dan doe ik er af en toe nog eens een tabletje in van sodastream.
Vooral de dop ruikt vreselijk altijd. Maar ik denk dat dat met het stukje siliconen te maken heeft.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:30

Ik heb even geroken aan een fles die hier al een week op het bureau staat... (vergeten)
En ik ruik niets.. ook niet in de dop.

Dat komt dan echt van de frisdranken die erin gaan denk ik...

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:35

Hmm misschien kijken of ik het beter in een glas doe. Klein maatje siroop erin en dan bruiswater erover gieten.

Is er iemand die frisdrank een dag bewaart in een glazen fles? Dat is misschien ook wel een optie.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:42

Ik wil er eigenlijk een met glazen flessen maar krijg mijn vriend niet overtuigd omdat er geen caffeine vrije cola voor te krijgen is en dat gaat er het hardste door hier -O-
Ben benieuwd naar de ginger ale eigenlijk :+

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:02

Wij hebben bewust voor de glazen flessen gekozen ivm de duurzaamheid en hygiene. Ze gaan in de vaatwasser en even vanbinnen naborstelen al dan neit met wat dreft. Met fris blijft het ook zo een week goed :j

Ik kan m niet meer missen _O- heb nu vier karaffen in gebruik.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:20

Ik bewust voor plastic omdat ik altijd alles laat vallen. Dat is niet heel duurzaam kan ik je vertellen. _O-

Waar kopen jullie navullingen etc?