Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:19

Mijn schoonmoeder heeft een Zweedse cilinder van een soort Action op haar Nederlandse Sodastream en ik heb geen klachten gehoord. Dus gaat prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:20


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:23

Gianti schreef:
Weet iemand hoevel ze leeg wegen :D volgens mij is mijn eerste nml leeg

3. Hoe weet ik dat mijn cilinder leeg is?
Er zijn een paar aanwijzingen waaraan u kunt merken dat uw cilinder leeg is:

Wanneer u op de drukknop drukt en u ziet geen gas in de fles spuiten;
Na verscheidene malen te drukken hoort u nog steeds geen "bromtoon" of “fluittoon”;
Het kan voorkomen dat de drukknop naar beneden blijft;
De cilinder maakt een sputterend geluid, dit geeft aan dat het laatste beetje gas is verbruikt;
Het gewicht, u kunt de cilinder losdraaien en wegen op een keukenweegschaal. Een volle cilinder weegt +- 1200 gr en een lege cilinder weegt +- 750 gr

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:36

In Nederland heette dat ding vroeger ook Sodaclub en hadden de flessen siroop ook dezelfde vorm als die ze nu nog in Duitsland hebben. Ze hadden toen ook al in Duitsland meer smaken siroop dan in Nederland.

Overigens smaakt het ook prima met siroop uit de gewone supermarkt, de icetea siroop van Karvan Cevitam geeft echt prima icetea :j

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:42

Marije_jiplover schreef:
In Nederland heette dat ding vroeger ook Sodaclub en hadden de flessen siroop ook dezelfde vorm als die ze nu nog in Duitsland hebben. Ze hadden toen ook al in Duitsland meer smaken siroop dan in Nederland.

Overigens smaakt het ook prima met siroop uit de gewone supermarkt, de icetea siroop van Karvan Cevitam geeft echt prima icetea :j

Hier de cassis van karvan :j

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:00

Wij hebben er jaren 1 gehad, maar uiteindelijk is hij in een hoekje beland. Het kopen van de nieuwe gaspatronen werd erg ingewikkeld toen de enige winkel hier in de buurt er mee gestopt was en online bestellen was toen nog niet zoals nu :')
Aan de ene kant zou ik het wel weer willen, maar het is niet echt goedkoper een fles frisdrank kopen is bijna makkelijker en weer een apparaat op m'n aanrecht :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:29

Voor icetea gebruik ik inderdaad ook die van KC. :j

Vanuit Nederland hebben wij altijd de Ginger Ale, Cola, Tonic, Lemon Lime en Piña Colada. Sinas gaan we ook nog testen.
Van Karvan; Ijsthee Citroen en Aardbei (en appel kaneel maar nog niet geproefd, die lijkt me lekkerder door je thee)
Vanuit DLD hebben we nu: Spezi (cola-sinas), Appel, Cranberry en Elderflower
Vanuit Frankrijk hebben we nu: Mango-Kokos

Cranberry is hier grote favoriet, Ginger en Tonic ook. De rest drinken we ook met plezier maar die drie worden hebben we al eens een paar keer leeg gehad _O-

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:31

Even een schopje :D
Ik zit te twijfelen of ik de set van de blokker ga kopen.. De spirit met drie flessen, bij de blokker voor €59.

Maar ik vroeg me af of er inmiddels ook al mensen zijn die ervaring hebben met zelf navullen via een grote CO2 fles.. 10 kilo CO2 kost zo'n 30 euro, en daar kun je je cilinder schijnbaar zo'n 20x mee navullen. Dan wordt het qua prijs ineens heel interessant :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:00

De onze is kapot.
Komen geen bubbels meer en hij stroomt over. Is niet leeg, hebben net een volle fles dus straks maar even langs de winkel.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:01

Zonde zeg! Hopelijk valt het onder de garantie.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:03

Jaa, baal er wel van haha. Niet dat we m non-stop gebruiken, maar vond het vooral met warm weer echt super fijn!

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:35

Balen!
Hopelijk word ie gefixt.

Hier nog steeds dagelijks in gebruik en nog steeds erg blij mee. <3

Zon co2 fles is idd mooi maar 120 euro statie geld erbij eerst aftikken is minder. Zag op marktplaats ook zo'n advertentie van iemand die dan navullen deed voor 6 euro dacht ik. Die kwam dan vanaf 2 flessen en had ook vaste plekken. Slim bedacht.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:50

Ik heb em inmiddels op het aanrecht staan :D Werkt super! Voor mij wel nog wat veel bubbels bij 1x drukken, dus ik meng em dan nog met normaal water, maar das alleen maar gunstig natuurlijk. Gaat ie extra lang mee.
Worden de bubbels minder naarmate de cilinder leger wordt, of valt dat mee?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:52

nee valt wel mee, alleen op het einde dan wordt het wel wat minder. Dan weet ik altijd dat die bijna leeg is :+ gelukkig betaal je maar de helft voor een nieuwe als je de oude inlever

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:15

Ik druk altijd wel een keer of 4 a 5 zeker. Hou wel van sterke spa rood. Vriendin houd juist van minder, die vind 2 a 3 zat.

Merk aan 't eind dat ie dan minder sterk word qua bubbels idd.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:40

Hier ook echt maar 3x vind ik meer als genoeg anders bubbelt het zo mijn neus uit!
Als je een grote cilinder kan huren-kopen is het wel aantrekkelijk, maar weet niet of dat op den duur goedkoper uitkomt als kleine cilinders wegens bijvullen van de grote en waarschijnlijk ook huur van het tankje

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:08

Voor zo'n grote cilinder betaal je 120 euro borg. Dat is veel geld, maar krijg je uiteindelijk natuurlijk wel terug. Het koolzuur is dan wel een stuk goedkoper. 30 euro voor 10 liter, waar je 20x je sodastream cilinder mee kan vullen, dus genoeg voor 1200 liter bubbelwater. Dat is 2,5 cent per liter. Een volle sodastream cilinder kost je dan €1,50 :Y)
De borg en de adapter die je nodig hebt, die heb je er na één 10-liter cilinder al uit.
Maar ik wacht eerst even af hoe lang de sodastream cilinder bij ons mee gaat. Het loont zich natuurlijk vooral als je er echt veel van drinkt.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:22

Ik heb bijna maandelijks geloof ik een cilinder en vul iedere dag een fles bij!

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:48

Er zijn weer nieuwe (oude) smaken bijgekomen :D
De ice tea versies en de lime zero zijn weer terug! <3

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:04

Welke smaken raden jullie aan?
Ik moet nog steeds eens naar Duitsland voor lekkere smaakjes.

Wij hebben inmiddels al in een dag tijd zo’n 3 liter gemaakt :=

Ik kwam er helaas wel net te laat achter dat de glazen karaffen niet in de spirit machine passen -O- Jammer, ik wilde zo graag glazen flessen.. Morgen maar weer terug brengen..

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:12

Es_ther schreef:
De onze is kapot.
Komen geen bubbels meer en hij stroomt over. Is niet leeg, hebben net een volle fles dus straks maar even langs de winkel.


Zit je fles niet te vol?
Probeer m eens wat leger te doen.

En is je fles niet lek?
Sluit die nog goed af?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:23

Nee, hebben het ook iets onder het randje gedaaan. Hij doet het met alle 4 de flessen -O- .

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:01

Ik vind dit ook wel interessant :j Gewone fris 'vergaat' regelmatig in mijn koelkast, en ik vind het gezeul met flessen ook best irritant op de fiets. Hoe handig is het om direct wat fris te hebben als je zin hebt, zonder enorme voorraden aan te leggen :))

Welk merk hebben jullie?

Via cooblue vind ik bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/product/786480/ ... essen.html wat niet heel gek lijkt?

En is dit pakket dan direct startklaar? Of moet je er ook een losse cilinder bij bestellen? Hoe kom je aan de smaakjes (en waar haal je die?).

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:13

Ik heb die set van de link hierboven :j Hij was vorige week bij de Blokker in de aanbieding voor 59 euro.

Achteraf had ik eigenlijk liever de duurdere versie gehad met de glazen flessen. Ik dacht dat je die gewoon kon uitwisselen ^)
Maar deze is ook erg fijn, en inderdaad helemaal compleet. Smaakjes krijg je oa bij Blokker en online, maar als je ooit in Duitsland bent; bij de Real hebben ze een giga assortiment aan smaakjes :wow: Ik moet er ook nog steeds eens langs.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:17

En je kunt ook gewoon limonadesiroop uit de supermarkt gebruiken.

De bosvruchten limonade van Van de Boom is hier erg populair evenals de vlierbloesem siroop van Ah biologisch huismerk.