Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:25

De glazen flessen zijn kleiner, kunnen kapot vallen ( :') ), kunnen wel in de afwasmachine en hogere temperaturen(bij de plastic flessen alleen bepaalde flessen). Zijn maar in 1 maat verkrijgbaar. Volgens sommige beter schoon te houden.

Ik heb de plastic flessen gepakt omdat die tegen een stootje kunnen. Ik laat namelijk nog wel eens iets vallen :+

Sommigen vinden het design van de glazen flessen mooier.

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:28

Bedankt voor jullie reacties :). Wij hebben geen vaatwasser, dus in dat opzicht maakt het niet uit. Denk dan toch dat ik voor de plastic ga, want zie het wel gebeuren dat de glazen fles kapot valt :+ en flesjes om mee te nemen vind ik juist erg handig :D

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:36

Ik heb plastic en ik zou willen dat ik glas had. De flessen zien er naar verloop van tijd gewoon smoezelig uit en zijn dan ook niet meer fatsoenlijk schoon te krijgen -O- Ik vind het echt een nadeel dat ze niet even in de vaatwasser kunnen voor een grondige reiniging.

De kleine flessen gebruik ik niet, dus die zou ik blij glas ook niet missen.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:39

Bij ons is er in 2 jaar tijd 1 glazen fles gesneuveld omdat ik er met een andere glazen fles tegenaan kwam :')

Ik kook ze regelmatig even uit, gaan gewoon in de vaatwasser. Vind ze heel fijn! voor meenemen giet ik het gewoon over in mn dopper.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:40

Tip voor schoonhouden plastic flessen een beetje warm water met baking soda, goed schudden, uitspoelen en klaar!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:47

piezze schreef:
Tip voor schoonhouden plastic flessen een beetje warm water met baking soda, goed schudden, uitspoelen en klaar!

Ik heb alles al geprobeerd en ze zien er nog steeds smoezelig uit -O-
- Dreft
- Baking soda
- Kunstgebitreiniger
- Blokjes van Sodastream

Ik heb ook het idee dat de vuiligheid niet zozeer in de fles zelf zit, maar in het randje waar de plastic fles overgaat in de houder. En daar kom je met geen mogelijkheid tussen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:45

Daar hoorde ik een collega ook over. Dat is inderdaad niet schoon te maken, maar heb je ook met de plastic flessen die in de afwasmachine kunnen.
Ergens in dit topic staat trouwens een amazon link waar je 1 literflessen kunt bestellen die wel in de afwasmachine kunnen. Dat zijn de tritan flaschen uit duitsland.
Ik ga die kopen als deze flessen vervangen moeten worden.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:41

Tip van de dag:
Sodastream gaat (alweer :') ) verhuizen.
Dus nu 20% korting op alle siropen

Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:37

Destination schreef:
Ik heb plastic en ik zou willen dat ik glas had. De flessen zien er naar verloop van tijd gewoon smoezelig uit en zijn dan ook niet meer fatsoenlijk schoon te krijgen -O- Ik vind het echt een nadeel dat ze niet even in de vaatwasser kunnen voor een grondige reiniging.

De kleine flessen gebruik ik niet, dus die zou ik blij glas ook niet missen.


Daar heeft Sodastream bruistabletten voor.


Trouwens, wat ik doe is eerst bruiswater maken, en het in het glas mengen met de siroop, dan blijft de plastic sodastreamfles natuurlijk ook veel langer schoon.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:13

Iemand ervaring met de verzending van Sodastream store?
Ik heb besteld en ze geven aan voor 22.00 uur besteld dezelfde dag verzonden.
Maar ik heb geen verzendbevestiging gekregen en vandaag ook niks ontvangen.
Lijkt me dat je toch een bericht krijgt met track en tracé als ze het verzenden?

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:20

Ja die krijg je ook :j prima site overigens. Ik wissel zo mn cilinders.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:49

Ik stuur je even een pb ;)

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:16

We wachten af.
Manlief is nog even bij de Blokker langs geweest, want de cola light was echt op en omdat 't vandaag binnen zou komen had ik nog niks gehaald, maar nu toch maar even wel.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:27

De Pepsi en 7up zijn nu ook verkrijgbaar bij Rewe in Duitsland! Helaas was de 7up uitverkocht, dus alleen Pepsi Max en Schwip Schwap meegenomen. Hoop dat de 7up binnenkort wel weer op voorraad is, want die vinden we erg lekker :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:46

Hai iedereen!
Even een kick omhoog voor dit topic want we hebben ineens een probleem met de sodastream. We hebben de spirit one touch, sinds kort loopt de fles over als we het koolzuur erbij doen. Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:38

Klinkt alsof die niet goed afsluit.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:36

Zit de cilinder nog wel vol genoeg? Als die leeg begint te raken dan bouwt ie uiteindelijk niet genoeg druk meer op en sluit niet meer af.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:07

Bedankt voor jullie reacties, er zit net een nieuwe cilinder in en daarmee lijkt ook het probleem te zijn begonnen. Het is alsof er teveel koolzuur bij komt waardoor het water dus uit de fles spuit.

jestop
Berichten: 699
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:05

ik had dit ook vorige week en toen ik de cilinder er opnieuw indraaide was het probleem weg. Hij zat blijkbaar niet helemaal goed.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:43

Voor de mensen die fruit drops gebruiken: ze zijn nu voor €1.79. Ik heb meteen besteld :+
(ookal gebruik ik ze nu niet)
Is het enige dat ik in nederland haal.

Vorige maand heb ik flessen via amazon gekocht. Die kunnen fijn in de afwasmachine. Zo veel fijner :j

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:51

Ik heb een mail naar sodastream gestuurd want mijn apparaat werkt niet goed meer, hebben meer mensen hier last van?
Ik heb de one-touch, de fles wordt niet meer goed afgesloten waardoor het gas er aan de bovenkant langs ontsnapt en het water niet wordt gebubbeld.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:07

Dat is een flink stuk goedkoper zeg, die fruit drops! Jammer dat er nog zo veel verzendkosten bij komen.

xSCWx, is de cilinder wel nog vol genoeg?
Ik had wel een tijdje geleden het probleem dat ik em niet ver genoeg kon indrukken en daardoor niet genoeg druk erop kwam. Er was binnenin iets verbogen. Ik heb het palletje binnenin opgevuld met een extra stukje plastic, en nu doet ie het wel weer, maar voor hoe lang is de vraag. Het is wel jammer dat ze blijkbaar niet gebouwd zijn om eeuwig mee te gaan. Die van mij is net twee jaar oud.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:42

Ja de cilinder is net nieuw. Heb jij de one-touch? Ik zit me even te bedenken wat je bedoelt met “ver genoeg indrukken” maar ik denk dat jij de knop op de spirit bedoelt?
Bij mij sluit de aansluiting bij de bovenkant van de fles niet goed aan waardoor het gas er langs ontsnapt. De fles blijft wel hangen in het apparaat maar wordt niet goed afgesloten.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:07

Nee ik heb de gewone spirit idd.
Die van jou heeft eerder wel goed gewerkt? Zit het rubbertje nog wel op zn plek?

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:09

Ik schop dit topic weer even omhoog :)

Voor moederdag heb ik een hele mooie crystal set gekregen <3
Nu zitten wij in de randstad dus even naar Duitsland voor siroopjes of een cilinder zit er niet in. Waar halen jullie meestal siroop vandaan? Ik heb al begrepen dat de cilinder ruilen ook bij de AH kan tegenwoordig? :)