Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:09

Wij hebben ook de Spirit ivm dat de flessen van plastic zijn. Mocht de kleine meid dan wat ouder zijn vind ik dat wat veiliger dan de glazen flessen.

Ik ben helemaal fan van de lime zero fruits variant. Helaas word die steeds slechter leverbaar hier in de buurt en kan ik hem online op dit moment nergens vinden. Orange zero en Ginger ale zijn hier ook favorieten. En daarnaast hebben we de rode vruchten, cola en lemon lime ook.

Ook ideaal voor verjaardagen/feestjes aangezien je dan niet zo hoeft te rekenen hoeveel frisdrank je moet halen etc. Is het op? Dan maak je gewoon bij.

Ik wil ook heel graag de grapefruit zero en de ice teas kopen maar ook die zijn slecht leverbaar... :( Bij de wit en schijndel staan er een hele hoop lekkere smaken maar ook allemaal niet op voorraad.

Deze wil ik eigenlijk ook allemaal nog :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:24

Sodastream kampt met aardige leverproblemen. De vraag is enorm toegenomen :D

Voor ons nu niet leuk ivm beperkte verkrijgbaaheid, maar de footprint is ons dankbaar!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:29

Hoe is dit eigenlijk precies beter voor het milieu vraag ik me steeds af? Die apparaten moeten ook geproduceerd worden en afgevoerd uiteindelijk want ze hebben niet het eeuwige leven.
En de PET flessen worden gerecycled toch?
Is een sodastream echt beter?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:55

Ik denk ook niet dat het veel verschil maakt, behalve als je je lege flessen op straat gooit. De rest van de flessen worden gewoon gerecycled.
Ik denk dat je qua milieubesparing uiteindelijk nog de meeste winst behaalt via de volle flessen die minder vervoerd hoeven te worden.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:58

Die lege flessen moeten ook opgehaald worden en volle flessen weer geleverd. Kost ook genoeg.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:29

En het draagt wereldwijd bij natuurlijk. Neem frankrijk, daar doen ze niet aan statiegeld.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:39

Ook zonder statiegeld wordt plastic natuurlijk gewoon gerecycled als je het in de juiste afvalbak gooit.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:12

[***] schreef:
Ok, dat is wel handig :)
En online kon ook dacht ik? Maar dat lijkt me een stuk moeilijker .. Moet het nog eens in detail gaan bekijken :+


Online kun je ze bestellen. Dan krijg je ze thuus geleverd met een retour bon. Die plak je op de doos en breng je maar een post NL of DHL punt! Wel kan dit alleen per 2 cilinders. Als je de nieuwe cilinders koopt betaal je even 25eur extra aan statiegeld. Deze krijg je meteen tereuggestort als je het binnen hebt!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:27

Dit doet me denken aan iets wat wij vroeger ook hadden, was toen helemaal een hype en ging daarna over. Ziet er wel goed uit, misschien toch eens over na denken of het wat is. Hoe snel gaat de prik er weer af??

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:30

De prik houdt het zeker 1/2 dagen bij mij, net als gewone prik.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:38

Yonker schreef:
Dit doet me denken aan iets wat wij vroeger ook hadden, was toen helemaal een hype en ging daarna over. Ziet er wel goed uit, misschien toch eens over na denken of het wat is. Hoe snel gaat de prik er weer af??


Dat was de Sodaclub inderdaad. Die hype heeft toen maar heel kort geduurd. :j
Ik moest eigenlijk stiekum even hard lachen nu ik zie dat dat weer terug is. Alleen dan nu onder eem andere naam.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:40

Jans schreef:
Sodastream kampt met aardige leverproblemen. De vraag is enorm toegenomen :D

Voor ons nu niet leuk ivm beperkte verkrijgbaaheid, maar de footprint is ons dankbaar!


Bij ons nog teveel op voorraad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:41

Bij ons blijft de prik echt behoorlijk lang. Zeker een dag of 4, als de fles dan nog niet leeg is! :P Wij doen er wel behoorlijk wat prik in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:41

Sodaclub en Sodastream zijn ook een en hetzelfde bedrijf :)) op mijn handleiding staan beide logos

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:43

Wij hebben ook al een geruime tijd de sodastream en zijn er nog steeds erg blij mee!
Inmiddels een mooier apparaat gekocht, maar de oude staat gewoon op zolder, just in case...
Scheelt gewoon heel veel gedoe met flessen uit de winkel halen en uiteraard voor het milieu.
Het systeem met het ruilen van de cilinders werkt ook prima!

Bij ons eigenlijk altijd gewoon spa rood (soms met meer of soms met minder bubbels), soms in een karaf met vers fruit/ munt/ gember o.i.d. en heel soms bij de ranja!

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:43

Bij ons gaan er echt wel drie gemaakte flessen per dag doorheen :=

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:18

Oeh, goed dat dit topic er is. Toevallig hebben vrienden van mij ook een Sodastream en heb er met mijn vriend over gehad om er ook één te halen.

Sommigen berekenen de literprijs alleen op basis van de cilinder, maar als je nog een smaakje wilt toevoegen dan moet je die toch ook mee berekenen? En de aanschaf van het apparaat. Dat houdt, vooral mijn vriend, nog een beetje tegen om iets dergelijks aan te schaffen. Vriend drinkt voornamelijk frisdrank van de Lidl, dan is gebruik van Sodastream per liter nog aardig wat duurder. Ik drink zelf eigenlijk alleen water, maar juist zo'n Sodastream is voor mij interessant, als ik af en toe een glaasje prik wil, zonder direct een 1,5/2L fles leeg te moeten drinken.

Ik begreep ook dat in Duitsland assortiment smaakjes veel groter is, en de cilinders goedkoper. Dus voor de mensen dichtbij de grens, zeker een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:27

In Duitsland heb je inderdaad meer smaakjes. Cola zetten wij tegenover coca cola, net als ginger ale tegenover die van royal club en ook dan ben je met Soda Stream best goedkoop uit. Gezien anderhalve liter coca cola al over de 2 euro gaat en je voor 4,50 zo'n bus hebt voor 7 tot 9 liter.

Het kan wel zijn dat duitse cilinders niet in Nederlandse apparaten passen:

Van de sodastream website:

Alle SodaStream Benelux cilinders passen op alle SodaStream Benelux bruiswaterapparaten.

Indien uw cilinder of apparaat uit een ander land komt dan kan het inderdaad zijn dat de cilinders niet passen op uw apparaat.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:05

Jans, waar doe jij boodschappen?

Ik betaal maar 2,89 voor 6x 1,5 l bruiswater (dat is heel wat goedkoper dan 50 ct per liter) en voor een 4pack 5coca cola heb ik ook nog nooit 8 euro of meer betaald, meestal speur ik naar aanbiedingen en zit ik rond de 5-6 euro voor 4x 1,5 l.
Daarbij komt dan wel dat ik de cola van sodastream/sodaclub niet lekker vind, dus die zou ik er sowieso naast blijven kopen.

Ik zou aan 4 flessen nog niet genoeg hebben trouwens, ik neem minstens 2 liter drinken mee nar het werk en mijn man wil ook nog wat te drinken hebben thuis en ik ook als ik uit mijn werk kom.
Al met al voor mij dus nog steeds niet genoeg voordelen om de balans naar sodastream voor thuis te laten doorslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:38

Bij de Albert Heijn :) rond de 21 euro per 60 liter is het dan. De cilinder voor 60 liter van de Sodastream is 13 euro bij wisselen. Een 1,5 liter fles coca cola is nu 2,08 bij de AH.

Maar voor mij is kosten niet het belangrijkste uitgangspunt, milieu en vooral ruimtebesparing wel. Wij joegen er zo'n 15 flessen spa rood per week doorheen :+ dan stond mnhalve keuken vol flessen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:03

Als ik het goed begrijp kan je gewoon water bruisen en dan zelf bijvoorbeeld er ranja of citroensap bij doen?

Dan haal ik zo’n ding hoef ik niet meer Spa citroen of fanta te halen. :P

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 18:11

Afbeelding

Woohoo hij is binnen. Heb wel ruzie hoelang ik het in moet drukken haha! Hij stroomde over :')

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:18

Gianti schreef:
[ [url=m/nriynS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woohoo hij is binnen. Heb wel ruzie hoelang ik het in moet drukken haha! Hij stroomde over :')


Als je hem ingedrukt hebt en loslaat, even wachten! Dan kan het even "rustig worden" in de fles en dan stroomt ie ook niet over haha.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:21

Ik vind het ook wel interessant, hier in Duitsland heb je er best veel van. Eens zien hoe duur dat hier is;) Zie het ook altijd in de supermarkt.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 18:34

Moer dat spuit ding in het water zitten