Sodastream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:53

Ah zonde zeg!
Ik heb ze ook nooit in de vaatwasser durven stoppen.

Ik moet ook eens een paar flessen bij kopen.
Die met metaal vind ik zo mooi, deze: KLIK
Weet iemand waar je die in een fysieke winkel kan vinden?
Mag ook in Duitsland.

Ik moet sowieso nog eens naar de Real in Duitsland voor mijn favoriete smaakje: de grapefruit <3 <3

Een tijdje geleden heb ik een tweede sodastream gekocht voor op de boot. Tweedehands, maar helaas lekt die een beetje, er spuit water uit >;) Heeft iemand toevallig een idee of dat te repareren valt? Ik heb er geen bon van helaas. Hij werkt nog wel, alleen is het vervelend dat de fles altijd nat is na het vullen..

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 07:56

Die flessen heb ik toevallig zaterdag in mijn handen gehad in Real in Duitsland. Ik heb ze alleen niet gekocht, want die mogen ook niet in de vaatwasser.

Geen idee hoe je het lekken zou kunnen oplossen.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:11

Oh top, dan kan ik de flessen in ieder geval meteen bij de Real meenemen :D

Ik ga binnenkort eens kijken of ik iets kan verzinnen op het lekken.. Wie weet is het op te lossen met een rubber afdichtringetje ofzo.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:21

Zijn de flessen in duitsland ook goedkoper dan in nederland?
Wil graag nog wat flesswn erbij aangezien ik dalijk alleen 1x 1liter en 1x0.5 liter heb.

Jk hoop dat de grenzen na het werk nog nier dixht zijn. Misschien even langs

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:13

Ik ben ook net even in Duitsland geweest, de kleine grensovergang hier is nog open. De flessen waren helaas allemaal uitverkocht. Maar ik heb wel wat siroop ingeslagen. Helaas wel wat duurder dan normaal, normaal koop ik ze alleen in de aanbieding, maar blij dat ik er toch een paar op voorraad heb nu.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:29

Ik rijd naar duitsland, wil op de nieuwstraat/neustraße (helft nl helft de) linksaf slaan. Alles politie -O- .....
Met erachter brandweer . Dus was voor een brand

Even omgereden en voor de rest was er geen politie te zien.
Ik was snel naar de rewe aangezien deze het dichtst bij nederland zit en ik geen zin had om verder te rijden. Deze had een stuk minder staan dan andere. Nog steeds genoeg, maar zeker niet alle soorten.
Ik heb uiteindelijk de cola zonder suiker, de cola+sinas zonder suiker en de citroen troebel zonder suiker meegenomen.
Daar kom ik wel een tijd mee daar en dan zien we na de grenssluiting wel weer verder.
Desnoods een keer cola light bestellen bij de sodastream store.
Ik had nog even bij de flessen gekeken. Maar die waren daar iets duurder dan in nederland. Voor de gewone per 2.
Het goedkoopste zijn die bij de sodastreamstore, dus misschien volgende maand nog een order plaatsen.
Ik heb nu maar 1 cilinder co2, dus daar moet ik ook nog eens voor kijken. Ik kon niet vinden hoe duur een nieuwe cilinder was in duitsland. Wel een gevulde (bij rewe €8, orgineel soda stream)

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:11

Ik heb die vaatwas bestendige flessen via Duitse Amazon besteld.
Gebruik de sodastream graag maar ben ook weer het type dat de boel vergeet om te spoelen en daar worden e niet beter van :))

Nyaleti

Berichten: 6308
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:58

Ik heb niet alles (recent) doorgelezen dus sorry als er al super veel over gepraat is maar hoe zit het met een nieuwe fles vullen? Had begrepen dat het bij bv de Blokker kan maar dat dat redelijk prijzig is.
Nu heb ik onthouden dat je het bij andere bedrijven ook kan laten doen, al wordt dan dezelfde fles gevuld ipv dat je een nieuwe krijgt. Aan wat voor bedrijven moet ik denken? Het is gewoon CO2 toch?,

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 04:01

In nederland ken ik geen andere bedrijven. In duitsland heb je dm die universele cilinders heeft voor €7 en bij de rewe zag ik orginele cilinders voor €8 staan.

Ik zie wel op meerdere plaatsen staan dat je zelf een co2 tank kan kopen en daarmee zelf je tank met een tussenstuk bij kunt vullen. Dat zou het goedkoopste morten zijn.
Of met dry ice. Op youtube vind je allerlei video's erover

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 07:27

Ik haal ze ook bij de DM.
De duitse Aldi heeft ze dacht ik zelfs voor 6 euro.
Ik gok dat de ze binnenkort ook wel in Nederland veel goedkoper te vinden zijn.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:41

Ik heb dalijk maar 1 co2 fles. Het lijkt me zowieso ahndiger om een 2e te hebben. Waar zijn die het goedkoopste? Ik ken de prijzen in dl niet voor een hele nieuwe fles.

Gisteren met een oude fles bubbelwater (van vorig jaar :+ ) al stiekem wat gemaakt.
De cola zonder suiker vond ik naar ijsjescola smaken. Misschien helpt meer bubbel daarbij?
De troebel citroen was echt heerlijk.
Als derde had ik cola+sinasmix meegenimen maar die is nog dicht

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:46

Ik haal mijn nieuwe cylinders hier gewoon bij Rewe tijdens de weekboodschappen. Ik heb er in totaal 3, dus als ik de laatste in mijn Sodastream doe, wissel ik de 2 legen alvast om voor nieuwe. Ik heb destijds twee losse cylinders bij de Makro gekocht met personeelskorting.
Qua smaakjes heb ik op het moment cola, kers en ijsthee citroen, maar wij drinken eigenlijk alleen maar het water. Smaakjes gaan hier ook wel regelmatig over datum :=

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:47

De prijzen voor nieuwe cilinders zou ik ook niet weten. Ik heb ooit op marktplaats gevraagd naar lege cilinders, en heb er toen een paar kunnen overnemen van iemand voor 4 euro per stuk. Volgens mij kosten volle cilinders al gauw 25 tot 30 euro.. en als je ze ooit wil inleveren zonder nieuwe cilinder dan krijg je er maar 2,50 voor terug. Dat vond ik zo belachelijk dat ik er nooit een van sodastream zal kopen.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:09

Een losse cilinder is €25, €12,50 statiegeld en €12,50 voor de vulling. Ik heb laatst namelijk een losse bij m’n sodastream gekocht. Maar volgens mij begint hij al aardig leeg te raken, want er zitten lang niet zoveel bubbels meer in het water naar mijn idee. Hoe lang doen jullie met zo’n cilinder?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:12

Op de website van Sodastream kost een losse cilinder €27, waarvan €15 statiegeld is. Wij doen 1,5-2 maanden met een cilinder denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:15

Goh wat gek, dat ze bij sodastream dan duurder zijn. Ik heb vorige maand bij de Blokker nog €25 betaald. Ik heb hem nu dus een maand, maar dan zou 1,5 maand met een cilinder wel kunnen kloppen. Ik had echt geen idee hoe lang zo’n ding mee gaat.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:22

xJitskee schreef:
Goh wat gek, dat ze bij sodastream dan duurder zijn. Ik heb vorige maand bij de Blokker nog €25 betaald. Ik heb hem nu dus een maand, maar dan zou 1,5 maand met een cilinder wel kunnen kloppen. Ik had echt geen idee hoe lang zo’n ding mee gaat.

Ik zie nu net dat ze zelfs €27,99 zijn. Zoveel heb ik toentertijd niet voor de mijne betaald :+
Maar je doet er 60 liter mee ongeveer, dus afhankelijk van hoe veel bruis je gebruikt en hoe veel je drinkt, kun je uitrekenen hoe lang je ongeveer met een cilinder doet.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:25

Hmmm dan maar eens even kijken. Misschien wacht ik tot bij de blokker de combipakketten (1co2 fles met 1 1lt fles) weer komen. Dan valt het mee. Of idd op marktplaats een lege vragen.

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:31

Ik heb ooit een reservecilinder gekocht in een bundel met een extra karaf voor mijn crystal. Was 23 euro toen :+

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:43

Die 12,50 noemen ze inderdaad statiegeld, maar dat krijg je dus niet meer terug als je ze voorgoed wil inleveren.. echt heel stom.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:23

Is inderdaad ook heel stom. Daarom dat ik een 2e (en misschien 3e) zo goedkoop mogelijk probeer te krijgen.
Ik heb eens een oproepje gedaan op de vraag en aanbod pagina op fb van mijn stad.
We zullen zien.

We hebben met die ene cilinder nog wel even te gaan :')

Morgen komt de sodastream als het goed is. En misschien ook mijn extra fles en smaakjes

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:36

Wij hebben 3 cillinders want het is zo gek om voor eentje naar de winkel te rijden (5km verderop). Vriendlief heeft hiervoor wel extra flessen moeten kopen. En deze passen niet eens in ons model 8)7
Nu ja bijgevolg flessen genoeg hier 5 grote en 2 kleintjes... alleen jammer dat ze niet in de vaatwas mogen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:52

En hij is binnen en getest
Afbeelding
Tot nu toe bevalt het prima. Mijn moeder wilde maar 2x indrukken, die houdt niet van veel prik. Dat was ook prima.

Toen de smaakjes toe gevoegd.
- de fruitdrops mango hebben we minimaal beetje erin gedaan. Die was echt lekker. Hij smaakte goed naar de sourcy mango. Alleen wat minder heftig (die van sourcy vind ik te heftig).
-de fruitdrops peach, was een stuk minder heftig. Dus daar ongeveer het dubbele in de fles gedaan (nog steeds geen dopje vol). En toen was dieook lekker. Minder aanwezig dan de mango maar dat is dus niet raar.

De fruitdrops bevallen dus goed.

Ik had de turquoise my only bottle met sportdop besteld. En toen kreeg ik de ice bleu my only bottle zonder sportdop. Meteen contact opgenomen met de klantenservice en ik krijg de goede opgestuurd.

Update: mijn vader gaat er ook 1 bestellen :+

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:39

arabella2000 schreef:
In nederland ken ik geen andere bedrijven. In duitsland heb je dm die universele cilinders heeft voor €7 en bij de rewe zag ik orginele cilinders voor €8 staan.

Ik zie wel op meerdere plaatsen staan dat je zelf een co2 tank kan kopen en daarmee zelf je tank met een tussenstuk bij kunt vullen. Dat zou het goedkoopste morten zijn.
Of met dry ice. Op youtube vind je allerlei video's erover


Klopt, wij hebben een fles voor de biertap gehaald en op internet het tussenstuk gekocht.
Daar wordt de cilinder mee gevuld. Bevalt prima.

Ik heb afgelopen week bij Bolero besteld. Het is toch niet de bedoeling dat je zo'n heel stickje in de fles doet? Het is best zoet, ik heb het met een beetje geprobeerd en dat was prima.
De smaak blijft wel in de fles zitten, ook na 10 x spoelen. Helaas hebben ze geen bitter lemon......

Anoniem

Re: Sodastream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:55

Is bitter lemon niet het zelfde als lemon tonic? Die vond ik in ieder geval vrij bitter, maar drink normaal beide dranken niet dus geen idee of ik nu iets geks zeg :=

Hier gaat de smaak prima uit de flessen. Wij wassen ze met wat dreft, een flessenborstel en spoelen een paar keer om.

Heb je de sticks of de classic verpakking? De sticks zijn officieel voor 500 ml dacht ik, maar dat vind ik ook veeeel te zoet. Wij gebruiken de classic verpakking en maken daar zeker 4 liter mee in plaats van de 1,5 liter die ze voorschrijven.