Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat eet jij met dit mooie weer?

 
Profiel   

Kinke schreef
ik denk dat ik deze week gewoon bij listiglistje ga eten :D

Ik ga mee :Y)

Tja, wat ik eet... zelfde als wanneer het geen warm weer is. Gisteren had ik aardappelen met groente en vanavond macaroni met lekkere saus. Het weer maakt voor mij echt niet uit. In de winter wel, in de winter wil ik graag soep en kapucijners met spek en piccalilly :9 Of spruitjes met knoflookkaas. Hmm, winter :9
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:40 



 
Profiel   

listiglistje schreef
Ik maak alleen makkelijke hap, binnen 10 minuten klaar!

Hoelaat mag ik aanschuiven? Holymoly wat een heerlijkheden!!!


[ img ]
Hier is AH nog steeds favoriet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:41 



 

Janine1990 schreef
rayoow schreef
Ik kook de pasta in de ochtend al.
Haal al gesneden sla de rest snij ik zelf. Door elkaar mengen. Sausje van mayo sappen van groentes en kruiden. En bak vaak spekjes die ik erdoor doe.


Oh ja... dan werk ik :+
En in de late middag, als ik thuis kom, staat de zon precies op de keuken. Blegh...


Maar je hoeft niet naast je pasta te staan toch? En je andere spullen, want niet op de kookplaat hoeft kun je meenemen naar een koeler plekje?


Gisteren had ik een speklapje met suikervrije kerriemayo van AH :9 en verse mango.
Lofsalade doet het ook goed, lof - ananas - banaan - appel - mandarijn uit blik - beetje yoghurtmayo.
Ouderwetse sla met citroensap, ui en een klein schepje suiker met gegrilde kip.
Een lekker broodje met gekookt ei en avocado.
Nachos uit de oven met gehakt, tomaat, paprika en verse guacamole.
Tapas met brood & smeersels.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-18 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:42 



 
Profiel   

Wij eten met dit weer ook alleen makkelijk and snaaiproof :')
Veel wraps, ff wat verse groenten choppen, wat oude kaas of een kruidensmeerkaas, oprollen => Hatseflats! *omnomnomnom*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:43 



 
Profiel   

Winged schreef
Salade van rucolaslamelange, huttenkase, ananas, pijnboompitjes en gegrilde kip
Vanavond gegrilde kip met zoete aardappelensalade :j


[ img ]
Zag er gisteren dus zo uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:44 



 
Profiel   

Hier wordt het tosti's

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:48 



 
Profiel   

Helaas heel erg weinig ruimte in mijn keukeb. Moet nog een nieuwe. En ga niet op mijn dure tafel aan de gang. Daar ben ik te onhandig voor. :') sowieso staat die ook in de zon.

En met dit warme weer wil ik me niet te druk maken. Zeker niet als ik al de hele dag heb gewerkt. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:48 



 

Janine1990 schreef
Helaas heel erg weinig ruimte in mijn keukeb. Moet nog een nieuwe. En ga niet op mijn dure tafel aan de gang. Daar ben ik te onhandig voor. :') sowieso staat die ook in de zon.

En met dit warme weer wil ik me niet te druk maken. Zeker niet als ik al de hele dag heb gewerkt. :D


Ik snap je :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:49 



 
Profiel   

Met dit weer eet ik het liefst pasta pesto. Pasta koken, laten afkoelen en pesto, pijnboompitjes, rucola en gebakken spekjes aan toevoegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:51 



 
Profiel   

https://www.jumbo.com/volkorenpastasala ... jn/502388/

Deze is hier heel populair op dit moment, en heel snel klaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 13:57 



 
Profiel   

Ik werk nog wel eens van te voren.
Dus als ik nu bv vandaag al pizzadeeg kneed in de kitchenaid terwijl ik met het eten van vandaag bezig ben, en dat in de koelkast laat rijzen, heb ik morgen binnen no-time een home made pizza.
En bv vanavond pasta koken met een slim snel sausje erdoor warm op eten en de extra pasta die ik meteen heb meegekookt morgen of overmorgen als pastasalade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 14:43 



 
Profiel   

Uhm ... maaltijdsalade kant en klaar in allerlei smaken te koop bij Jumbo, AH en noem maar op.
Dan sta je dus echt niet in de keuken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 14:47 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Uhm ... maaltijdsalade kant en klaar in allerlei smaken te koop bij Jumbo, AH en noem maar op.
Dan sta je dus echt niet in de keuken ;)


Heel af en toe, maar echt lekker vind ik het niet. :o
Nouja niet vies, maar er is ook weinig bijzonders aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 14:50 



 
Profiel   

Wat ik heerlijk vind in de zomer en ook snel klaar: griekse salade. Komkommer in blokjes, snoeptomaatjes in stukken (evt een rode ui fijnsgesneden erbij, maar die vind ik vaak te scherp) en feta blokjes. Beetje extra vierge olijfolie erover en oregano en eet smakelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 14:51 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik werk nog wel eens van te voren.
Dus als ik nu bv vandaag al pizzadeeg kneed in de kitchenaid terwijl ik met het eten van vandaag bezig ben, en dat in de koelkast laat rijzen, heb ik morgen binnen no-time een home made pizza.
En bv vanavond pasta koken met een slim snel sausje erdoor warm op eten en de extra pasta die ik meteen heb meegekookt morgen of overmorgen als pastasalade.


Zo maak ik op gewone dagen ook wel eens dubbel eten inderdaad. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 14:52 



 
Profiel   

Ik vind het ook echt drama met deze hitte. Gister tortilla wraps gegeten. Dag daarvoor sla met vlees. Vanavond pita broodjes met kipfilet gekruid met Texmex. Worteltjes en peultjes. Allemaal roerbakken, sausje maken van roomkaas en een paar drupjes melk. Vind ik altijd lekker als het warm is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 14:58 



 
Profiel   

@Janine, ik vind het nogal meevallen, er zijn zoveel apartere smaken tegenwoordig. En bij mij wint het gemak. Echt geen zin om nu in de keuken te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 15:03 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
@Janine, ik vind het nogal meevallen, er zijn zoveel apartere smaken tegenwoordig. En bij mij wint het gemak. Echt geen zin om nu in de keuken te staan.


Ik ben dan ook gebonden aan kip (vaak droog) of vis (niet echt mijn ding). En zonder vlees is ook niet echt mijn ding. :')

Verder ben ik geen zeikerd hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 15:08 



 
Profiel   

Fusilli koken en af laten koelen.
Snoeptomaatjes in vieren, brie in kleine blokjes, hamblokjes en mais er door. Dressing maken met magere yoghurt en wat kruiden en dan tijdens het serveren rucola er door. Super lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 15:14 



 
Profiel   

JitskeJeldau schreef
Wat ik heerlijk vind in de zomer en ook snel klaar: griekse salade. Komkommer in blokjes, snoeptomaatjes in stukken (evt een rode ui fijnsgesneden erbij, maar die vind ik vaak te scherp) en feta blokjes. Beetje extra vierge olijfolie erover en oregano en eet smakelijk!
Oh ja, die is altijd lekker. Ik hou juist wel van de (rode) uienringen :9 . Ik doe ook nog paprika in blokjes of reepjes erbij.

En dit is ook een lekkere variatie: Griekse salade met parelcouscous.
http://www.ohmyfoodness.nl/recipe/griek ... ous-salade
Ipv het yoghurtsausje zelf te maken koop ik een bakje tzaziki of komkommersalade waar ik een paar flinke eetlepels van gebruik. En wees vooral niet te zuinig met de munt :9 .
Ook lekker om als lunch mee te nemen.

Onderstaande recept hebben we ooit opgedaan in Frankrijk toen ik in die goede oude tijd nog met mijn ouders op vakantie ging. En het is nog steeds een hit in de familie met dit weer:
Macedonische groente (blik), tonijn (blik), uitje gesnipperd en paar augurken. Lekker bij bijv. een saucijs of worstjes van de BBQ.

Ook afkomstig uit Frankrijk, van een andere vakantie:
Jonge kapucijners (pot), rode kool (rauw in stukjes), ui (in stukjes) met een beetje olie en azijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 15:26 



 
Profiel   

Gisteren simpele pasta en vanavond worden het broodjes hamburger met sla uit eigen tuin en er was geloof ik ook al een komkommer pluk klaar. Voor de kinderen doe ik er nog wel een potje groente bij opwarmen. Dan lijkt het nog een beetje gezond haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 16:06 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Helaas heel erg weinig ruimte in mijn keukeb. Moet nog een nieuwe. En ga niet op mijn dure tafel aan de gang. Daar ben ik te onhandig voor. :') sowieso staat die ook in de zon.

En met dit warme weer wil ik me niet te druk maken. Zeker niet als ik al de hele dag heb gewerkt. :D

Je kan ook in het weekend pasta koken voor de rest van de week, of groenten pasta (courgetti) gebruiken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 16:20 



 
Profiel   

Niks :Y) Ja snacks hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 16:21 



 
Profiel   

Zondag was het nacho schotel met pulled chicken
Maandag gewokte kipfilet met verse groente, woksausje en rijst
Gisteren pastasalade met chorizo en tomaat (waarvan de andere helft vanmiddag de koude lunch was)

Vanavond doen we pizza dag. Gewoon in de oven thuis, rauwkost er bij en klaar.

Ik werk 40 uur per week op kantoor en heb geen airco. Kortom, zit vandaag al weer uren vastgeplakt aan mijn stoel en heb de energie op. Dan mag het soms een dagje makkelijk.

Meestal probeer ik gewoon te koken, maar wat lichter en makkelijker dan onder de 25 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 16:30 



 
Profiel   

Ik heb niet zo veel last van de warmte, ik kan altijd eten. Zou bijna zeggen, helaas want er mag wel wat kilos af..

Vandaag eet ik een salade met tonijn,zalm,komkommer,tomaat,champignons en (bruin) afbak stokbrood.

Gister bietjes met vlees en maandag soep, maar dst was merr omdat ik maandag niet lekker was.

Ik houd dit topic in de gaten, zie lekkere gerechten langskomen, wie weet doe ik inspiratie op! Alleen lusten we hier geen kaas, dus gerechten met kaas sla ik over..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-18 16:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen