Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Recepten voor 1 persoon

 
Profiel   

Hoi bokkers !!!

Ik ga aanstaande maandag voor het eerst op mezelf wonen en ik was benieuwd of jullie misschien recepten/ ideeen hebben voor mij
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 19:15 



 
Profiel   

Zoek op pinterest, daar heb je eindeloos veel recepten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 19:20 



 
Profiel   

Kook grotere porties, voor 3/4 personen en vries de rest in. Scheelt weer koken :) en precies iets maken voor 1 persoon is vaak best lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 19:23 



 
Profiel   

Gracezellaa schreef
Kook grotere porties, voor 3/4 personen en vries de rest in. Scheelt weer koken :) en precies iets maken voor 1 persoon is vaak best lastig.

Dit, en het is vaak nog goedkoper ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 19:24 



 
Profiel   

Ik kook vaak voor meerdere keren tegelijk maar je kunt ook diverse groenten los kopen en dus de hoeveelheid pakken die voor jou genoeg is voor een portie, aardappeltje(s) en stukje vlees erbij en klaar.
Wat ik wel vaak doe is bijv saus invriezen in porties, bijv lasagnesaus, dan ontdooi ik zo'n portie, doe het in laagjes in een klein ovenschaaltje met lasagnebladen en strooikaas en schuif dat in de oven.
Ik vind dingen als pasta enzo vaak klef als je het ontdooit of opnieuw opwarmt vandaar dat ik dat per keer kook. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 20:16 



 
Profiel   

Steeph schreef
Gracezellaa schreef
Kook grotere porties, voor 3/4 personen en vries de rest in. Scheelt weer koken :) en precies iets maken voor 1 persoon is vaak best lastig.

Dit, en het is vaak nog goedkoper ook


Precies

Hierdoor kom ik op onder 1,50 en zelfs 1 euro per maaltijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-18 20:19 



 
Profiel   

ik slaag altijd bij bosh! (wel vegan maar hele lekkere recepten). Ik deel de ingredienten vaak door 2, dan kan ik er 2 keer van eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 17:03 



 
Profiel   

Leuk dat je voor jezelf bent begonnen :D

Een vriezertje is inderdaad heel erg handig. Je kunt dan voor meerdere dagen iets koken en het invriezen. Scheelt je een hoop tijd en het is ook nog eens voordeliger dan telkens iets nieuws maken.

Ik woon niet alleen, maar ik merkte wel dat ik een tijd geleden steeds meer dingen weg begon te gooien. Dan kocht ik etenswaren en dan gebruikte ik er wat van (of soms zelfs ook helemaal niks) en de rest lag dan te verpieteren. Eigenlijk best zonde. Daarom probeer ik tegenwoordig op een wat andere manier boodschappen te doen. Ik bedenk vooraf even wat ik de komende paar dagen wil gaan maken en daar stem ik dan m'n boodschappenlijstje op af. Ik hou er niet van om een paar dagen achter elkaar hetzelfde te eten, maar ik heb wel gemerkt dat je heel makkelijk met een aantal basisingredienten totaal andere gerechten kunt maken.

Om je een voorbeeld te geven, dit heb ik vanochtend gekocht aan basis (in dit geval zijn de groenten de basis voor de komende paar dagen):
- Rode paprika
- Gele paprika
- 2x prei
- Doosje champignons
- Uien
- Eieren

En dit ga ik er van maken met etenswaren die ik nog op voorraad heb:
- ik neem van alle groentes een beetje en kluts er een paar eieren doorheen. Vanmiddag heb ik dus een omelet gegeten.
- Vanavond neem ik weer een deel van dezelfde groenten en dan voeg ik er een potje bruine bonen aan toe met wat chilikruiden. Zo maak je een simpele chili con carne (als je vlees toevoegt), of in dit gevel een chili sin carne (zonder vlees). Ik denk dat we er witte rijst bij eten en dat ik een dubbele portie rijst kook.
- Morgenavond: De gekookte rijst kruid ik met nasikruiden. Het restant van de groenten doe ik in een wok en later meng ik dat met de rijst. Je kunt er nog wat ei of vlees/kip aan toevoegen, als je dat zou willen.

Op deze manier maak je met je basis (in dit geval de groenten) een paar totaal verschillende gerechten en je hebt geen restanten.
Wat ik ook vaak doe is bewerkelijke etenswaren in grotere porties klaarmaken. Bijv. draadjesvlees (moet een uurtje of drie stoven) maak ik altijd voor twee maaltijden. Meestal een keer met Hollandse pot (bijv. gekookte aardappels en bloemkool ofzo) en de volgende dag maak ik er stoofvlees/hachee van met iets erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 13:51 



 
Profiel   

Ik maak vrijwel altijd eten voor 2 dagen. Ik vergeet namelijk nog wel eens dat er eten in m'n vriezer ligt. Wereldgerechten kun je voor 2 dagen maken, pasta ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 13:54 



 

Een beetje wat Oscar zegt, alleen plan ik niet wat ik wil eten.
Maar ui, paprika, courgette, bosuitjes, tomaat, avocado, ei en komkommer heb ik standaard in huis. Daar kan ik alle kanten mee op.
Door de pasta, mexicaans, omelet, bij de vis of vlees, gewoon met aardappeltjes of door salade.
Qua vlees heb ik meestal wel kipfilet, gehakt en speklapjes ofzo.
De rest er omheen wisselt.
Ik kook nooit voor twee dagen, maar kan elke dag vanalles verzinnen op deze manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 14:19 



 
Profiel   

Klinkt een beetje zoals ik het voorheen altijd deed :j
Op zich werkt dat prima hoor, maar ik hield dan aan het einde van de rit altijd best veel over wat vervolgens de kliko in ging. Dat zal voornamelijk aan mijzelf (en gebrek aan planning/discipline/creativiteit :D) liggen, want voor anderen werkt het blijkbaar wel zo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 14:29 



 

Als ik twee keer iets specifieks over heb haal ik het niet meer of minder daar van.
Ik gooide laatst twee keer pangafilet weg, omdat ik het na maanden zowat een verslaving daar aan, gewoon niet meer pakte. Zo zonde. Dat haal ik dus niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 14:33 



 
Profiel   

Idd voor meerdere dagen maken.
Ik maakte altijd pastasaus en deed het per portie in een bakkie de vriezer in. Dan hoefde ik alleen nog pasta erbij te koken (vind verse pasta lekkerder dan opwarm).
De maaltijdgerechten van de Knorr zijn ook perfect door de helft te delen (ene helft maak je een dag, de andere helft de dag erna). Dan eet je ook twee keer vers.

Makkelijke maaltijd: tosti's! Er zijn 10.000 dingen tussen te stoppen en een brood heb je toch altijd nodig, dus dat raakt ook wel op. De dingen ertussen (ananas, appel, salami) kan je ook weer in andere dingen gebruiken of in een salade gooien oid.

Op beurtrol eten met huisgenoten, dat is ook makkelijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 19:33 



 
Profiel   

Steeph schreef
Gracezellaa schreef
Kook grotere porties, voor 3/4 personen en vries de rest in. Scheelt weer koken :) en precies iets maken voor 1 persoon is vaak best lastig.

Dit, en het is vaak nog goedkoper ook


Ben ik het ook mee eens, bijna alles kun je de tweede dag ook nog eten of anders invriezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen