Lekkerste pizza's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:22

Van de zomer in Toscane zat er tot mijn verrassing aardappel op een pizza verdure of vegetariana. Lekker! Thuis ook geprobeerd toen we laatst zelf pizza maakten. Toen heb ik heel lui een zakje minikrieltjes genomen. Een restje gekookte aardappels zal ook wel werken. Eerst langzaam bakken in ruim boter, zodat het echt goed gaar en zacht is vanbinnen en iets knapperig vanbuiten. Combineert prima met courgette, ui, champignons, ...

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 07:35

NatasjavE schreef:
Met carpaccio en truffelmayonaise.

Pizza met saus in de oven bakken en pas daarna de carpaccio en de truffelmayo en een beetje rucola erop.


Jaaaa *\o/* *\o/* *\o/*
Pizza carpaccio is by far mijn lievelingspizza!
Al eet ik het meestal met presto (en knoflook). En natuurlijk nog parmezaanse kaas en pijnboompitjes!

Laatst een pizza gemaakt op turks rood, belegd met champignons, kaas, tomatensaus, ui, paprika en kippendijfilet. Kip eerst gekruid met kipkruiden en vervolgens gebakken in een pan, en dan op de pizza. En ik denk dat het misschien wel nog lekkerder is met een beetje knoflooksaus erop! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:19

Bloodymary schreef:
Als echte Italiëfan kan ik alleen maar afkeurend hoofdschudden van wat ik hierboven hier lees.

Haha, maar doe lekker wat jullie lekker vinden en let niet op mij.


Grappig genoeg komt 'mijn' pizza met banaan van een ieniemienie authentiek Italiaans restaurantje waar twee geweldige oude Italiaanse mannetjes al dik 40 jaar de scepter zwaaien. Zij hebben nog wel meer bijzonders, met gekookte aardappel of gebakken ei er op... maar het zijn nou niet bepaald hippe gasten die zich aanpassen aan de moderne smaak.

Vorig jaar in Florence overigens nog een andere te lekkere pizza gegeten, met pompoenpuree als saus, ui, pittige worst en een beetje kaas. TE lekker!

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:36

Oeeehh een pizza topic *\o/*

Zelf houd ik het meest van een ordinaire pizza salami maar lees graag mee voor lekkere recepten

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:37

Heeft iemand hier ook het perfect pizzadeegrecept? Want die toppings vind ik niet zo'n probleem. Maar die bodem... Niet zozeer dat-ie karton wordt (voor de jongeren onder ons, dat was ooit een pizzareclame), maar meer dat het min of meer brood/biscuit-achtig wordt zowel qua structuur als qua smaak.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:41

Ik gooi alle restjes op een pizzabodem en vaak wordt het wel lekker ;) Omdat ik geen kaas eet vervang ik het met humus en dat is echt enorm lekker! Niet uitsmeren, gewoon dikke klodders :9

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:43

De pizza Hot and spicy van domino's!!!! Tomatensaus, kaas, pepperoni, kip, ui, paprika en jalapenos :+:

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:45

Anoniem schreef:
Pizza met tomatensaus, (vega)gehakt, kaas, banaan en knoflooksaus. :9 <3

Pas oordelen als je hebt geproefd. :j
De meesten roepen van te voren jasses bah en na het proeven ben ik ineens mijn pizza kwijt!


Het klonk prima, tot de banaan :Y) Kan me dat niet zo goed voorstellen ha ha!! Maar hey, ieder zo zijn ding :j

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:04

@ibbel: ik maak m tegenwoordig met verse gist, laat de keukenmachine lang kneden en laat daarna het deeg koud rijzen in de koelkast voor iets van 20-24 uur.

Dan uitrollen op een beetje bloem en heb geen broodachtige structuur meer maar een mooi knapperige bodem.

Just_Natural
Berichten: 355
Geregistreerd: 17-08-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:06

Ibbel schreef:
Heeft iemand hier ook het perfect pizzadeegrecept? Want die toppings vind ik niet zo'n probleem. Maar die bodem... Niet zozeer dat-ie karton wordt (voor de jongeren onder ons, dat was ooit een pizzareclame), maar meer dat het min of meer brood/biscuit-achtig wordt zowel qua structuur als qua smaak.


Snap helemaal wat je bedoelt, had altijd hetzelfde totdat ik deze een keer gemaakt heb:

http://kookkompas.nl/pizza/
Recept voor héérlijk, perfect pizzadeeg.
Sinds ik deze heb ontdekt maak ik nooit meer anders,
het is wel wat werk maar dat is het zeker waard! :9

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:14

*\o/* *\o/* Pizza! *\o/* *\o/*

Ik eet het liefst pizza met veel groente en verschillende soorten kaas, maar laatst had ik eentje met ossenhaascarpaccio. :9 Man wat lekker! :9

Als ik thuis pizza maak doe ik daar graag tomatensaus, artisjokken, puntpaprika, cherrytomaatjes, champignons en kaas op. Soms wat blauwe kaas en/of rauwe ham of nog wat ruccola na het bakken. Oh men, heb nu alweer zin in pizza! :))

Deze plaattaart (ik vind dat ook pizza O:) ) met bietjes, geitenkaas, tomaatjes en ruccola is ook heel erg lekker!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:21

Ibbel schreef:
Heeft iemand hier ook het perfect pizzadeegrecept? Want die toppings vind ik niet zo'n probleem. Maar die bodem... Niet zozeer dat-ie karton wordt (voor de jongeren onder ons, dat was ooit een pizzareclame), maar meer dat het min of meer brood/biscuit-achtig wordt zowel qua structuur als qua smaak.

Dit is mijn favoriete pizzadeeg recept:
http://kookkompas.nl/pizza/

En wat beleg betreft: less is more vind ik. Beetje pizzasaus, kaas, blauwe kaas, uienringen en hooguit wat pesto of spinazie :9

Edit, ik zie dat het deegrecept al eerder voorbij kwam, maar het is dus echt heel goed!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 27-09-18 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:22

oeh ben gek op pizza, bij ons is het maar net waar ik zin in heb maar één van onze favorieten is toch wel met uitgebakken spek, geitenkaas, rode ui en pesto natuurlijk met zelfgemaakte bodem en tomatensaus.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:24

Majabeestje schreef:
Bloodymary schreef:
Als echte Italiëfan kan ik alleen maar afkeurend hoofdschudden van wat ik hierboven hier lees.

Haha, maar doe lekker wat jullie lekker vinden en let niet op mij.


Vertel ons je lekkerste pizza pliess *\o/*

Een echte Italiaanse pizza, gebakken op houtvuur. Mijn favoriet is quattro formaggio rosso, dus tomatensaus, mozzarella, pecorino, talleggio en veel gorgonzola. Daar bovenop nog wat salami piccante.

Maar van wat hier genoemd wordt, pizza's met kip, shoarma, fruit etc., daar kunnen Italianen echt heel boos om worden.
Maar gewoon doen hoor als je dat lekker vindt.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:25

Anoniem schreef:
Bloodymary schreef:
Als echte Italiëfan kan ik alleen maar afkeurend hoofdschudden van wat ik hierboven hier lees.

Haha, maar doe lekker wat jullie lekker vinden en let niet op mij.


Grappig genoeg komt 'mijn' pizza met banaan van een ieniemienie authentiek Italiaans restaurantje waar twee geweldige oude Italiaanse mannetjes al dik 40 jaar de scepter zwaaien. Zij hebben nog wel meer bijzonders, met gekookte aardappel of gebakken ei er op... maar het zijn nou niet bepaald hippe gasten die zich aanpassen aan de moderne smaak.

Vorig jaar in Florence overigens nog een andere te lekkere pizza gegeten, met pompoenpuree als saus, ui, pittige worst en een beetje kaas. TE lekker!

Haha, dat is heel wel heel bijzonder ja! Meestal zijn ze daar erg op tegen. Mijn docente van Italiaanse les uit Napels vermoord je bijna als je het over pizza met banaan of ananas hebt.

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:27

Mmmmm pizza!!!

Vroeger kochten we een ‘margarita’ uit de supermarkt (er zaten blokjes paprika/courgette op) en daar verdeelden we partjes perzik uit blik overheen. Heerlijk, jeugdsentiment!

Als ik in de supermarkt een kant-en-klare koop dan neem ik altijd die met 4 verschillende toppings: tonijn, salami, champignons en spinazie.

Maar als ik ze zelf maak hou ik van rauwe ham (wel meebakken) en ananas. Lekker wat champignons en cherrytomaatjes erbij.

Zelfgebakken is zó lekker, snel maar weer eens doen!

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:29

iK heb trouwens zo'n Ferrari pizza-oventje. Dat werkt wel perfect. Dan wordt het geen 250 graden zoals in de oven, maar 450 graden. De bodems zijn dan echt stukken lekkerder, zelfs als je een supermarktpizza hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:32

Ik gebruik vaak (lui) de pizzabodems van AH van de versafdeling. Extra tomatensaus erop. En dan beleggen met wat je lekker vindt.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:32

Ik eet het liefst hele simpele pizza's met niet te veel op. Dun laagje kaas zodat het goed gebakken kan worden!
Wat ik heerlijk vind ik pizza met aubergine. Dunne plakjes aubergine even van te voren bakken/grillen, en dan een pizza met tomatensaus en kaas daarmee beleggen en over de aubergine nog een beetje parmazaan strooien <3

Ook heel lekker, gewoon pizza met tomatensaus, kaas en dan hoopjes pesto!

Of pizza met van tevoren gebakken paprika en feta.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:33

Zo, 450 graden, dat is wel héél warm :=
Wordt ie dan niet zwart van onderen voordat de kaas gesmolten is?

Ik heb een houtkachel met pizzaoven, heerlijk!
Deze stook ik meestal op tot zo'n 300 graden.
Afbeelding

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:54

Leuk topic :)

Mijn favoriete pizza is toch tomatensaus, kaas, veel gorgonzola en veel paprika.

Soms eet ik hem zonder paprika en met plakjes peer, maar ik ben gek op de combi schimmelkaas + peer

Laats in een restaurant een pizza gehad met tomatensaus, kaas, gorgonzola en veel soorten fruit. Daar zat onder andere meloen op, dat ga ik binnenkort thuis ook maar eens doen. Daar was ik zelf nooit opgekomen, maar die warme meloen in combinatie met de gorgonzola... Super lekker!

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:56

Mijn favoriete is er echt een met tomatensaus, cherrytomaatjes, pesto en kip <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:56

Ohh ik ga deze volgen, ik ben pizza-addict :~
Ik kan hem alleen niet goed zelf maken maar heb een goede pizzera bijna langs de deur :+

Favoriet is pizza tacooooo <3

Beetje tomatensaus, gekruid gehakt en als hij uit de oven komt knapperige ijsbergsla en looksaus er over. Krijg het water al in mijn mond

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:19

Bloodymary schreef:
Majabeestje schreef:
Vertel ons je lekkerste pizza pliess *\o/*

Een echte Italiaanse pizza, gebakken op houtvuur. Mijn favoriet is quattro formaggio rosso, dus tomatensaus, mozzarella, pecorino, talleggio en veel gorgonzola. Daar bovenop nog wat salami piccante.

Maar van wat hier genoemd wordt, pizza's met kip, shoarma, fruit etc., daar kunnen Italianen echt heel boos om worden.
Maar gewoon doen hoor als je dat lekker vindt.


Ik vind het altijd een beetje raar dat ‘echte Italiefans’ komen vertellen wat wel en niet op je pizza mag. Kan mij het schelen dat Italianen het niet tof vinden als er ananas op een pizza zit :?

Maar goed, misschien heb ik gewoon teveel van die betweters om mij heen :')

Ik vind het lekkerst met tomatensaus, ui, champignons, mais, cherrytomaatjes en geraspte kaas :9

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:26

Mijn favoriete pizza is met spekjes, mozzarella, kaas en een ei!
Vlak voordat de pizza helemaal klaar is, even de oven open doen en eitje boven je pizza breken. Dan even terug de oven in om het eitje te laten garen!