Lekkerste pizza's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:37

Citaat:
Een hele simpele pizza die ik ook ontzettend lekker vind: tomatensaus en mozzarella, en dan na het bakken rucola erop en grana padano eroverheen raspen, wat gehalveerde cherrytomaatjes erbij.


Deze! En na het bakken ook nog een paar plakken rauwe ham en pijnboompitjes. Heerlijk _/-\o_

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:38

ik mag geen tomaten eten ivm met allergie dus hier door kwam ik er achter dat de pizza quattro formaggi met roomsaus heel lekker is <3

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:39

8nnemiek schreef:
Zo, 450 graden, dat is wel héél warm :=
Wordt ie dan niet zwart van onderen voordat de kaas gesmolten is?


[ [url=m/qi4xXq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee, want onder is een steen en de warmtebron komt alleen van boven. Vaak gaat eerder de bovenkant te hard ten opzichte van de onderkant. Maar daarom zet ik hem vaak al tien minuutjes aan voordat de pizza er in gaat, dan wordt de steen (de onderkant) vast warm.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:02

pizza is life.

Ik heb zo'n pizza oven waar je 4 mini pizzas in kan bakken. Is altijd een succes. Had in het begin wel dat de bodem nooit echt gaar werd, doordat iedereen de pizza veel te zwaar belegd. dus ik bak de bodems altijd even voor in de koekenpan. Niet echt zoals t hoort, maar het werkt beter zo.

Mijn favoriet is tomatensaus, geitenkaas, bacon, zongedroogde tomaat en walnoot :).

Heeft er hier iemand al eens zelf een pizza gemaakt met een bodem deels van bloemkool? Dat wil ik graag van het weekend proberen.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:16

In Italië barst het ook van de restaurants waar ze "gekke dingen" op pizza's doen, dus het zal allemaal wel meevallen met die echte Italianen.

Mijn favoriet als ik zelf een pizza beleg is tomatensaus, geitenkaas, champignons, paprika en gehalveerde cherrytomaatjes. Beetje rucola erover en smullen maar :9

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:36

PocoGaucha schreef:
pizza is life.

Ik heb zo'n pizza oven waar je 4 mini pizzas in kan bakken. Is altijd een succes. Had in het begin wel dat de bodem nooit echt gaar werd, doordat iedereen de pizza veel te zwaar belegd. dus ik bak de bodems altijd even voor in de koekenpan. Niet echt zoals t hoort, maar het werkt beter zo.

Mijn favoriet is tomatensaus, geitenkaas, bacon, zongedroogde tomaat en walnoot :).

Heeft er hier iemand al eens zelf een pizza gemaakt met een bodem deels van bloemkool? Dat wil ik graag van het weekend proberen.


Ik heb het gedaan, is best lekker. Goed laten uitlekken/uitwringen in een theedoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:49

Laura82 schreef:
In Italië barst het ook van de restaurants waar ze "gekke dingen" op pizza's doen, dus het zal allemaal wel meevallen met die echte Italianen.


Zo doen veel echte italianen tegenwoordig ook wel een scheutje room in hun carbonara, gewoon omdat ze het lekker vinden. :D
Hollandse stamppot hoef je ook niet perse met een kuiltje jus te eten. En Japanse sushi heeft tegenwoordig ook de meeste gekke (en lekkere!) ingredienten.

nodi
Berichten: 943
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:24

Pizza met banaan en gele curry kruiden :9
Iedereen die het niet kent vind het gek klinken maar als ze het proeven vinden ze het echt lekker!

Anoniem

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:31

Pizza <3 Ik kan iedere dag wel pizza eten <3

Ik zat nog te denken wat ik voor lunch wil eten, maar zo'n wrap lijkt me wel lekker :D

Maar verder houd ik van hele basic pizza, met tomatensaus, kaas, kruiden en champignons, ham en spinazie :D

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:54

Wat ik ook regelmatig doe als ik geen tijd heb voor een echte pizza: een tortilla beleggen met tomatensaus, kaas, uienringen en wat andere toppings, daar een tweede tortilla bovenop leggen, en in de pan bakken. Halverwege even keren zodat ie van twee kanten wat bruin is, en dan in vieren snijden :9 Heerlijk!

Anoniem

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:59

Wat voor tomatensaus gebruiken jullie om zelf te beleggen trouwens?

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:06

Ik ben nog altijd op zoek naar een echt goede pizzasaus, maar voorlopig gebruik ik gewoon tomatenpurree met italiaanse kruiden en knoflook.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:11

Ik gebruik een blik tomatenblokjes waar ik basilicum, oregano, peper, zout en knoflook bij doe en dan even de staafmixer erin. :)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:14

8nnemiek schreef:
Ik ben nog altijd op zoek naar een echt goede pizzasaus, maar voorlopig gebruik ik gewoon tomatenpurree met italiaanse kruiden en knoflook.



Roomsaus kan ook erg lekker zijn :3

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:15

Voor mij gewoon hawaii :+

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:18

Pandameisje schreef:
Roomsaus kan ook erg lekker zijn :3

Ik heb er wel eens aan gedacht om bechamelsaus met kaas er doorheen te gebruiken, dat lijkt me ook lekker :j

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:42

Gegrilde bbq Chicken :))

Zelf de pizzabodem maken, de kip marineren met een marinade op basis van olijfolie, bbqsaus (black jack smokey bbq saus) kruiden en sojasaus.
Kip grillen, bodem bestrijken met bbqsaus, paprika, uitjes, mais en de kip op de pizza leggen en afbakken in de oven

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:00

Oke, ik ga vanavond dus pizza eten, het water loopt me in de mond van al die heerlijke combinaties <3

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:10

Ik ben juist wel een echte vleeseter :+
Mijn meest favoriete pizza is belegt met: tomatensaus, kaas, champignons, ham, salami, spek, ui, doner en een ei en weer wat kass erover<3
Tegenwoordig kan ik 4 dagen doen met 1 pizza vanwege een operatie...dus ik eet nauwelijks nog pizza want na 2 dagen is hij niet echt lekker neer hahaha _O-

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:10

M_D_H schreef:
Gegrilde bbq Chicken :))

Zelf de pizzabodem maken, de kip marineren met een marinade op basis van olijfolie, bbqsaus (black jack smokey bbq saus) kruiden en sojasaus.
Kip grillen, bodem bestrijken met bbqsaus, paprika, uitjes, mais en de kip op de pizza leggen en afbakken in de oven


Dit zou ik wel in een wrap doen, maar dan weer niet op een pizza.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:27

8nnemiek schreef:
Pandameisje schreef:
Roomsaus kan ook erg lekker zijn :3

Ik heb er wel eens aan gedacht om bechamelsaus met kaas er doorheen te gebruiken, dat lijkt me ook lekker :j


dat klinkt erg lekker

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 15:09

Wat een leuke gevarieerde combinaties komen er voorbij zeg!!
Het recept voor de bodem ga ik ook zeker eens proberen, ook zelf de tomatensaus maken zoals eerder in het topic genoemd. Dat klinkt lekker en kruidig :)
Wat ook erg lekker was, was een pizzabodem beleggen met taleggio (ik heb brie genomen, dat kan er ook voor in de plaats), wat honing erover en walnoot.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6674
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Lekkerste pizza's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:15

Mijn ultieme pizza heeft in ieder geval in plaats van tomatensaus een basis van groene pesto <3 Uitgevonden voordat groene pesto populair was, omdat ik toen geen tomatensaus lustte.

Verder moet er op mijn pizza sowieso ui, knoflook en ham. Verder vind ik het lekker om spek(jes), döner, shoarma, gehakt, kip, ananas en broccoli er op te doen. In wisselende samenstellingen, maar net waar ik zin in heb! :j

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:16

Imre schreef:
M_D_H schreef:
Gegrilde bbq Chicken :))

Zelf de pizzabodem maken, de kip marineren met een marinade op basis van olijfolie, bbqsaus (black jack smokey bbq saus) kruiden en sojasaus.
Kip grillen, bodem bestrijken met bbqsaus, paprika, uitjes, mais en de kip op de pizza leggen en afbakken in de oven


Dit zou ik wel in een wrap doen, maar dan weer niet op een pizza.

Oh het is zalig op een pizza, net als de bbq chicken supreme bij de domino's... erg lekker :)

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:53

Joolien schreef:
Wat voor tomatensaus gebruiken jullie om zelf te beleggen trouwens?


Ik maak hem zelf vaak met een blik tomatenblokjes (het liefst een wat duurder merk, ik vind die toch echt lekkerder). Uitjes en knoflook, en kruiden. Ik doe alleen oregano en basilicum, want mijn vriend lust geen tijm. En dan doe ik daar meer zout in dan wat genoeg lijkt te zijn.

Voor mij mag de saus los echt wel een beetje te zout smaken, dan is die op de pizza perfect.