Too good to go

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:57

Ik ben in het Duitse Bamberg en hier ook TGTG om eens uit te proberen.
Eerst een 'Backwerk' van de REAL. Deze heeft een goed bakkertje in de winkel en volgens de omschrijving kon je alles verwachten, van brood, broodjes tot bakproducten, zoete lekkernijen en zelfs taartbodems. Wat zat er in het €3,- pakket ... 5 (!) witte tostibroden, een halfje volkorn roggebrood en een halfje oergranen roggebrood-achtig :') . Okee, dat vond ik toch eigenlijk wel stiekem een tegenvaller. De helft is in ieder geval naar onze matroos, die had veeeeel zin in tosti's.

Ik wilde toch wel 'echt' brood, dus voor 90 cent méér een Backwerkpakket bij Denns BioMarkt. Sooo, dat was wel echt een verschil. Goed, lekker kwaliteitsbrood en nog vier koffiebroodjes!

Afbeelding

Vanavond bij Nordsee soort cafetaria op visgebied twee hoofdgerechten voor €3,50 p/s opgehaald voor manlief en mijzelf. De één was een pasta-spinazie-zalm maaltijdsalade met precies twee dobbelsteentjes zalm er in en de ander was een heerlijke gebakken vis met aardappelgerecht met gesnipperde ui. Die maakte de bestelling goed, dus alles door tweeën en met asperges erbij was het wel erg lekker.

Afbeelding

(Zoek de zalm O:) )

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:59

Afbeelding

Mijn pakket van vanmorgen! Erg blij mee.
2 halfjes bruin, 6 witte puntjes, 8 bruine bolletjes en een appel/noten taart <3

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:40

Hier een groente en fruitpakket van de Lidl:
Afbeelding

Bij de tomaatjes begon er 1 te schimmelen. Bij de worteltjes had er 1 een zwart plekje. Dus die er tussenuit gehaald. De avocado en spinazie moeten snel op, maar nog prima te eten lijkt het. Nectarines en appels zien er nog prima uit. Hebben wat oneffenheden en zijn er daarom uit gehaald denk ik, maar niet rot. Sugarsnaps zie ik helemaal niks aan. Dus weer een fijn pakket!

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:45

van de bakker

Afbeelding

4 broden
1 suikerbrood
3 stokbroden (nog afbakken)
2 gebakjes

_Nancy

Berichten: 14100
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:39

Een bakker pakket, alleen maar brood. Maar en er wel heel blij mee :)
Wij zijn voorlopig voorzien, haha.

Afbeelding

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:13

iirrssjjee schreef:
Ik ben echt zo dom.... Had voor vandaag een pakket bij de bakker, tussen 17.00u en 17.30u ophalen. Sta ik te koken om 17.30u toen ik me het bedacht....... Gauw naar de bakker geracet, maar er was helaas niemand meer aanwezig :( Daag €4,99


Dat had ik een tijdje terug ook

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:26

Vorige week had ik ook een bakkerspakket in een ander dorp en de bakkersvrouw zei: "Sorry, eigenlijk heb ik alleen maar brood vandaag, maar ik zal er ook nog twee bokkenpootjes bij doen". Dus ik antwoordde dat ik blij ben met brood, want dan kan er geregeld wat mee met mijn studenten in Tilburg. En dat ik met dochter alleen thuis was, dus die bokkenpootjes zouden 'savonds wel smaken. Vond het doosje in papier wel verdacht zwaar ....
Kom ik thuis, nieuwgierigheid naar het doosje: twee bokkenPOTEN, bijna zo groot als een panini :oo ! Die hebben we uiteindelijk met zijn vieren opgegeten :D . En hoewel ik eigenlijk niet zo van die crème houd, waren ze héérlijk!

Gisteren in Regensburg een Hussel chocoladepakket opgehaald. Een uurtje wandelen met de hond vanaf de oost-haven, dus hondje had dan ook een lekker lange loop. Kom ik daar aan ... zit het in een Galerie 8)7 ! Hondje mocht niet mee naar binnen, dus wat nu? Een mevrouw in een auto, een beetje app'en omdat ze ergens op moest wachten, zag me twijfelen, wikken en wegen en bood aan om even op mijn hond te passen als het niet te lang duurde. Superfijn! Binnen in de Galerie eerst mijn medisch mondkapje vergeten op te doen, daarna bleek het winkelcomplex ook nog eens enorm te zijn. Overal winkels, barretjes, ijssalons, fonteinen, speelplaatsjes .......... waar is Hussel? Twee keer vragen: "Oben, und dann nacht links immer gerade aus". Lopen, zoeken, lopen, zoeken ... gevonden. Tasje ontvangen, maar waar kwam ik ook weer vandaan? Eerst naar beneden en ik was volledig gedesoriënteerd. Verkeerde uitgang naar buiten en om het gehele gebouw heen naar de auto waar mijn hond moest zijn. Gelukkig herinnerde ik me het autoverhuurbedrijf aan één van de parkeerplaatsen.
De mevrouw moest erom lachen en zei dat ze al vreesde dat ik de weg kwijt was (en dat mijn hond een schat is <3 ). Heb haar als dank een pak heerlijke koekjes uit het Hussel-pakket gegeven dat ze eerst niet wilde aannemen, maar het toch stiekem wel lekker vond.

FrNo
Berichten: 3670
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:54

Aardig van die mevrouw dat ze netjes heeft gewacht.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:23

Zo, kan me goed voorstellen dat dat even schrikken is. Ik kijk ook eerst via Google maps hoe de straat eruit ziet voordat ik bestel als ik er nog niet eerder ben geweest.. :D

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:27

Zo, ben ik ook weer eens! Gelijk maar weer besteld door de herinnering aan dit topic :')
Ook even op google maps gekeken en aan collega gevraagd. Schijnt vanavond op een markt te zijn, maar wel makkelijk te komen vanuit mijn werk, dus heeeel benieuwd. Van bakkerij t stoepje :)

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:55

O, die heb ik 1 x gehad. Was niet voor herhaling vatbaar.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:02

Mijn winst vandaag bij de Lidl.. :wow: Zonder kat uiteraard.. :') Wortels gaan denk ik naar m'n paard..
Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:17

Ik heb bij het Stoepje toch wel een lekker pakket opgehaald, was er blij mee.

Joanieke, hmmm ... dat Lidl-pakket vind ik wel op het randje van "too good" hoor. De groenteman op de markt zou me dit voor niets meegegeven hebben.

friezenfan2

Berichten: 2616
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:22

En geen foto's @gem vooral van het pakket van t stoepje ben ik wel benieuwd naar, die heb ik nog niet vaak langs zien komen online.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:24

Gem schreef:
Joanieke, hmmm ... dat Lidl-pakket vind ik wel op het randje van "too good" hoor. De groenteman op de markt zou me dit voor niets meegegeven hebben.

Echt waar? Ik vind het super mooie pakketten voor die 3 euro. Wat vind jij dan op het randje?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:31

Anoeska27 schreef:
Gem schreef:
Joanieke, hmmm ... dat Lidl-pakket vind ik wel op het randje van "too good" hoor. De groenteman op de markt zou me dit voor niets meegegeven hebben.

Echt waar? Ik vind het super mooie pakketten voor die 3 euro. Wat vind jij dan op het randje?

De hoeveelheid is super hoor! Maar als ik naar de wortels, appels (plekjes, dus snel rotten) en asperges kijk ... die krijg ik in mijn dorp bij de Lidl toch wel wat verser. Maar inderdaad, ik vergeet misschien dat die pakketten ook nauwelijks wat kosten.

Ik zal eens een Stoepje-pakket op de foto zetten. De laatste keer een grote zak met croissantjes, zowel naturel als ham / kaas als alleen kaas, een kaasstengel, zes broodjes die ik niet goed kon thuisbrengen (driehoekige bladerdeegbroodjes en met een frisse room? - kaas bereiding?) en dan nog twee ongesneden hele broden, waaronder een tomaten-italiaanse kruidensmaak en twee grote panini-achtige broodjes.

J0anieke

Berichten: 4895
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:36

De appels vallen reuze mee hoor, zijn maar paar die een plekje hebben. De wortels vind ik wel echt schandalig inderdaad.. :')
Maar de rest is echt prima, de asperges ook! Waren heel dik en na schillen zagen ze er gewoon goed uit :D

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:46

Afbeelding
Prima van t stoepje. Nog zelf af te bakken broodjes, witte bollen, krentenbollen, zak met croisssnt, rare vieze andere en een kaasstengel en een halve donker. Best prima!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:44

Wendy, die rare vieze, waren dat driehoekige bladerdeegbroodjes?

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 06:52

Ja! Maar die zijn dus niet zo lekker haha

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:28

wendy1987 schreef:
Ja! Maar die zijn dus niet zo lekker haha

Die had ik dus ook, denk dat ze met een frisse jamsoort nog wel te pruimen zijn. Zo zonder iets erop vond ik ook weinig aan

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:25

Ik had pas weer een magic box van de coop gescoord, voor de 2e keer, maar dan krijg je eigenlijk toch echt veel spul dat je niet meteen opkrijgt maar wel echt op de datum is (en ook eigenlijk echt op moet).
Dus die neem ik niet meer, daar heb ik toch teveel van weg moeten gooien helaas.

Laatst wel een broodbox gehaald en met 6 hele broden en een grote zak witte bolletjes was dat wel helemaal prima.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:41

Ik vind de broodboxen van de Deka echt heel fijn. Veel brood en weinig andere dingen zoals gebak. En een mooie prijs.

Wij hadden gisteren weer Sushi, heerlijk!

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:11

Pakket opgehaald bij de albert heijn, viel tegen helaas. Zat niet echt wat bijzonders in en haalt de waarde maar net denk ik.

_Nancy

Berichten: 14100
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:07

Anoeska27 schreef:
Ik vind de broodboxen van de Deka echt heel fijn. Veel brood en weinig andere dingen zoals gebak. En een mooie prijs.

Wij hadden gisteren weer Sushi, heerlijk!



Oh, hier staat de sushi altijd op 'niets vandaag'. Echt áltijd :')