Too good to go

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoretteK

Berichten: 845
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:14

Enkele van weel 41, andere van oktober.

Maar had toch liever gewoon wat meer groente en /of fruit gehad :')

AnnoNiemand

Berichten: 928
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:25

Ik had gister in een Lidl pakket:

Witlof
2 mango's
Verspakket tomatensoep
Lente ui
Vier aardappels
Twee avocado's
Zak radijsjes
Komkommer
Grote bak champignons
Zak appels
1 citroen

Een mega pakket, heel blij mee!!

Brood koop ik tegenwoordig bij een bakker die regelmatig pakketten 'gesneden brood' aanbiedt. Erg blij mee, want in magic boxen kwam ik vaak bolletjes en stokbrood (of taart en koeken, heerlijk maar niet zo goed voor ons :D ) tegen. Niks mis mee natuurlijk, maar ik hoop gewoon wat te kunnen besparen op brood in deze tijd en dan is een gesneden brood box echt ideaal. Ik krijg nu voor 5 euro steeds 5 of 6 gesneden broden. :)

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:45

Nou, de AH overblijvers geprobeerd, een keer brood, een keer de gewone, beiden niet aan ons besteed.
Veel ongezonde dingen die je anders nooit zou kopen, en die dezelfde dag nog op moeten.
Alles op de datum van die dag, en pas in de avond ophalen.

In het broodpakket (2.99) 2 hele broden, twee donuts en een pak gevulde speculaas, die al twee dagen over de datum was, geen aanrader vond ik.
Haal ik voor het brood liever de pakketten van de bakker, dat zijn meestal 3 a 4 overheerlijke broden voor 4.99.
Soms iets zoets bij, maar meestal gewoon echt lekker brood.

Wat ik wel een heel fijn pakket vond was die van Flink in Aken, voor 2.99 veel verse groenten/fruit/kruiden, echt super!
Alleen jammer genoeg heel erg lastig parkeren, dus daarom waarschijnlijk niet nog een keer voor ons.

friezenfan2

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:56

Maar is het ook niet het concept van die ah overblijvers? Dat het een dag later niet meer verkocht mag worden. Al dat brood wat je bij een bakker krijgt kan een dag later ook niet meer verkocht worden hé maar daar staat waarschijnlijk geen datum op.

Donuts kun je trouwens heel goed invriezen.

maar uiteindelijk zijn beide concepten zo dat je dingen mee krijgt die een dag later niet meer verkocht mogen worden maar vaak heel goed eetbaar zijn. Het zit in de naam Too good to go.

Als er op al dat brood van de bakker de datum van vandaag stond zou je er dan ook moeilijk om doen?

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:49

Nee, want dat brood kan ik dan invriezen.

Het concept is inderdaad eten redden, niet voor iets dat al twee dagen over datum is betalen (in dit geval de speculaas), en dan alsnog in de vuilbak gooien.
De AH pakketten zijn voor ons niks heb ik gemerkt, goed mogelijk dat iemand anders er wel blij mee is, grotere gezinnen zullen er wel geen moeite mee hebben enkele pakken zuivel, of bijvoorbeeld pakjes huzarensalade dezelfde avond nog op te krijgen ;)

Ik doe er trouwens niet moeilijk over, dat maak jij ervan, ik geef alleen aan dat ik ze niet meer hoef.

Fitzroy

Berichten: 25177
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:04

Maar sorry hoor, iets dat twee dagen over de datum is, gooi jij dat gelijk weg? Of heb je het eerst geproefd en was het echt niet goed meer? Ik eet zo vaak dingen die over de datum zijn. Krijg je niets van, gewoon ruiken en proeven.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:25

Fitzroy schreef:
Maar sorry hoor, iets dat twee dagen over de datum is, gooi jij dat gelijk weg? Of heb je het eerst geproefd en was het echt niet goed meer? Ik eet zo vaak dingen die over de datum zijn. Krijg je niets van, gewoon ruiken en proeven.



Precies mijn gedachte ook.
Sterker nog, dat wordt ook steeds meer gepromoot; ruiken, kijken, proeven bij tht.
Niet bij TGT(te gebruiken tot)!!
Dat zijn echt wel de meer bederfelijke producten zoals vers vlees/vis.

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:33

Huh zijn er werkelijk mensen die koek enzo weggooien omdat het over datum is??

Ik dacht dat iedereen inmiddels wel wist dat een tht een richtlijn is omdat ze verplicht zijn er wat op te zetten. Tgt is anders dat zijn de houdbare producten. Maar koek kan je gerust nog weken eten hoor.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18044
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:58

Is het bovendien wel een tht datum? Want dan mogen ze het überhaupt niet meer verkopen. Meestal staat er echter op dat soort producten van de versafdeling een verpakkingsdatum, geen tht. Dus dan zou het twee dagen geleden afgebakken en verpakt zijn.

Achterom
Berichten: 23071
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:25

Sansevieria schreef:
Nee, want dat brood kan ik dan invriezen.

Het concept is inderdaad eten redden, niet voor iets dat al twee dagen over datum is betalen (in dit geval de speculaas), en dan alsnog in de vuilbak gooien.
De AH pakketten zijn voor ons niks heb ik gemerkt, goed mogelijk dat iemand anders er wel blij mee is, grotere gezinnen zullen er wel geen moeite mee hebben enkele pakken zuivel, of bijvoorbeeld pakjes huzarensalade dezelfde avond nog op te krijgen ;)

Ik doe er trouwens niet moeilijk over, dat maak jij ervan, ik geef alleen aan dat ik ze niet meer hoef.

Hier is too good to go niet anders hoor. Ik had er laatst 3 bakjes roomboter in zitten bijvoorbeeld, of een andere keer 4 bakjes tonijnsalade. Ja, dat is een uitdaging, maar ook dat komt altijd wel weer goed.
Als je dat niet wilt,dan moet je je afvragen of het concept eigenlijk wel bij je past?

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:35

Pakket opgehaald bij de boni net. :) Vind het een mooi pakket! Alles tot morgen of zondag houdbaar.

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30535
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 19:43

Wauw ja mooi pakket!
Ben heel benieuwd naar die Danio! :~

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:07

Mandyy schreef:
Wauw ja mooi pakket!
Ben heel benieuwd naar die Danio! :~

Ik ook! Heb er al een paar keer bij staan twijfelen in de supermarkt, dus kan 'm nu eindelijk proberen. :))

Saul

Berichten: 9668
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:32

Hier is er eindelijk in de buurt to good to go te verkrijgen.

En wij zijn verkocht :D
Veel kun je invriezen en verder idd goed ruiken en proeven.

Al heb ik vandaag wel lasagne bladen van 2016 weggegooid. Ze zullen vast nog prima te eten zijn. Maar als ze al bijna 7 jaar in de kast staan komt het niet er echt niet meer van :=
Al had ik er wel moeite mee om ze weg te doen :')

Maar. Ontopic.

Ons pakket van vandaag van de plus;

Afbeelding

Ik denk overigens dat ze zich vergist hebben met de worstjes want die zijn tot 21 november goed. Niet oktober :P

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:41

Wow, wat een monster pakket Saul!


Mandarijn, die van jou ziet er ook goed uit!


Ik mag morgen weer 2 broodpakketten ophalen bij onze favo bakker.
Hopelijk is het voornamelijk 'invries-baar'.

Normaal doen we maar 1 pakket. Maar hopen zo even vooruit te kunnen.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 10:13

Achterom schreef:
Hier is too good to go niet anders hoor. Ik had er laatst 3 bakjes roomboter in zitten bijvoorbeeld, of een andere keer 4 bakjes tonijnsalade. Ja, dat is een uitdaging, maar ook dat komt altijd wel weer goed.
Als je dat niet wilt,dan moet je je afvragen of het concept eigenlijk wel bij je past?


Ik zou dolgelukkig zijn met 3 bakjes roomboter. De prijs van roomboter is giga gestegen. Je kunt het ook invriezen

Achterom
Berichten: 23071
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:37

Kinke schreef:
Achterom schreef:
Hier is too good to go niet anders hoor. Ik had er laatst 3 bakjes roomboter in zitten bijvoorbeeld, of een andere keer 4 bakjes tonijnsalade. Ja, dat is een uitdaging, maar ook dat komt altijd wel weer goed.
Als je dat niet wilt,dan moet je je afvragen of het concept eigenlijk wel bij je past?


Ik zou dolgelukkig zijn met 3 bakjes roomboter. De prijs van roomboter is giga gestegen. Je kunt het ook invriezen

:D je kunt er sowieso ontzettend veel mee, lekkere walnotencake bakken bijvoorbeeld :D
En dat is nu typisch een product dat prima bruikbaar is in de weken na de tht datum :j

Dallista

Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:08

Ben sinds een paar maanden aan het TGTGen, gebruik het met name voor bakkerij goodies en betaalbare sushi (ik ben een extreem makkelijke eter, die sushi boxen zijn vaak ‘s avonds pas op te halen… schwa, eet ik gewoon de volgende dag pas).

Deze van ‘t Kraayennest vanmiddag was ook erg geslaagd! Dikke halve vlaai (geen idee wat erin zit trouwens), en heerlijke groot-uitgevallen petit-four dingen. De chocolade mousse versie heeft het niet lang overleefd na het maken van deze foto. ;-)
Afbeelding

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:57

Jummie! Dat ziet er goed uit!

Dit waren onze 2 boxen bij de bakker vandaag: (we hoopte de vriezer te vullen met brood en een paar harde broodjes voor de lunch, dat was wel geslaagd).

Afbeelding

Afbeelding

Kan mijn vriend weer even een tijdje ontbijten en lunchen.

Ik eet zo goed als geen brood (ondanks dat ik er gek op ben). Al maak ik een uitzondering als we de boxen ophalen, als er dan harde broodjes inzitten dan warmen we die even op in de Airfryer. <3

friezenfan2

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:19

@dallista dat lijkt op een rijstevlaai

Dallista

Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:34

friezenfan2 schreef:
@dallista dat lijkt op een rijstevlaai

Inderdaad! Ik wist niet eens dat dat bestond. Zit er nu van te smikkelen. Een zeer geslaagde TGTG (ik ben echt een rijsteter, schande dat ik nog nooit een rijstevlaai gegeten heb!).
Wel heel machtig met 2 cm dikke laag slagroom. :')

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:36

Ja rijstevlaai is zo lekker <3

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 19:27

Ik heb ook weer eens tgtg sinds een paar jaar. Met zwanger vond ik het niet handig en in ons nieuwe dorp vond ik de plus tegenvallen. Nu toch maar eens gezwicht voor lidl pakket. Jeetje echt dikke strijd. In m'n dorp niet gelukt. Wel erna in m'n oude woonplek. Wilde daar toevallig toch nog eens naar de kringloop en turk dus dat is een mooie combinatie dan.
Zijn het mooie pakketten?
Bakker doe ik nooit. De overblijvers van de AH liggen in de brood van gister bakken. Laatste weken goed brood gescoord tussen de 0.25 en 0.75 cent max. Het geld van een tgtg van de Bakker kan ik echt veel voor scoren en aangezien ik geen gebak enzo hoef.

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 18:22

Hier ook mega pakket bij lidl!
500 gr spruitjes
1 citroen
1 komkommer
Bakje snoep komkommers
500 gr tomaten
1 kilo netje mandarijnen
1 courgette
1 krop sla
1 onbekend stuk groente?
Enkele losse appel, sinaasappel, bloed sinaasappel, peer.
1 bak witte druiven
1 avocado
Bij AH app ingevuld en was daar al ruim 16 euro aan waarde! M'n koelkast is nu echt te vol :):) van de week die hier in het dorp maar proberen.

friezenfan2

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:35

Kan je een foto maken van die onbekend stuk groente? Er is vast wel iemand die weet wat het is en hoe het het lekkerst klaar te maken is.