Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28866
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:39

Rebel_Jits schreef:
Te vaak.
We wonen tijdelijk in een huis met een aan/uit fornuis (kan alleen vollebak aan of uit, geen tussenstand), een microgolf-combi-oven die het aan het begeven is en een friteuse. En de McDo zit op 2 minuten rijden :oo

Ik probeer toch regelmatig een stoommaaltijd of salade oid te eten, maar het is HEEL moeilijk gezond te blijven eten als je niet kan koken. We hebben nu een multicooker gekocht, dus eindelijk wat meer optie's dan pasta of kebab :=


Je had ook kunnen investeren in kookboeken of een kookcursus :)* :o

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:04

Vaak wel iedere week een keer. :P

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:14

Patat dag nooit, friet dag dan weer wel :j

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:36

Hier vrijdag om de week patatdag!
Dan halen we het. Verder hebben we een airfryer en daar gaan de aardappelschijfjes ook vaak in (die zijn soms ook in de vorm van patatjes haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:41

Niet kunnen koken bestaat niet... erbij blijven staan, tijd in de gaten houden, recept volgen en vuur niet te hoog. Dan gaat het echt niet zomaar compleet fout. Een goede smaak door de juiste kruiding en zonder recept koken komt dan vanzelf wel.

Hier niet een vaste fastfood dag. Patatjes eet ik bijna nooit, meestal maak ik aardappelpartjes uit de oven (met kipkruiden nommie). We eten wel vaak pizza (NY of zelfgemaakt) tijdens Gloomhaven. Soms is dat elk weekend, soms minder vaak.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:09

Goof schreef:
Rebel_Jits schreef:
Te vaak.
We wonen tijdelijk in een huis met een aan/uit fornuis (kan alleen vollebak aan of uit, geen tussenstand), een microgolf-combi-oven die het aan het begeven is en een friteuse. En de McDo zit op 2 minuten rijden :oo

Ik probeer toch regelmatig een stoommaaltijd of salade oid te eten, maar het is HEEL moeilijk gezond te blijven eten als je niet kan koken. We hebben nu een multicooker gekocht, dus eindelijk wat meer optie's dan pasta of kebab :=


Je had ook kunnen investeren in kookboeken of een kookcursus :)* :o

Lezen! Mijn vriend heeft koksschool gedaan en is een kei in koken. Maar met een vuur dat enkel VOL aan of volledig uit gaat, is dat echt heel moeilijk. Zeker omdat de plaat na 2 minuten uitvalt, omdat de temperatuur dan bereikt zou moeten zijn, maar het vliegt niet terug aan als de pan afkoelt (door er eten in te leggen). je biefstuk of slavink kan je erna weggooien, want dat krijg je gewoon niet goed (tenzij je het graag rauw eet := )
Over 2 maanden zitten we hopelijk in ons nieuwe huis, met goed uitgeruste nieuwe keuken *\o/* DAN komen de gezonde gerechten wel weer.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:11

Vrijdag is patatdag bij ons, altijd een drukke dag met werk/school/zwemles.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:28

Geen vaste dag, maar gemiddeld denk ik 1 keer in de 3 weken dat we iets halen. Meestal pizza, omdat daar vaak actie van is en man en kinderen er dol op zijn.
Patatje halen of naar McD doen we maar een paar keer per jaar.
Echter snij ik wel regelmatig de aardappeltjes voor in de airfryer in patatvorm. Geld dat ook als frietjes of zijn het dan nog steeds gebakken aardappeltjes?! Dan eten we dat minstens wekelijks.

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:32

1x per week ongeveer, soms om de twee weken eten we friet van de frituur. Pizza en andere fastfood eigenlijk bijna nooit, tenzij we eens gehaast zijn. (Is wel altijd vegi)

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:23

Ik denk 1x per 3 a 4 weken. We halen eigenlijk nooit friet want tegen de tijd dat de friet in huis is, is hij al lauw (vind ik) en dat vind ik niet lekker. We hebben wel een frituurpan, maar die hebben we al zeker een jaar niet aangeraakt. Ik eet eigenlijk alleen friet in een restaurant (toevallig vandaag nog op bij de IKEA).

Als we lekkere trek hebben, laten we of een pizza of spareribs bezorgen. Dat valt dus voor mij ook onder fastfood. McDonalds en dergelijke maak je mij niet blij mee.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:37

Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....


Dan heb je gewoon een veel te druk leven.
Prioriteiten stellen, en nadenken of je zelf wil koken en hoe je dat kunt doen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:40

Iets te vaak :+ maar het is zooo lekker.

Sherivey
Berichten: 8698
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:43

Wij eten altijd 1x per week friet, heel soms 2x.

Verder kook ik eigenlijk altijd, vaak gewoon (zoete) aardappel, quinoa, rijst en dan groente en vleesvervanger/bonen.

Lust, zeker in het weekend, ook wel graag wat te snoepen :')

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:49

Ja wat valt er onder fastfood? Ik ga 1 x in de week naar de cafetaria. Daarnaast bak ik zelf doordeweeks ook weleens frietjes of bak ik aardappeltjes op. Spareribs haal ik heel soms en soms Chinees. Pizza lust ik niet. Mac Donalds ook soms, gelukkig woon ik daar niet dichtbij in de buurt.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:53

Meestal 1x per week, soms 2. Niet op een vaste dag. Vroeger bij mijn ouders was wel altijd zaterdag friet dag. :j

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:03

A3a1 schreef:
Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....


Dan heb je gewoon een veel te druk leven.
Prioriteiten stellen, en nadenken of je zelf wil koken en hoe je dat kunt doen.


Plus dat je ook in zo'n situatie niet altijd meteen naar fastfood hoeft te grijpen. Je hebt ook gezonde keuzes. Magnetronmaaltijden, eten dat je zo de oven in kan gooien, pureersoepen, etc. Allemaal in 5 tot 10 minuten gemaakt.

Maar ik kom ook vaak 8 uur nog thuis, dan kook ik daarna. Wij hebben dan vaak voorgeschilde aardappels, groente al klaar in zak/pot. Dus dan is het een kwestie van alles in een pan gooien, aan de kook brengen en klaar.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:05

Ik eet zo'n 1-2x per week pizza, minimaal 2x friet (met snacks) en ook wel vaker 1-2x (per week) McDonalds. De tweede x frietjes in de week kan ook van de Mac zijn. Dit doe ik naast mijn normale eten, rijd gerust langs de Mac en eet daarna gewoon avondeten (inclusief groenten wees gerust). Chinees afhalen doe ik wat minder vaak.

Athelas

Berichten: 1981
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:13

Echt bijna nooit, misschien 3x per jaar ofzo. :+

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:50

snuffie123 schreef:
A3a1 schreef:

Dan heb je gewoon een veel te druk leven.
Prioriteiten stellen, en nadenken of je zelf wil koken en hoe je dat kunt doen.


Plus dat je ook in zo'n situatie niet altijd meteen naar fastfood hoeft te grijpen. Je hebt ook gezonde keuzes. Magnetronmaaltijden, eten dat je zo de oven in kan gooien, pureersoepen, etc. Allemaal in 5 tot 10 minuten gemaakt.

Maar ik kom ook vaak 8 uur nog thuis, dan kook ik daarna. Wij hebben dan vaak voorgeschilde aardappels, groente al klaar in zak/pot. Dus dan is het een kwestie van alles in een pan gooien, aan de kook brengen en klaar.

Tja A3a1, helaas heb je het met een eigen zaak niet altijd voor het zeggen. Verder actief met vrijwilligerswerk/hobbies...

En Snuffie, heb je gelijk in. Toen ik in Nederland woonde, deed ik dat ook. Hier is de keuze qua kant en klaar etc echt stukken kleiner helaas en wat er beschikbaar is, schaar ik niet direct onder gezond.

Ik geloof dat het echt tijd wordt voor die enorme vriezer eb mezelf een week vrij plannen :’)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:41

Eigen zaak, ja, daar heb je niet altijd alles in te zeggen.
Maar vrijwilligerswerk, dat dan weer wel.

Maar, het is een kwestie van wat zijn de prioriteiten, maar als jij daar gelukkig van wordt, is dat prima toch.
Dan ligt je prioriteit bij werk, vrijwilligerswerk/hobbies.

Maar ik las iemand die al riep magnetron maaltijden, nu zou ik dat zelf niet zo snel kiezen.
Maar je hebt bij ons bv ook een restaurant wat ook afhaalmaaltijden maakt, heerlijk, gezond en iedere dag vers.
En wat ik vaak doe is, teveel koken en dan porties invriezen die ik even moet opwarmen.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:56

Ik heb dat met pasta. Ik presteer het altijd om det voor de halve straat te koken :') .
Dus maak ik er 1 persoons porties van en als we een keer geen tijd/zin hebben om te koken warmen we dat op.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:25

Geen vaste dag of wekelijks maar soms heb je er gewoon zin in (kan echt heel de dag uitkijken naar Chinees of de tonijn salade van de Italiaan :')). Zelf pizza maken, patat/frietjes uit de airfry of nasi uit een pak doen we ook. Echt snackbar afhalen niet zo vaak, onze eigen frituur gebruiken we alleen voor oliebollen haha.

Narcissa
Berichten: 3050
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:28

Hier zondag ofwel naar de Mac ofwel kebab. Dat is meestal onze lange buitenritdag en dan hebben we beiden de zin en energie niet meer om nog te gaan koken.
Soms nog een keertje friet of kroketjes, maar gezien dat in de airfryer gooi zonder olie en heel weinig saus neem, vind ik dat niet per se junkfood. Een stuk vlees bakken is vettiger dan die portie friet.

Verder wel altijd gezond: aardappeltjes met verse groentjes en een klein stukje vlees, zonder saus of jus. Overschotten vriezen we in en eten we dan op een dag dat we weinig tijd hebben. Kunnen we toch gezond eten.
Maar een keertje per week lekker vet hoort er gewoon bij voor mij, daar kijk ik echt naar uit. En ondanks het wekelijkse bezoekje aan de Mac ben ik er de laatste maanden in geslaagd alle overtollige kilo's weg te werken, door verder wel gezond te eten.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:48

Ik denk dat we hier 1x per twee maanden fastfood eten. Dat is dan ofwel frietjes, ofwel falafel. Dan ook nog 1x per twee maanden pizza, maar dat maak ik altijd zelf: tomatenpuree, verse tomaat, verse paprika's, een courgette, een aubergine, een bakje champignons, olijfjes, rucola en hummus in plaats van kaas. Eigenlijk tel ik dat niet als fastfood wat er zit niets ongezonde bij :p.

Wij koken gewoon altijd vers en met veel groente. Ik houd niet zo van vettigheid en mis heel snel groente bij een menu. Ook met weinig tijd heb je met 15 minuten een soep, pasta of noodle gerecht in elkaar gedraaid dus voor ons is tijd nooit een reden om te snacken.

Spaansepony
Berichten: 993
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:06

Te vaak :o
Ben altijd onderweg, nooit thuis en altijd honger.
Stop ik niet bij een benzinepomp voor een broodje dan wel bij de mc of kfc. Maar ik haal ook graag eazie, pizza, kapsalon etc :+
Daarbij als ik aan werk ben duw ik daar ook nog altijd wat in de frituur of een tosti :D

En nee ik ben niet te dik. _/-\o_