Frans recept vertalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Frans recept vertalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 08:54

Helluup!!!
Ik zag net een filmpje van een bueno cake achtig iets.
Maar was helaas in het frans -O-
Ik heb wel een screenshot van het recept gemaakt, zou iemand het voor me willen vertalen?
Ik moet dit maken Y)(^)

Afbeelding

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:29

- Klop 80cl vloeibare room en doe er dan de Nutella en de geconcentreerde melk bij
- snij een grote plastic fles in 2 en maak er de vorm van de stronk mee en plak de helften van de fles tegen elkaar (dit snap ik zelf niet maar goed hopelijk is er een filmpje bij)
- vul de vorm met 3/4 van het "schuim" (is volgens mij wat je opgeklopt hebt), leg 2 Bueno's in het midden en vul bij met de rest van het schuim.
- Leg vervolgens 6 Bueno's omgekeerd (? denk ik) en keer de vorm om (denk ik) en plaats hem drie uur in de diepvries
- verwarm de rest van de vloeibare room met zwarte chocoladen haal de stronk uit de vorm en plaats die op de gril.
- stop de stronk in de zwarte chocolade en maal vervolgens strepen met de witte chocolade. Leg er de mini Bueno's op en proef.

Let wel, mijn Frans is heel roestig en zo'n recept vereist natuurlijk een specifiek jargon dat ik er niet helemaal heb kunnen uit opmaken :-)

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:31

1 ltr room
1 eetlepel geconcentreerde melk
2 eetlepels Nutella
8 mini kinder bueno
8 kinder bueno
200 gr pure chocolade
100 gram witte chocolade
1 grote plastic fles
1 rol plakband

Verwarm 80cl room met de Nutella en de geconcentreerde melk

Snij de fles in tweeen en verbind ze met plakband om de vorm te maken

Vul de vorm met 3/4 van de mousse en leg 2 buenos in het midden. Vul daarna aan met de rest van de mousse

Plaats daarna de 6 buenos op z’n kop om daarna de vorm af te dekken/dicht te klappen? en plaats gedurende 3 uur in de vriezer

Verwarm de rest van de room met de pure chocolade, haal de de taart uit de vorm en leg op een rooster.

Giet de chocolade over de taart. Maak strepen met de gesmolten witte chocolade en decoreer met de mini buenos.

Even vrij vertaald. Hoe de vorm van de vorm moet zijn maakt het recept niet duidelijk maar dat zal je in het filmpje wel gezien hebben.
En houd er rekening mee dat het erg zoet gaan zijn. Om de een of andere mysterieuze wijze schijnen Franse taartrecepten altijd mierzoet te moeten zijn.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 10:51

Dank jullie!!! *\o/*
Ja ik ga er van uit dat mn vullingen spontaan uit mn kiezen zullen vallen :')
Hopelijk is dat het waard hahahahaha