Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kerstdiner 2018

 
Profiel   

Haha thnx Flowq :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 23:28 



 
Profiel   

Net eindelijk het hele kerstmenu uitgedacht, ik ga geloof ik 10 kilo bijkomen :')

1. Zaterdag (kerstfeest met vriendinnen)
- nagerecht: Tony choconely mousse + salted karamel kerstster

2. Kerstavond:
- voorgerecht: hartige bladerdeegtompouce met geitenkaas en serranoham

3. Eerste kerstdag:
- aperitief: kerstsangria, geitenkaasbitterballen en ham-ei-tapenade prikkertje
- voorgerecht 1: risotto met rivierkreeftjes
- voorgerecht 2: tomatenroomsoep met balletjes
- hoofdgerecht: ossenhaas, stroganoffsaus, pepersaus, rozemarijnaardappelen, zoete aardappelgratin, pompoen hasselback, rode kool met appeltjes en stoofpeertjes
- nagerecht: cranberry en witte chocolade crumble

Heb al zin om alles te maken {:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 23:33 



 
Profiel   

Hier zouden we met de familie (5pers) gourmetten 1e kerstdag bij mijn ouders, lekker makkelijk. Maar aangezien iedereen altijd welkom is zijn we nu met een gezelschap van 12 en 2 kids := Wel gezellig hoor!Mams in de stress want gourmetten is geen optie meer dus wat op tafel te zetten? Dus nou maar aangeboden te helpen... Alleen zelf ook nog inspiratieloos :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 09:52 



 

Rytir schreef
Hier zouden we met de familie (5pers) gourmetten 1e kerstdag bij mijn ouders, lekker makkelijk. Maar aangezien iedereen altijd welkom is zijn we nu met een gezelschap van 12 en 2 kids := Wel gezellig hoor!Mams in de stress want gourmetten is geen optie meer dus wat op tafel te zetten? Dus nou maar aangeboden te helpen... Alleen zelf ook nog inspiratieloos :')

Twee extra gourmetstellen er bij en eet smakelijk! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 09:55 



 
Profiel   

https://www.a-z.nl/gourmetten/

Prima ervaring mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:21 



 
Profiel   

Ik heb de eer om weer te koken. Maar ik weet dus niet wat.

1 avond zijn we met 4 volwassenen en 2 kinderen. En 1 avond met 9 volwassenen en 4 kinderen.

Ik vind koken fantastich. Hebben een hele grote keuken met alle gemakken voor zien. Maar ik heb gewoon 0,0 inspiratie :-(

Iemand die tips heeft ik raak n beetje in de stress

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:43 



 

malih schreef
Ik heb de eer om weer te koken. Maar ik weet dus niet wat.

1 avond zijn we met 4 volwassenen en 2 kinderen. En 1 avond met 9 volwassenen en 4 kinderen.

Ik vind koken fantastich. Hebben een hele grote keuken met alle gemakken voor zien. Maar ik heb gewoon 0,0 inspiratie :-(

Iemand die tips heeft ik raak n beetje in de stress


Wat zijn jouw succesnummers?
Een bepaald thema, misschien de vakantie volgend jaar?
1 bepaalde groente die favoriet is en dan daar allerlei gerechten van en bij maken? Wortelsoep, gekleurde wortels uit de oven, carrotcake, dat idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:47 



 
Profiel   

Op zulke drukke avonden vind ik het fijn om een deel van het diner al voorbereid te hebben zodat je het alleen nog in de oven hoeft te schuiven. Denk aan gehaktbrood, quiche, aardappelgratin, dessertaart, soep die je overdag al klaarmaakt. Vaak trekken de smaken er dan ook nog extra lekker in.

Voor de kleinere kinderen zorgen we dit jaar dat er genoeg te eten is wat je makkelijk met je handen kan eten zonder te veel te knoeien, miniquiche, kipsate stokjes, cherrytomaat met mini mozerella spiesjes, komkommerbootjes met tonijn er in, etc. Allemaal niet super culinair hoogstaand maar wel makkelijk voor de kleintjes en ze krijgen van alles wat binnen.
Zo is er de hele avond wat te knabbelen en kun je vooral gezellig samen zijn zonder dat je het diner nog moet onderbreken met uren in de keuken staan voor de volgende gang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:55 



 
Profiel   

Kerstavond

Amuse?
Voorgerecht: geroosterde choggiabiet met gefrituurde geitenkaasballetjes, pompoenpitten en een dressing met frambozenazijn.
Brood met boter en olijvenpesto.
Hoofdgerecht: kiprollade met een demi glace van kop.
Bijgerecht: stoofperen, aardappelkroketjes, boontjes en gebakken spruiten met champignons.
Dessert: witte chocolade panna cotta met passievruchten coulis en honeycomp of koffie parfait met wat componenten.

1e kerstdag werken.

2e kerstdag.
Amuse??
Voorgerecht nog uittesten: wortelmousse met aardpeer, feta, venkel en Dragon.
Brood met ??
Hoofd: varkensrollade met cider en appels.
Bijgerecht: pastinaakpuree, aardappelkroketjes en rode kool.
Dessert: zelfde als kerstavond.

Ook nog even kijken of ik een tussengerecht maak. Probeer de basilicum schuimsoep nog te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 11:08 



 
Profiel   

De pecan merenque rol van de Lidl is ook echt fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 11:09 



 
Profiel   

Goede vragen. Maar ik heb dus geen koers om te varen. En familie hecht nogal hoge verwachtingen. Maak met verjaardagen met plezier een indisxh buffet of grieks buffet voor 30 mensen.

Maar nu wil ik dus geen buffet maken maar gewoon gezellig aan tafel zitten.

De avond dat we met zijn 4e zijn kunnen we alles eten.

De avond dat we met groot gezelschap zijn moeten we eten zonder champions paprika en paprika poeder. Opzich geen probleem. Kan ik prima omheen knutselen normaal.

Kids eten praktisch alles. Behalve mijn dochter maar goed die is 11 maanden. Daar kan ik ook nog wel wat voor uit de vriezer trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 11:11 



 
Profiel   

Rytir schreef
Hier zouden we met de familie (5pers) gourmetten 1e kerstdag bij mijn ouders, lekker makkelijk. Maar aangezien iedereen altijd welkom is zijn we nu met een gezelschap van 12 en 2 kids := Wel gezellig hoor!Mams in de stress want gourmetten is geen optie meer dus wat op tafel te zetten? Dus nou maar aangeboden te helpen... Alleen zelf ook nog inspiratieloos :')


Hoezo is gourmetten geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 14:49 



 
Profiel   

Dit is mijn menu voor 9 personen. {:)

<|- Voorgerecht:
Zelf gemaakte Garnalencocktail
of carpaccio

<|- Hoofdgerecht:
Beenham uit de oven met pomme duchesse (aardappelkroketjes)
groenten

<|- nagerecht:
zelf gemaakte tiramisu of een dame blanche

1e kerstdag uiteten met familie en kerstavond gourmetten bij de schoonfamilie
lekker makkelijk dus allemaal.

@ malih.. een griekbuffet?? :):) wanneer kan ik komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 15:03 



 
Profiel   

Ik maak eerste kerstdag de lunch. Ik heb bedacht om allemaal kleine hapjes te doen dit jaar.

Ik maak onder andere:
- sandwiches met roomkaas en brie en sandwiches met Pathé en komkommer
- luxe gevulde eitjes naar eigen recept
- Italiaans bladerdeeg hapje
- kleine zelfgemaakte sauzijzen broodjes
- kaas ui hartige cake
- Bruchetta met mozarella en seranoham

Geen ingewikkelde dingen dus, simpel maar lekker. Ik sta nog open voor tips voor kleine lekkere lunch gerechtjes/hapjes, dus mocht iemand nog een goede tip heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 19:10 



 
Profiel   

ikheetesmee schreef
Ik maak eerste kerstdag de lunch. Ik heb bedacht om allemaal kleine hapjes te doen dit jaar.

Ik maak onder andere:
- sandwiches met roomkaas en brie en sandwiches met Pathé en komkommer
- luxe gevulde eitjes naar eigen recept
- Italiaans bladerdeeg hapje
- kleine zelfgemaakte sauzijzen broodjes
- kaas ui hartige cake
- Bruchetta met mozarella en seranoham

Geen ingewikkelde dingen dus, simpel maar lekker. Ik sta nog open voor tips voor kleine lekkere lunch gerechtjes/hapjes, dus mocht iemand nog een goede tip heeft!


Een quiche, wraps of stukjes meloen met rauwe ham?

Ik moet op 1 dag het nagerecht verzorgen en ik denk dat ik me er makkelijk vanaf maak dit jaar en een heerlijke ijstaart ga halen bij onze favo ijssalon <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 19:30 



 
Profiel   

Hier begint mijn inspiratie voor hoofdgerecht dat ik maak ook al te vorderen :-)

Fazant vd rookoven (manlief zijn taak) met portsaus

Wilde champignons gesmoord in boter met tijm

Aardappel/ knolselderij puree

Ovengebakken pastinaak en worteltjes

Aardappelkoekjes

Zelfgemaakte appelmoes


Of heeft iemand anders nog een ingeving betreft vergeten groente met makkelijke bereiding :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 20:13 



 
Profiel   

Kerstavond zijn we met 2, denk gewoon simpel “kant en klaar” van de Ah of jumbo, alleen maar in de oven schuiven en klaar :=

Eerste kerstdag nemen wij zelfgebraden rosbief van hert en slagroomtaart (fototaart om zwangerschap bekend te maken) mee naar de familie brunch, savonds zal het een minestrone soepje worden, we hebben dan meestal nog zat van de brunch wat altijd uitloopt op borrel en nog net niet opnieuw diner :+

2e kerstdag maak ik hertenstoofvlees, wil er alleen wel een feestelijke aardappelpuree of iets dergelijks bij en een lekker dessert

Vrij simpel dus dit jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 20:29 



 
Profiel   

Er komen allemaal lekkere dingen voorbij zeg.

Voor de cocktailsaus, ik doe er ook altijd een beetje worcestershire doorheen voor wat smaak. Of, als je iets pittiger wilt, harissa. En verse zwarte peper. Als ik hem dit jaar al maak (oud en nieuw), wordt het helaas een virgin variant en die vind ik vaak toch een stuk minder lekker.

Ik ben nog op zoek naar een groente gerecht. Ik maak haricots vert ivm de kindjes, dat eten ze allebei lekker. Maar wil graag nog iets. We eten parelhoen met calvadossaus en een aardappelschotel uit de oven met appel, bouillon en spekjes. Iemand nog ideeen.

Kerstavond komen er vrienden en maak ik risotto. Meestal eet ik daar een biefstukje bij, maar mag geen rood vlees nu (doorbakken vind ik echt niet lekker). Wat zou er nog meer lekker bij zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 20:52 



 
Profiel   

Wat een lekkere gerechten komen er voorbij. Wij maken dit jaar ook weer eens een diner i.p.v. een buffet of gourmet.

Voor:
- amuse zalm/roomkaas
- wildbouillon met kaasstengel

Hoofd:
- hertenstoofschotel
- aardappelpuree/gratin en kroketjes
- geglaceerde worteltjes
- gewokte spruitjes met spek
- stoofpeertjes

Na:
- warme appelbol met ijs en slagroom

Uiteraard alles zelfgemaakt.
Tweede kerstdag wordt het toch gourmet, willen de kids zo graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 20:56 



 
Profiel   

Voor het familiediner maken we het tussengerecht en de amuses. Het soepje in een klein amuseglaasje en het andere hapje op een amuselepel.

Een vers soepje zelf gemaakt van wortel,pompoen en koriander met een krokantje van pancetta en koriander als versiering.

Amuse van eendenborstfilet, rucola, mangochutney en afgemaakt met geconfijte citroensnippers.

En dan gaan we naar het tussengerecht. Dat is zelfgemaakte bospaddestoelenbouillon met een mix van bospaddestoelen en verse rozemarijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 20:57 



 
Profiel   

Orchidee, wij eten vaak risotto met zalm, mijn zalm wordt net iets langer gebakken zodat hij gaar is. Het ligt er ook een beetje aan welke risotto je kiest. Venkelrisotto en aubergine/limoen risotto gaan wat mij betreft heel goed met zalm.

Als groente misschien geglaceerde wortels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 20:59 



 
Profiel   

Oh, dat kan ik wel eens proberen ja. Nooit gedaan, dus altijd leuk. En dan lusten de kinderen die ook vast wel.

Zalm krijg ik momenteel maar moeilijk weg. En 1 van de vrienden eet geen vis. Misschien een lekkere rollade of zo. Kan de slager mooi in elkaar zetten voor me

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 21:13 



 
Profiel   

Ik doe m'n risotto vaak met kip blokjes. Kippendijfilet is ook lekker. En lekker champignons oid erdoor. Vult dan zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 00:33 



 

[ img ]


Wij hebben gisteren kerst gevierd. Ik heb alles zelf gemaakt incl. grand dessert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 09:53 



 
Profiel   

Dat ziet er heerlijk uit Bobje.

Ik heb zaterdag de hartige tompouce gemaakt die hier al een paar keer voorbij is gekomen. Was erg geslaagd, ik had op die van Pauline's keuken ook nog 2 varianten extra gemaakt, een met boursin en zalm en eentje met margor (mascarpone gorgonzola) en gebakken vijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 09:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 14 [ 329 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen