Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gezondere tussendoortjes

 
Profiel   

Wie o wie helpt mij uit de brand... :Y)

Sinds een tijdje ben ik wat meer op mijn voedingspatroon aan het letten. Ik hoef niet af te vallen, maar ik voel mij toch fijner als ik gezond eet. Dat gaat ook best aardig, lunch en avondeten zijn altijd gezond, voor het ontbijt ontbreekt het nog aan inspiratie. Ik kom iedere dag makkelijk aan 2 stuks fruit en 250 gram groenten, meestal nog wel meer. Fastfood als in patat of pizza oid eet ik vrijwel nooit. Ik drink vrijwel alleen maar water of thee, met uitzondering op 's avonds af en toe een glaasje cola.

Maaaaaar helaas ben ik ook een groot liefhebber van koekjes en chips. Veel verder dan fruit tussendoor kom ik niet echt. Daarnaast ga ik daar ook niet echt vol van zitten, en ik heb vrij veel eten nodig op een dag en dan grijp ik toch snel naar het ongezonde eten. Om er achteraf weer spijt van te hebben -O-.

Dus bij deze een topic om misschien lotgenootjes te vinden en elkaar te stimuleren om gezonder te snacken :D. En tips voor gezonde (vullende) tussendoortjes zijn ook meer dan welkom... brandt los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 22:31 



 
Profiel   

Ongezouten nootjesmix. Supermakkelijk, lang houdbaar en goed mee te nemen.. Ideaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 22:34 



 
Profiel   

Ingrediënten blueberry muffins
Voor circa 9 stuks

100 gram amandelmeel
1,5 banaan
40 gram (ontpitte) dadels
2 (kleine) eieren
65 ml plantaardige melk
90 gram blauwe bessen (diepvries of vers)
40 gram pure chocolade (zo puur mogelijk!)
2 tl bakpoeder
20 ml kokosolie (kleine eetlepel, gesmolten)
Snuf zout
Bereiding blueberry muffins
Verwarm de oven voor op 180 graden en vul een ovenbestendige muffinvorm met de losse (papieren) muffinvormpjes.
Maal de banaan met de ontpitte dadels fijn met de staafmixer fijn.
Klop er nu (met de hand of met een mixer) 2 eieren door. Doe hetzelfde met de melk, het meel, het zout en het bakpoeder.
Laat de kokosolie zachtjes smelten op een laag vuur en meng ook dit met de garde door het beslag.
Brokkel de pure chocolade in kleine stukjes en roer dit samen met de blauwe bessen ook door het beslag.
Vul de muffinvormpjes tot net onder het randje met het beslag. Zorg dat de blauwe bessen en chocolade brokjes goed verdeeld zijn. Het heeft namelijk de neiging om naar beneden te zakken in het beslag.
Zet voor zo’n 30-35 minuten in de oven. Check na een half uur met satéprikkertje of de muffins gaar zijn; komt deze er ‘schoon’ uit, zijn je muffins ready. Anders mogen ze nog een paar minuutjes in de oven.
Zijn ze klaar? Even laten afkoelen op een rooster en smullen maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-18 22:38 



 
Profiel   

Ik eet als tussendoortje heel veel cottage cheese. Of op een rijstwafel of met knoflook en komkommer. Ik heb cottage cheese wel echt moeten leren eten, maar vind het nu echt het fijnste tussendoortje. 's Avonds eet ik meestal wat Skyr en een stukje 85% pure chocola.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-18 14:02 



 
Profiel   

Ik ben dol op koude wraps! Kan als tussendoortje, maar neem het ook wel eens als lunch.

- (Koolhydraatarme) wraps
- ijsbergsla
- magere kipfilet (plakjes)
- (light) roomkaas

Wrap insmeren met roomkaas, wat sla erover, +- 3 plakjes kipfilet erop en dan oprollen.
Strak inpakken met vershoudfolie, in de koelkast, na een uurtje of 2/3 eruit halen en dan opeten. Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-18 14:08 



 
Profiel   

Ik volg komkommers, appels en wortels vullen me niet. Ik kom heel vaak uit bij de lu crackers olijf zeezout, fruit, gekookt ei of maiswafel(rijstwafel van mais) maar verder kom ik niet.

In de ochtend eet ik noten bij het ontbijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-18 14:09 



 
Profiel   

Ik probeer ook op mijn voeding te letten, ik ben niet dik maar ik vind eten gewoon lekker dus dan eet ik liever meer gezonde dingen dan een paar ongezonde dingen.

Vooral als ik op mijn werk ben of aan het studeren dan snack ik graag aan een stuk door, dan kan ik me beter concentreren haha. Daarnaast ben ik enorm lui dus ga nooit echt dingen bakken maar wat ik elke dag voor mij en mijn vriend probeer klaar te leggen om mee te nemen is een van de volgende dingen:
- 1 komkommer in plakjes
- +/- 400 gram stukjes wortel
- snoeptomaatjes
- paprika (ben zelf allergisch maar mijn vriend is er dol op)
- gebakken courgette/champignons/brocolli etc. ik maak vaak de dag van tevoren extra bij het avondeten.
Dit zijn porties die ik per persoon reken, het is even wat werk maar dan kan ik wel lekker de hele dag snacken. Ik werk zelf ik een groothandel voor snoep dus als ik dit niet meeneem dan grijp ik vaak naar snoep en dat is niet zo gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-18 14:10 



 
Profiel   

'Ei cupcakes' zijn ook lekker. Kreeg deze als tip van mijn PT.

Je hebt een muffinvorm nodig, liefst een siliconen.
Oven voorverwarmen op 180 graden, 2 eieren breken en in een bakje doen, vul dit aan met stukjes champignon, hamblokjes, paprika, uitjes, etc. Net wat je lekker vindt.
Doe het mengsel in een van de muffinvormpjes (evt. over 2 vormpjes verdelen als je teveel hebt).
Laat dit ongeveer 15min bakken (tot de eieren gestold zijn)
Je kan ze wat laten afkoelen en dan lauwwarm opeten, maar gewoon koud is ook lekker...

Gezond snacken waar je een poosje vol van zit kun je het beste doen met eiwitrijke producten. Dit geeft langdurige verzadiging.
Koolhyraten geven namelijk een hoge piek, maar wanneer deze weer afzwakt krijg je trek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-18 14:15 



 
Profiel   

Bak snoeptomaten. Misschien de hoeveelheden ophogen?

kwark.. of gezonde cake bakken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-18 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen