Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Slovaakse salko

 
Profiel   

Hallo, hopelijk weet iemand hier meer van :+

Ik had het er met een slovaakse collega over dat ik dol ben op witte chocolade. Nu had hij het over 'salko' en dat dat super lekker is, en dat ik dat ook wel goed zou vinden. Nu heeft hij het meegenomen vanuit zijn thuisland :+ hij zei van 'gewoon met een lepel eten, dat is het lekkerste :+ '

Eenmaal thuis even geproefd, en inderdaad best wel heel erg lekker :P heeft inderdaad iets van witte chocolade en vanille achtig iets weg.

Maarja, het lijkt mij eerder ergens als sausje over ijs ofzo te kunnen gebruiken, niet om te lepelen :+ het is ontzettend zoet, en machtig :') je zou bijna denken dat het chocolade saus is (qua substantie)

Wie kent dit magisch goedje? :+


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 12:05 



 
Profiel   

Is denk ik hetzelfde als gecondenseerde melk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 12:11 



 
Profiel   

Het is Tschechisch en het is idd gecondenseerde zoete melk }:0

Vergelijkbaar spul kun je kopen bij de AH onder andere van de Friesche vlag, en wordt meestal gebruikt voor bijvoorbeeld in de koffie.


Laatst bijgewerkt door DaphneR93 op 30-10-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 12:33 



 
Profiel   

Gecondenseerde melk denk ik :) Kan je ook gewoon bij de albert heijn hier halen, staat volgensmij bij de bakproducten? Is ook echt heel lekker met pannenkoeken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 12:35 



 
Profiel   

kan je ook dulce de leche van maken, of in cake verwerken. Of gewoon zo uitlepelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 12:47 



 
Profiel   

Gecondenseerde melk, lekkerrrrrrr!! Kun je ook caramel van maken door het blikje ongeopend minimaal 2 uur te koken in een pan water (wel zorgen dat het blikje onder water blijft, anders zit heel je keuken onder de caramel). Ik gebruik het voor banoffee taart.

Bij de Turkse supermarkt heb je meer varianten dan enkel die van Friesche Vlag, goedkoper ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 13:17 



 

Ik heb ook zo een “sausje” meegekregen vanuit rusland. Ik doe het over ijs of soms door de koffie. Maar zij lepelden het inderdaad uit of smeerden het op brood..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 13:27 



 
Profiel   

Hmm genoeg gebruiksdoeleindes dus... :D

Vanavond eens in de koffie proberen dan.... Ijs hebben we niet standaard in huis en pannenkoeken eten we niet vaak :+

In bakproducten zoals cake, gaat dat dan in het deeg, of overheen als de cake gebakken is?

Ben zelf niet zo een keukenprinses :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 13:34 



 
Profiel   

in het deeg
deze is erg lekker:
https://www.bakkenzoalsoma.nl/2014/05/t ... melk.html/

je kan er ook chocofudge mee maken
https://www.smulweb.nl/recepten/1376327/Chocolate-fudge
basically de chocolade met de melk en boter smelten, door elkaar roeren en ofwel in een grotere vorm gieten (niet te dik) of in kleine pralinevormpjes / minicake vormpjes. Paar uur in de koelkast en superlekker! maar wel een caloriebom :D
je kan er naar wens noten ofzo doorheen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 13:43 



 
Profiel   

Oei oei... Niet goed voor de lijn... :=

Thanks allemaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 13:58 



 
Profiel   

In de koffie is het suiker en melk ineen gelijk.
Ik gebruik het als ik pina colada maak.
Erg lekker.
staat bij de koffie zuiker en melk schap in de supermark. Is een half blikje zoals wat jij geplaatst hebt met een friese vlag erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 14:02 



 
Profiel   

Ben benieuwd of het wel goed 'mengt' in de koffie, het is best wel stroperig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 15:58 



 
Profiel   

Ja hoor, door de warmte wordt het vloeibaarder
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 16:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen