Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Koude salade recept ideeën?

 
Profiel   

Goedemiddag medebokkers!

Ik ga vanaf volgende week in de middag/avonddienst werken, wat betekent dat ik dus op het werk zal "avondeten". Ik eet niet uit de magnetron (ziekmakend) en eet geen brood omdat ik daar slecht tegen kan. thuis eet ik vaak groenteschotels als avondeten maar aangezien ik nu dus koud moet eten, ben ik op zoek naar salades. Ik zoek niet naar recepten van sla met wat vulling, maar echt salades.

Ik heb zelf momenteel drie favorieten:
1. Rode bietensalade
2. Salade van selderij aangevuld met ingrediënten die ik op dat moment heb liggen
3. BBQ laagjesalade.

Ik ben dus op zoek maar meer salades zoals dit, uiteraard zelf gemaakt. Ben niet van de kant en klare hap ;) Mag ook met bijv. Pasta erin. Iemand lekkere ideeën? Liefst met redelijk voor de hand liggende ingrediënten, goed mee te nemen en makkelijk te maken in kleinere porties (dit is bij de laagjes salade lastig).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 16:45 



 
Profiel   

Pasta salade, couscous, aardappel salade. Couscous maken zoals verpakking zegt. Komkommer, tomaten, ui erdoor munt peper zout en wat citroensap. Eventueel koud vlees erdoor. Dat husselen en laten staan tijdje,Idem pasta salade zelfde idee. Aardappel salade aardappel koken, erwtjes tomaat ei, ui komkommer mayonaise erdoor eventueel ham of gerookte kip als vlees

Maar magnetron hoezo ziekmakend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 16:48 



 
Profiel   

Ik vind altijd rauwe witlof lekker in salades :9

Als pasta salade doe ik dan met pasta, witlof, komkommer, tomaatjes, mozzarella, paprika, sla, gerookte kip, pijnboompitten en dat aanmaken met balsamico azijn en olijfolie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 17:00 



 
Profiel   

karuna schreef
Maar magnetron hoezo ziekmakend?


Eten uit de magnetron is heel slecht voor je gezondheid. Heb zo de info van de opleiding niet bij de hand maar de meeste info staan beknopt hier in:

https://jessevandervelde.com/magnetron- ... -weer-aan/

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 17:03 



 
Profiel   

Rijstsalade :j Rijst, kidneybonen, prei, paprika, maïs, ham(of zonder voor de vega), mandarijntjes of ananas en een dressing van mayo/yoghurt.
Of zelf een maaltijd salade ala Caeser is ook lekker en vullend. Zeker als je er dan pasta of aardappelen bij gooit.


Laatst bijgewerkt door Froukje op 10-11-18 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 20:04 



 
Profiel   

Ik heb echt en hekel aan salades, maar er is er 1 waar ik van ga kwijlen en waar je me echt voor wakker kan maken:

- Spinazie als basis
- Caesar saladedressing (die groene van Cardini's)
- Uitgebakken spekjes
- Gesnipperd rood uitje
- Geraspte (oude) kaas
- Geroosterde pijnboompitjes

En bunkeren maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 20:07 



 
Profiel   

Wat ook lekker is om koud te eten is quiche en wraps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 20:09 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Wat ook lekker is om koud te eten is quiche en wraps.

:)) Quiche :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 20:18 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat groente uit de oven (paprika, aubergine, zoete aardappel, tomaatjes, enz.) erg lekker is. Vaak met wat parmezaanse/geitenkaas. Ik had laatst gele paprika, zoete aardappel, rode ui en knoflook uit de oven met komkommer, fetakaas en frambozen als koude lunch. Erg lekker! :j Coucous is indd ook een fijne koude maaltijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 20:20 



 
Profiel   

Ik eet gewoon kip rijst en groente of pasta. Gewoon koud. Niet uit de koelkast. Laat t op Mn werk uit de koelkast. Kamertemperatuur werkt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 20:30 



 
Profiel   

Zelf vind ik tonijnsalade erg lekker en simpel te maken!

Als basis pasta (ik doe zelfs meestal die vlinders)
Blikje tonijn
Rode ui
Eitje
Appel (mits je dat lekker vindt)
Tomaat
Evt. Kappertjes
En dan iets van sla saus als bindmiddel.

Je kan natuurlijk zelf een beetje variëren wat je lekker vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 20:35 



 
Profiel   

Couscous salade :9 :9

Couscous
Rode ui
Avocado
Veldsla
Geitenkaas
Framboos
Zwarte bessen
Gerookte kipfilet

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 21:00 



 
Profiel   

Deze is Erg lekker:

https://www.lekkerensimpel.com/couscous ... t-avocado/

En weet niet of je ipv brood wel wraps eet daar kan je ook van alles op doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 21:06 



 
Profiel   

Ik eet wel eens wraps. Het is beter voor mij van niet, maar vind ze namelijk erg lekker :) 1x per week kan dat wel.

Iedereen al bedankt voor de ideeen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 21:14 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik eet wel eens wraps. Het is beter voor mij van niet, maar vind ze namelijk erg lekker :) 1x per week kan dat wel.

Iedereen al bedankt voor de ideeen!


Je bedoeld dat wraps te veel koolhydraten bevatten? Daar weet ik namelijk wel wat op hoor! Ik gebruik namelijk wortel wraps. Gemaakt van wortel dus! Maar het smaakt er totaal niet naar! Ze zijn ook wat meer oranje van kleur. Maar qua voedingswaarde dus erg gunstig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 13:36 



 
Profiel   

jesss_amigo schreef
pluisje88 schreef
Ik eet wel eens wraps. Het is beter voor mij van niet, maar vind ze namelijk erg lekker :) 1x per week kan dat wel.

Iedereen al bedankt voor de ideeen!


Je bedoeld dat wraps te veel koolhydraten bevatten? Daar weet ik namelijk wel wat op hoor! Ik gebruik namelijk wortel wraps. Gemaakt van wortel dus! Maar het smaakt er totaal niet naar! Ze zijn ook wat meer oranje van kleur. Maar qua voedingswaarde dus erg gunstig!



Tell me how! <3
Ik eet inderdaad overwegend koolhydraat arm. Echter maak ik voor een wrap soms een uitzondering. Een kharm alternatief os absoluut welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 21:28 



 
Profiel   

Dit zijn ze:
[ img ]
Ze liggen in de koeling bij de groente

Ik maak ze vaak met:

Zuivelspread, kipfilit (voor op brood), klein beetje pesto, tomaat en rucola

Of

Ham of kipfilet, zelfgemaakte eiersalade (heel makkelijk te maken ook) en rucola.

Smullen maar! :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 11:44 



 
Profiel   

Mijn Favoriet:
pasta zalm en prei met boursin.

even van te voren klaar maken maar zowel warm als koed erg lekker te eten.

Bedoel je met magnetron eten kant en klare maaltijden of wil je wel opwarmen met de magnetron?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 12:12 



 
Profiel   

Andewi schreef
Mijn Favoriet:
pasta zalm en prei met boursin.

even van te voren klaar maken maar zowel warm als koed erg lekker te eten.

Bedoel je met magnetron eten kant en klare maaltijden of wil je wel opwarmen met de magnetron?


Beide niet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 13:47 



 
Profiel   

Ik vind de volgende salades erg lekker:

(maar ik doe niet aan koolhydraat arm dus je kunt ze vast zelf aanpassen).

Rode bietjes:
Rauwe rode bietjes in kleine blokjes.
Appel in kleine blokjes
Stukje oude kaas in kleine blokjes
Daar eventueel een dressing met mosterd en honing overheen of nog iets van zilveruitjes/augurkjes toevoegen).

Witlof:
Rauwe witlof in reepjes
Blokjes appel
Rauwe paprika blokjes
Hamblokjes of kaasblokjes
Sinaasappel
Walnoten

Pastasalade:
Gekookte pasta - blik fruit (met stukjes ananas en peer etc) of je vervangt door zelf gesneden fruit voor kleine hoeveelheid - blokjes kaas of ham - rauwe paprika - rode ui

Komkommer - paprika - tomaat - olijven - feta - rode ui

Veldsla met komkommer, amsterdamse uitjes en iets van een blokje kaas of partjes gekookt ei

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 13:52 



 
Profiel   

Ik ben fan van bulgur door de salade. Gegrilde groente ook heerlijk. Dressing op basis van tahin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 13:59 



 
Profiel   

Pastasalade
500 gram pasta (wat grovere variant: penne, gnochi, fusilli), kan ook met quinoa
3 teentjes knoflook
1 klein uitje
1 rode paprika
4 tomaten
olijfolie
250/300 gram Fetakaas
Provencaalse kruiden

Allereerst kook je de pasta gaar. Afgieten, uit laten lekken en af laten koelen.
De knoflook en ui snij je in hele kleine snippers en bak je licht aan in olijfolie tot de ui wat glazig is. Dit af laten koelen.
De paprika en tomaat snij je in kleine blokjes en meng je met de afgekoelde ui en knoflook. Voeg een beetje olijfolie toe en naar smaak zout en/of peper.
De Feta prak je fijn met een vork en voeg je ook toe aan de paprika, tomaat, ui en knoflook.
Als de pasta is afgekoeld doe je deze in een grote schaal/kom. Hier voeg je de paprika, tomaat, feta, ui en knoflook aan toe. Als laatste strooi je hier een behoorlijke hoeveelheid Provencaalse kruiden overheen. Dan alles door elkaar mixen en minimaal 10 minuten laten staan (in de koelkast is het beste), dan trekt de smaak van de kruiden er goed in. Het is zelfs het lekkerst als het een nachtje staat.

Dit is de basis. Uiteraard kan er nog van alles bij. Uitgebakken spekjes, olijven, zongedroogde tomaten, enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 13:59 



 
Profiel   

Maar als je koolhydraatarm eet, is pasta etc door je salade toch ook niet de bedoeling?

Wat ik erg lekker vind, is Mexicaanse salade:
Blikje (klein) rode kidneybonen
Blikje (klein) mais
Bosui
Paprika
tomaat
komkommer
halve avocado
Eetlepel (of zoveel als je lekker vind) hot salsa

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 09:19 



 
Profiel   

Nee niet echt. Maar voor de afwisseling ben ik wel bereid een uitzondering te maken. Ik eet al 3 jaar koolhydraat arm en op een gegeven moment komt het wel veel op hetzelfde neer. Dan is afwisseling wel fijn. Het gaat ook niet om massa’s pasta dus dat is te overzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 09:22 



 
Profiel   

Spelt of volkoren pasta is dan misschien al een betere optie dan gewoon witte pasta.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-18 11:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen