Koude salade recept ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:45

Quinoa
Zwarte bonen
Mais
Granaatappelpitjes
Avocado
Sinaasappel
Rode ui

Alles in een kom, en dan een dressing van uitgeperste citroen, olijfolie en uitgeperste knoflook erdoor.
Super simpel, maar zooo lekker!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:03

Laura82 schreef:
Maar als je koolhydraatarm eet, is pasta etc door je salade toch ook niet de bedoeling?

Wat ik erg lekker vind, is Mexicaanse salade:
Blikje (klein) rode kidneybonen
Blikje (klein) mais
Bosui
Paprika
tomaat
komkommer
halve avocado
Eetlepel (of zoveel als je lekker vind) hot salsa


Mais en kidneybonen zitten ook koolhydraten in

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:51

Ik maak geregeld een salade met Tomaat, komkommer,  paprika,  rode ui, pesto  met beetje azijn, witte kaas, gerookte kip en mozzarella bollen.
En dit de ene keer met couscous erdoor en de andere keer weer een pasta zoals penne.

Iedereen vind het altijd erg lekker.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:21

pluisje88 schreef:
karuna schreef:
Maar magnetron hoezo ziekmakend?


Eten uit de magnetron is heel slecht voor je gezondheid. Heb zo de info van de opleiding niet bij de hand maar de meeste info staan beknopt hier in:

https://jessevandervelde.com/magnetron- ... -weer-aan/


Sodeju wat een onzin staat daar in. Ook nog vol met spelfouten. Dat er mensen zijn die dit geloven zeg.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:24

Ik eet 's middags altijd een koud slaatje dat ik de avond ervoor klaarmaak.
Basis van mijn 'slaatjes' is quinoa of bruine rijst, dat combineer ik vooral met feta, maar evengoed ook met mozzarella bolletjes. Standaard voeg ik kerstomaten toe en snij ik er altijd wat rode ajuin of pijpajuin onder, samen met nog een hoop sla: gemengde sla of rucola. Als extraatjes wissel ik af met pijnboompitten, pompoenzaadjes, chiazaadjes. Als ik zin heb laat ik de kaas weg en vervang ik deze door gerookte zalm, kip of gesneden gehaktballetjes, maar grotendeels zijn mijn slaatjes wel vlees en visvrij.

Maar evengoed als ik die avond restjes over heb, zoals tomaat uit de oven of gestoomde groentjes, draai ik deze mee onder mijn slaatje. Ik varieer eindeloos. Stel dat ik geen zin heb in quinoa of rijst, durf ik ook gewoon de avond voordien een omelet te bakken met groentjes zoals paprika en tomaat, en eet ik deze koud op. Normaal doe ik er dan nog wat sla bij.

Sausjes probeer ik ook zelf te maken. Ik heb een groene dressing op basis van avocado, pijpajuin, olie, dragon en basilicum die ik heerlijk vindt. Maar ik maak evengoed ook dressings op basis van balsamico ofzo. Als er feta onderzit giet ik een beetje olie over de rijst of quinoa, is ook altijd lekker.

Wat in de zomer ook een topper is, is een grieks slaatje met paprika, feta, rode ajuin, komkommer en tomaat. Kan ik me ziek van eten.

Voor deze winter heb ik ook een voedseltermos gekocht, dan kan ik s' ochtends soep opwarmen en deze overdag meenemen.

Keuze genoeg denk ik!

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 22:44

Supervixen schreef:
Sodeju wat een onzin staat daar in. Ook nog vol met spelfouten. Dat er mensen zijn die dit geloven zeg.


Geloof wat je wilt geloven. In mijn opleiding is het uitgebreid aan bos geweest. Als je het er niet mee eens bent is dat prima, doe wat je wilt, maar
Ik eet of drink niet uit de magnetron.

Echter was dat de vraag niet in dit topic..

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:39

genja schreef:
Laura82 schreef:
Maar als je koolhydraatarm eet, is pasta etc door je salade toch ook niet de bedoeling?

Wat ik erg lekker vind, is Mexicaanse salade:
Blikje (klein) rode kidneybonen
Blikje (klein) mais
Bosui
Paprika
tomaat
komkommer
halve avocado
Eetlepel (of zoveel als je lekker vind) hot salsa


Mais en kidneybonen zitten ook koolhydraten in


Dat weet ik. Maar aangezien er niet om koolhydraatarme recepten gevraagd werd en er ook allemaal recepten met pasta etc voorbij kwamen, heb ik m toch geplaatst.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:46


Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:47

Maak een pokébowl, superlekker om mee te nemen en kan je gewoon koud eten. Recepten genoeg op internet!

Bijvoorbeeld pandanrijst met sojabonen, komkommer, mais, avocado, lente ui en gemarineerde tofu/ kipfilet/ tempeh.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Koude salade recept ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:55

Koolhydraatarm kun je ook quina of boekweit nemen ipv pasta of couscous :)

Koude bietensalade is ook heerlijk