Auto-proof ontbijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:50

Of ontbijtmuffins met kaneel en cranberries.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:51

Ik vind het wel grappig om te horen dat er veel mensen zijn die het onveilig vinden. Ik eet ook zeker 4 dagen Vd week in de auto... waarom omdat ik altijd een traject rij waarvan ik echt hele periodes stil sta. Zo stil dat mensen hun motor uitzetten.
Mocht het een keer wel rijden zie ik jet als feest en eet ik op het werk.

Soms alle tijd om zelfs even iets te smeren in de auto.
Bij mij hapt een gebakken ei met groente ook goed weg als vervanger. Of noten als tussendoor. Alvast avocado thuis snijden. In een plakje Ham. Hmm

Salade eind Vd dag net zo in de auto. 20 min stil staan komt vaker wel dan niet voor.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:56

Hoe eet je de wraps dan zonder te knoeien?Ik knoei al met wraps boven een bord.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:57

Ik maakte altijd een bananenbrood. Dit sneed ik gewoon in plakken en kan je super makkelijk eten!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:58

Ik rijd ook ruim een uur naar werk maar ik ontbijt dus pas op kantoor. Mijn man niet en onze auto ligt daardoor dus ook altijd vol met kruimels -O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:59

Britta31 schreef:
Hoe eet je de wraps dan zonder te knoeien?Ik knoei al met wraps boven een bord.

In aluminiumfolie draaien en die steeds wat omlaag plooien als je aan het eten bent :P
Hoe je dit in de auto doet, geen idee haha

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:09

MissAnnemijn schreef:
In wraps zitten echt veel koolhydraten wel..

Misschien eimuffins? Zijn veel recepten te vinden, met groenten en ei, in muffinvorm afbakken :)


Je zou de wrap ook zelf kunnen maken(en dan bedoel dus niet de vulling, maar echt de wrap zelf). Dan kun je nog wel iets doen met koolhydraten.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8312
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:11

Pfff, wat een commentaar weer over iets waar TS totaal niet om vraagt :O
Prima dat jullie vinden dat het niet veilig is, maar zeur dan niet zo eindeloos door tegen TS. Als ze een uur moet rijden is het veiliger om wat achter het stuur te eten dan helemaal niet.

Ik zoek ook iets wat makkelijk eet dus ik lees even mee. In de ochtend ben ik vaak te misselijk om iets te eten (nee, niet zwanger, al last van sinds ik 8 ben) dus eet ik vaak iets in de auto, als ik op werk ben of zelfs pas in mijn eerste pauze en dat ben ik een beetje zat. Soms 4 uur wachten op ontbijt is niet fijn als je steeds moet rijden.

Ik dacht zelf aan drinkontbijt maar dat vult niet genoeg, wraps lijken me vervelend eten in de auto.

har166

Berichten: 2036
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:17

Sommige mensen reageren alsof TS een hele rijsttafel wegwerkt achter het stuur _O- . Maar goed, ik ben bevooroordeeld want ik eet dagelijks een appeltje achter het stuur :))

Ik wou je als tip geven:een groente omelet. Eitje, paprika, chapignons, huttekase als je daar van houdt. Die kun je de avond ervoor al klaarmaken en dan oprollen in aluminiumfolie zoals al eerder werd genoemd. Veel eiwitten en weinig koolhydraten.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:46

De wrap die ik voorstelde is genaakt van mozzarella :')

Verder een groentenwrap word hier vaak gemaakt van een omelet. Je kan ook eventueel pannenkoekjes maken met amandelmeel etc. Op de Facebook groep koolhydraat arm staan veel lekkere recepten. Ook hoe je zelf brood maakt. Je hebt bij de meeste supermarkten zelfs speciaal brood. Ook de sport nog iets van het stoepje is gewoon laag in koolhydraten.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:55

har166 schreef:
Sommige mensen reageren alsof TS een hele rijsttafel wegwerkt achter het stuur _O- . Maar goed, ik ben bevooroordeeld want ik eet dagelijks een appeltje achter het stuur :))

Ik wou je als tip geven:een groente omelet. Eitje, paprika, chapignons, huttekase als je daar van houdt. Die kun je de avond ervoor al klaarmaken en dan oprollen in aluminiumfolie zoals al eerder werd genoemd. Veel eiwitten en weinig koolhydraten.


Bestaan er niet van dat soort dienbladen die je kunt bevestigen aan de armsteun?

Zo kan die rijsttafel makkelijk verorbert worden :')

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:14

Ik heb anderhalf uur reistijd in de ochtend en vertrek om 6 uur dus ontbijt ook altijd in de auto. 100 km snelweg rechtuit met file biedt echt ruim voldoende mogelijkheid, Mijn ontbijt bestaat uit combinaties van het volgende:

groetewrap met kikkererwten citroen spread van Mr Kitchen, opgerold en in hapklare stukjes gesneden
Kaascrackers ook van tevoren in stukjes gebroken
Een appel in stukjes
Hardgekookte eieren in partjes
Worteltjes
Omelet in reepjes
Flatbread in stukjes

Ik zet alles in een plastic bakje op de bijrijders stoel en kan blind stukjes pakken. Nog een thermosbeker thee er bij en ik kom mijn reis prima door.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:41

Op een facebook groep kom ik vaak oopsies tegen, dit zijn zelfgebakken soort eierkoeken als broodvervanger, koolhydraatarm volgens mij, kan je met van alles besmeren. In die groep bakken de meesten een hele lading tegelijk en vriezen dan een deel in voor later

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:10

Ik vind het al super knap dat jullie dat kunnen eten achter het stuur zonder alles onder te knoeien.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:31

Sophie_Wind schreef:
Soep? Kun je ook veel in variëren, kun je ff opwarmen voordat je vertrekt en dan in een thermoskan in de auto meenemen.


Ik zou zou serieus gaan kokhalzen als ik smorgens al soep moest eten...

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:12

Jeetje, dus mensen denken hier echt dat als je 3 uur per dag in de auto zit je niets anders kan doen dan voor je uit staren met 2 handen aan het stuur? Ik eet, drink, en luister podcasts in de auto. Heb ik dat maar weer gehad voor de dag en raak ik ook niet gefrustreerd van alle files. Ik heb meestal een bakje naast me met bleekselderij, radijs of worteltjes, en werk nog een paar repen weg (haverreep, proteinereep of ontbijtkoek). Breakers zijn inderdaad ook vet handig! Verder kun je ook blokjes kaas of worst doen. Eigenlijk alles waar stukken uit kunnen vallen of die niet makkelijk in 1 hand vast te houden zijn vind ik niet zo handig. Dus ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken. Voor jou is het misschien handig om voor lunch voor een salade of soep te gaan en je koolhydraten in de ochtend te nemen? Dan kan je gewoon brood of een reep doen in de auto. Toch makkelijker dan een groentenwrap of sushipakket :P Hoewel.... Maki’s zijn best te doen eigenlijk!

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:26

Ik ontbijt en poets zelfs m'n tanden in de auto. Verder geen tips, ik eet twee bruine bolletjes met hagelslag (zonder te morsen) als ontbijt :D.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:42


Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:49

veerledec schreef:
Ik ontbijt en poets zelfs m'n tanden in de auto. Verder geen tips, ik eet twee bruine bolletjes met hagelslag (zonder te morsen) als ontbijt :D.

Spuug je dit dan gewoon uit het raam? _O-

Er is ook koolhydraatarm brood. Wellicht een idee om dat eens te proberen en te variëren met verschillende soorten sandwitches?

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:52

Nee, in de Doppler waar m'n sinaasappelsap in zat dat ik dan heb opgedronken bij m'n broodjes :P.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:07

Yuk :')

Nee dat doe ik thuis wel.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:23

Die oopsies ga ik proberen. Dank voor de tip Maddy_Paola.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:50

Ik eet al een jaar elke ochtend mijn ontbijt in de auto. Rijd altijd een lange saaie weg rechtdoor dus eet dan altijd wat. Varieert van een broodje tot een breaker tot een drink ontbijt.

En dat je in de auto ontbijt wilt niet zeggen dat je dan in ene niet meer op de weg let. Als je tich rotondes over moet of elke keer moet stoppen voor een stoplicht oké maar als je een eindje moet rijden en gewoon rechtdoor over één lange weg staat kun je best even het stuur met 1 hand overnemen om een broodje naar binnen te schuiven. Met schakelen heb je ook maar 1 hand aan het stuur.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:56

Ik ben vorig jaar aangereden door iemand die druk aan het ontbijten was in de auto dus ik ben wellicht bevooroordeeld :')
Zou inderdaad iets doen wat niet makkelijk uit elkaar valt en je ook makkelijk kunt wegleggen. Partjes fruit en opgerolde (havermout)pannenkoekjes. Daar kun je weer vanalles tussen stoppen.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Auto-proof ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:52

Ah dat is wel echt super vervelend Ceffyl. Hopelijk heb je er niets ergs aan over gehouden? Het hangt ook wel een beetje van de context af. Als je in de stad rijdt en je moet schakelen is ook nog eten wel ingewikkeld. Op de snelweg met een automaat met alle veiligheidssystemen aan (adaptive cruise control, lane assist, dode hoek sensor, auto pilot) dan is de kans al veel kleiner dat het mis gaat. Sterker nog, dan kán je niet eens iemand aanrijden want de auto stopt vanzelf :P