Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Auto-proof ontbijt

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar variaties voor mijn ontbijt. Ik ontbijt doordeweeks in de auto dus uit een bakje met een lepel eten gaat niet echt..

Ik heb lang smoothies gedronken, maar deze komen ondertussen echt mijn neus uit. Nu drink ik magere vanille yoghurt met eiwitpoeder, maar daar raak ik ook wat op uitgekeken. Brood (met bijbehorende koolhydraten) probeer ik te vermijden, die krijg ik de rest van de dag al genoeg binnen.

Brand los! :):)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 00:11 



 
Profiel   

Mijn eerste gedachte is 20 minuten eerder opstaan en rustig een ontbijtje eten wat je de avond ervoor al klaar hebt gezet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 00:31 



 
Profiel   

Ik hoop dat er dan nog een tweede gedachte komt waar ik wat meer mee kan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 00:45 



 
Profiel   

Nee. ;) Uit wat ik lees in de OP concludeer ik dat je een bepaald dieet probeert te volgen. :) Voor alle dieëten, en eigenlijk voor alle voeding, geldt: neem er de tijd voor.

Het zal je ten goede komen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 00:51 



 
Profiel   

ik hoop dat je in de auto bezig bent met autorijden en niet met ontbijten en of andere dingen. als je iets eerder opstaat en ontbijt voor je vertrekt is er ruime keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 00:51 



 
Profiel   

Soep? Kun je ook veel in variëren, kun je ff opwarmen voordat je vertrekt en dan in een thermoskan in de auto meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 00:59 



 
Profiel   

Of 's morgens wel aan het brood en je eten de rest van de dag aanpassen als je er meer tijd voor hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 01:00 



 
Profiel   

Jeetje, wel moraal hoor.
Ik vind diep in mijn hart ook wel dat je de tijd zou moeten nemen rustig te ontbijten, maar als ik daarna een hele tijd in de auto zit niks te doen, vind ik die tijd extra in mijn bed ook wel prima eerlijk gezegd. :D

ts, heel simpel, fruit (of groente)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 01:06 



 
Profiel   

Ik ontbeet ook wel in de auto toen ik nog iets meer dan een uur moest reizen.

Fruit of een broodje besmeerd met smeersel (dus niet hagelslag die er tussen uit kan vallen haha). Maar ook wel snoeptomaatjes of een stukje komkommer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 01:09 



 
Profiel   

Thuis ontbijten of op locatie. Onder het rijden eten is echt niet veilig. Hoe vertrouwd de auto ook aanvoelt je hebt je concentratie 100% nodig. Even een moment afwezig doordat je, je smootie weg zet of toch knoeit en het kan al fataal zijn. Ja, het gaat meestal gewoon goed maar dat is geen garantie voor de toekomst.
Zo lang doe je toch ook niet over een ontbijt? Met 15 minuten extra kom je een heel eind. Kun je ook eens een omelet maken bijvoorbeeld en afwisselen met yoghurt met fruit enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 07:23 



 
Profiel   

Mozzarella wraps en dat afwisselen met de rest. Maar ik denk zelf dat een volkoren boterham meer doet dan een smoothie waar juist veel suiker in zit. Of neem je alleen groenten smoothies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 07:36 



 
Profiel   

Ik lees even mee, ik ontbijt ook regelmatig in de auto. Eigenlijk altijd met brood, maar dat komt me inmiddels mijn neus een beetje uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 07:53 



 
Profiel   

TurdusMerula schreef
ts, heel simpel, fruit (of groente)?



Fruit is een een hele snelle koolhydraat piek. Als TS dat probeerde te vermijden is dat niet handig.

TS, waarom probeer je koolhydraatarm te eten?

Want in de ochtend twee boterhammen met koolhydraatarm beleg betekend een redelijk gelijkmatige afgifte van glucose. En dan bedoel ik uiteraard niet een wit bolletje met hagelslag maar juist een volkoren broodje met hummus en een beetje rauwkost.(o.i.d.)

Smoothies met fruit hebben overigens oook veel snelle koolhydraten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 08:07 



 
Profiel   

Koffie! :')

Iets anders kan ik niet veilig eten in de auto, dan heb ik een slabbetje nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 08:11 



 
Profiel   

Breakers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 08:31 



 
Profiel   

Ik zal de moraalridders even negeren anders wordt dit een discussietopic óf men wel mag eten (of uberhaupt een slok water nemen) in de auto.

Ik eet al jaren (geen tijdelijk crash dieet dus) beperkter koolhydraten omdat ik van mening ben dat we deze in ons huidige leven teveel nuttigen met bijbehorende consequenties. Vooral in de ochtend doe ik het daar goed op.

Hmm soep is wel een goede, maar vind ik wel wat heftig 's ochtends..
Wraps is wel makkelijk weg te eten, ik zal die groentewraps nog eens bestuderen.
Breakers ken ik niet.. Ik ga aan de google!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 08:45 



 
Profiel   

Je hebt heel veel drinkontbijtes, als je die een beetje afwisseld blijft het misschien leuk. Hirr fan van oat up and go.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:17 



 
Profiel   

@TS,Maar dan moet je Smoothies dus ook vermijden want dat zijn snellere koolhydraten dan een boterham.

Wraps zijn ook gemaakt van deeg. Dus hetzelfde als brood. En zeker als het geen volkoren wraps zijn ook snelle koolhydraten.
Overigens vind ik ze wel een idee voor mezelf. Eet makkelijk in de auto.

Soep zou ik in de ochtend ook niet aan moeten denken. Let op met gebonden soepen overigens. Zitten ook vaak snelle koolhydraten in.(vaak in de vorm van of meel of aardappel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:22 



 
Profiel   

Je hebt ook wraps gemaakt van groente :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:23 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Je hebt ook wraps gemaakt van groente :)


Oh echt...hmmm ga ik ook eens naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:25 



 
Profiel   

Een moraalridder zijn omdat veiligheid altijd voorop moet staan? Nice :+

Maar wraps van groenten kan idd een optie zijn.
Brinta met yoghurt en aardbeitjes is ook heerlijk, maar dan heb je wel een bakje met lepel nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:27 



 
Profiel   

Palmera schreef
Nee. ;) Uit wat ik lees in de OP concludeer ik dat je een bepaald dieet probeert te volgen. :) Voor alle dieëten, en eigenlijk voor alle voeding, geldt: neem er de tijd voor.

Het zal je ten goede komen! :)

Pffttt....nou voor afvallen geldt ook dat je voldoende moet slapen, hoe meer, hoe makkelijker je afvalt. Voldoende slaap komt je ook ten goede en daarvoor geldt iedereen zijn voorkeurs ritme hoor.

Ik ontbijt ook in de auto. Loze tijd. Ja in de auto naar mijn werk is voor mij ook gewoon een momentje voor mijzelf waarin ik prima tot rust komt en voor mij een prima moment voor een ontbijt.

TS als je koolhydraat beperkt wilt en niet knoeien in de auto, ik ontbijt vaak met de maaltijd vervangende repen van Atkins. Die vind ik best smakelijk en knoeien niet. Shakes komen mij op een gegeven moment ook de neus uit, je wilt ook gewoon af en toe iets te kauwen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:32 



 
Profiel   

Ach, TS kan blijkbaar alles in de auto, bakje met lepel moet wel lukken dan :+
Ik vind het écht heel erg dom. Sta gewoon op tijd op in plaats van te spelen met andermans leven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:34 



 
Profiel   

In wraps zitten echt veel koolhydraten wel..

Misschien eimuffins? Zijn veel recepten te vinden, met groenten en ei, in muffinvorm afbakken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:39 



 
Profiel   

MissAnnemijn schreef
In wraps zitten echt veel koolhydraten wel..

Misschien eimuffins? Zijn veel recepten te vinden, met groenten en ei, in muffinvorm afbakken :)


Net even gekeken. In een groentewrap zitten net zo veel koolhydraten als in volkoren brood.
In de groentewrap zitten alleen meer suikers.


Eimuffins klinken wel lekker.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 09:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen