.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Simpele gerechten voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:44

Artisjok vind ik dan weer echt goor haha :')

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:23

Annet_Dottie schreef:
A3a1 schreef:

Ik vind het persoonlijk altijd juist bijzonder als mensen zeggen ik lust alles _O- dan denk ik eigenlijk hoe dan?
Sites als de appie kijk ik wel eens tussen bij de recepten maar vind ik vaak onnodig veel ingrediënten er op hebben staan en het zijn al heel snel best uitgebreide maaltijden.. Maar ik ga zeker nog eens er naar kijken. Denk dat ik binnenkort gewoon een keer weer een prei quiche ga maken!


Niet dat ik denk dat het belangrijk is waarom de een veel lust en de ander weinig....want jij zoekt iets wat je kunt gaan lusten en op meer manieren te bereiden.

Maar ik denk dat het een stukje opvoeding is, mensen die alles moesten proeven, hebben een breder smaakpalet ontwikkeld.

Maar met die structuur, ik denk dat het ergens een reactie op is, wat er ooit als (klein) kind tijdens eten is gebeurd of gezegd, hoeft geen trauma te zijn, het kunnen heel stomme zinnetjes zijn, die je bent gaan geloven of ergens aan gekoppeld hebt.

Persoonlijk zou ik er voor onder hypnose oid gaan om het boven tafel te krijgen.


Heel eerlijk, dit kan heel bitchy over komen van mij, ik begrijp dat je het goed bedoeld maar het komt op mij altijd een beetje raar over als mensen die ik helemaal niet ken zeggen te denken dat ik ooit iets heb mee gemaakt waardoor iets is ontstaan. Liever wil ik over het hoe wat waar waarom en ga zo maar door dan ook eigenlijk geen speculaties in dit topic omdat dat privé is.
Ik heb 3,5 jaar een eetprobleem gehad wat het grootste punt is van het feit dat structuren etc niet meer lukken, waardoor of het achterliggende van het eetprobleem is privé en er zijn uberhaupt vrij weinig mensen die daar van weten.
Bedankt dus voor de goede bedoeling en vat mijn reactie a.u.b niet als boos op want dat is niet mijn intentie.


[/quote]

Is goed, joh, was helemaal niet mijn bedoeling om over te komen alsof ik je ken, dat zou pas echt gek zijn.
Vak deformatie zal ik het noemen, ik meende een vraag te lezen, dus ik ga al helpen zoeken naar een antwoord.

Sorry, de quotes verkeerd om en deels vermist :-)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Simpele gerechten voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:28

Roerbak noedels met wokgroenten er door en kip! Heb je verschillende smaken in! En je kunt het invriezen.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Simpele gerechten voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:33

Ik ben ook een hele moeilijke eter. Wat ik een lekkere vind is een mixje maken in de pan van gehakt. Tomatenpuree. Evt uitje. Dan pak je tortilla en bedek je de bodem en dan ff oven en heb je je eigen turkse pizza gemaakt. Ik vul hem altijd met paprika en feta kaas en wat sla en smikkel ik dan lekker op.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Simpele gerechten voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:41

Mini courgetpizza i love it

Verwarm de oven voor op 180 graden
Schep de inhoud van het blikje tomatenpuree in een pannetje en plaats op laag vuur
Pers de tenen knoflook boven het pannetje uit en voeg de olijfolie toe, roer door elkaar
Breng de saus op smaak met wat peper
Snijd de courgette in plakken van ongeveer 1 cm dik
Leg een vel bakpapier op de bakplaat en leg de plakken courgette hierop
Besmeer de plakken met de tomatensaus
Beleg ze met een plakje chorizo of ander vlees en bestrooi met de geraspte kaas
Plaats in de oven voor 15 minuten
Bestrooi de minipizza's met oregano zodra ze klaar zijn

Of aardappels en kip uit de oven ? Ook lekker en toch weer net iets anders dan gekookte aardappelen

Roerbak noodles van maggie zijn ook heerlijk .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Simpele gerechten voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:53

Hahaha :')

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:24

Annet_Dottie schreef:
Biggirl ooh dat is een goed idee! Ik lust wel courgette dus ik ga dat zeker eens proberen.
Hoe bedoel je precies de aardappels en kip uit de oven? :D



Warm de oven voor op 175° C.
Vermeng de olie met wat peper, de En de kipkruiden in de ovenschaal
Boen de aardappelen goed schoon en snijd ze in stukken.
Schep het oliemengsel door de aardappelen en leg ze In de ovenschaal
Neem de kippenbouten en wrijf de bouten op de bakplaat door de olie.en doe nog wat kip kruiden op de kip
Laat de kip met aardappelen in de oven in 50 minuten gaar worden en bruin kleuren.

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Simpele gerechten voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:15

Afbeelding

Dit gerecht met bloemkool is bij ons thuis vaak een succes.
Wat ik meestal doe is de ovenschaal met de kaas erin boven de pan zetten terwijl die kookt, dan smelt de kaas daarin. Als je de pasta en bloemkool afgiet wat kookvocht opvangen en dat door het kaas mengsel heen roeren zodat het wat vloeibaarder wordt. Daarna meng ik de bloemkool en macaroni er doorheen en zet ik het nog even onder de gril in de oven tot het aan de bovenkant een beetje bruin wordt.

Ik doe er trouwens nooit peterselie doorheen maar dat is maar net wat je lekker vindt natuurlijk

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:29

En zelf tomatensoep maken? Je hebt tegenwoordig bij supermarkten van die pakketten waar alles in zit, je hoeft het alleen nog maar te maken? En het is nog eens lekker en supergezond ook! Er zit alleen maar groente in, en een beetje bouillon. Als je de staafmixer er dan even doorheen haalt, dan heb je ook geen stukjes meer *\o/*

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:32

Annet_Dottie schreef:
https://www.ah.nl/producten/product/vol ... sjokharten
Dit heb ik dan weer in mijn persoonlijke bonus _O- heb ooit wel eens artisjok op mijn pizza ofzoiets gehad heel lang geleden maar verder zit ik echt van huh wat moet ik hier nou weer mee _O-
Mocht iemand zeggen oh dat is heel lekker met .... roep gerust haha misschien kan ik het dan ook nu proberen als het toch in mijn persoonlijke bonus zit :P


Ik vind artisjok altijd wel lekker. Wij koken die meestal en dan kun je die blaadjes in een sausje dippen en "afschrapen" met je tanden geen idee hoe ik t uit moet leggen. Maar je moet er wel van houden denk ik. Hier thuis eten we die dan meestal als voorgerecht en mij ouders eten er vaak eend bij ofzo (maar ik ben veggie :+ )
Recepten moet je ff googlen, weet ik zo niet

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Simpele gerechten voor 1 persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:18

Nog een receptje voor bloemkool? Ik kook de bloemkool en aardappels altijd samen in 1 pan, met 1 tabletje runderbouillon. Daarbij maak ik gehaktballetjes, even aanbraden in ruim boter. Als ze goed bruin zijn (hoeven nog niet helemaal gaar) dan blikje tomatenpuree er bij aangevuld met wat water. Balletjes ong 2/3 onder staan en dan nog even laten sudderen. De 'tomatenjus' doe ik dan weer naar smaak over de aardappels en bloemkool, ff prakken en klaaar :-)

Broccoli en kip lust je wel toch? Receptje voor pasta, maakt niet uit welke. Kippendijfilets in blokjes snijden, aanbakken met knoflook (in mijn geval veeel knoflook). Dan creme freche er bij en als je het durft, een stuk gorgonzola. Als laatste beetgare broccoli toevoegen. Ook supersnel en lekker. Voor nog meer smaak kun je de kip ook afblussen met witte wijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:33

.