Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 
Profiel   

Oh hahaha :') Ja soms heb je dat. Ik heb in de horeca gewerkt en daar was de basis indd tomatensaus en daar deden we verschillende groente doorheen pureren. Maar zeker als je het zelf maakt en iets niet lust kan ik mij voorstellen dat dat een dingetje kan zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 17:26 



 
Profiel   

Ik kan geowon niet zo goed tegen allemaal eten door elkaar. Stamppot red ik nog (2 dingen) dus aardappel en boerenkool. Hutspot heb ik alweer iets meer moeite mee

maar ik maak vooruitstapjes. ik kan tegenwoordig goed gaargekookte ui en prei super klein gesneden aardig handelen in mn pasta carbonara als het moet := ik ben er nog niet wild op, maar tis iets :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 17:40 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 17:45 



 
Profiel   

Wij hebben geen oven maar mijn zusje maakt thuis vaak groente uit de oven. Dus aardappeltjes, zoete aardappel, pastinaak, wortel(maar dat lust je niet las ik)
Ik vind zoete aardappel sowieso een goede vervanger van aardappel, je kan het ook in de pan bakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 17:51 



 
Profiel   

Haha nee ik doelde echt op Ladybird! :) Maar als jij er iets aan hebt is dat ook altijd goed. Pasta (en rijst) kook ik zelf altijd in boullion ipv water. Geeft meer smaak. Pasta en rijst is heel saai. Vooral pasta kun je echt tot ''pap'' koken misschien dat dat scheelt. En het aankleden met een (room)sausje doet ook veel.

Als je moeite hebt met meerdere structuren door elkaar is pureren wel echt een optie Ladybird. Zeker omdat je zo wel aan de combi van smaken went. Misschien dat dat uiteindelijk helpt om minder moeite te hebben met de structuur omdat je het dan echt lekker vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:02 



 
Profiel   

Ooh ik herken dit! Meer kieskeurige eters haha. Bij mij zijn de grootste valkuilen tomaat, ui, paprika, champignons, en knoflook vind ik ook al snel niet lekker meer. Zit helaas in zoveel gerechten. En stukjes inderdaad haha! Ik heb daarom een hekel aan groentesoep.

Qua wok; het mooie ervan is dat je het zelf samen kan stellen. Dus ik deed dat dan met noodles, een zoet/zure saus, kip en boontjes dan vond ik het wel best.
Heb je rode kool ook geprobeerd? Die lust ik alleen vers, en stamppot van maken.
Witlof is een moeilijke, maar als ik die kook met een beetje suiker om hem iets af te zwakken en dan met aardappelen eet en er ham en kaas door doe lust ik het wel.
Aardappel kan je eventueel ook poffen in de magnetron, is ook weer net even anders en kan best snel.
Of zelf thuis pizza maken? Kan je beleggen met wat je wil. Stuk gezonder ook dan wanneer je het zo koopt.
Wat ik zelf lekker vind qua pasta is gewoon spekjes bakken, spinazie (a la creme van iglo) opwarmen en erbij en pasta erbij. Niet heel gezond dus niet elke dag. Maar wel erg lekker en snel klaar.
Ik snap wel wat je bedoelt met pasta niet lekker vinden. Al eens andere vormen geprobeerd? Macaroni is dan in jou geval waarschijnlijk beter dan bijv tagliatelle. Penne vind ik heel lekker omdat de saus dan ook in je pasta zit zeg maar, maar die zou bij jou denk ik iets minder passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:09 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:10 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:14 



 
Profiel   

Zoete aardappel= super lekker en gezond :j Je kunt ze poffen in de oven, koken, stamppot mee maken of lekker ovenpatat :9

Verder is wraps misschien wat? Kun je vrij simpel ook groente of (vegetarisch) vlees tussen ‘verstoppen’ dat je niet heel graag lust maar wel aan de smaak kunt wennen.

Gevulde omelet is ook heerlijk met prei, uitjes, hamblokjes, beetje kaas, paprika of wat dan ook. De ‘stukjes’ gaan dan verloren in de textuur van je omelet dus wellicht eet dat minder vervelend? Lekker met verse baguette, salade of soep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:17 



 
Profiel   

Voor mij zijn dingen heel logisch. Maar ik heb ook geen moeite met structuren oid. Ik krijg wel honger van dit topic :') En zin om hele dagen in de keuken te gaan staan koken, allemaal kleine dingen maken die je dan kan proeven _O-


Ik was vroeger heel lastig met eten. Bij mijn moeder kreeg ik bijna niets anders dan zonder kruiden, simpel potjes en blikjes spul of magnetron maaltijden. Dus toen ik ''echt'' eten kreeg bij mijn ''stief''moeder was dat altijd crisis.. Gelukkig eet ik nu heel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:19 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:33 



 
Profiel   

Citaat
Ooh lekker! Jij zei ook tomaat mozzarella toch? Heb je daar meer een receptje van voor mij? :D


Ik gebruik zelf niet meer echt recepten voor een quiche, maar dit is hoe ik het doe:

Tomaten in partjes en de zaadlijsten eruit anders wordt het super nat allemaal. Mozzarella in plakjes en die laat ik meestal samen met de tomaat even uitlekken in een zeefje. Ondertussen een springvorm (of iets anders haha) invetten met boter. Bladerdeeg op de bodem en aan de randen van de springvorm. Vervolgens de bladerdeeg bodem en rand insmeren met pesto (genoeg gebruiken).
Dan klop ik van +- 2 eieren met wat room (en evtl nog wat pesto, maar ook ui en knoflook gooi ik er vaker door) een mengseltje. Vervolgens verdeel ik de tomaat en mozzarella in de de springvorm en giet ik er het ei mengseltje over. Tomaat en mozzarella steken nog wat (1/4 ofzo) uit boven het mengsel.
En dan op 180 graden Celsius ongeveer 20 tot 25 minuutjes.

Echte hoeveelheden heb ik niet, ik kijk gewoon hoeveel personen en hoeveel honger dat ik heb, je kunt het zo groot en zo klein maar als je zelf wil. Je kunt altijd even googlen, tomaat mozzarella quiche recepten zijn niet zo moeilijk te vinden. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:42 



 
Profiel   

Ik heb nu echt iets onmogelijks voor jou op tafel staan :')
Mie met shoarma(en een lading tacokruiden) en een zak bami groente. Was niet de combi die ik wilde maken maar als je geen pita broodjes mee neemt dan doe ik het met wat ik heb staan haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 18:54 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 20:37 



 
Profiel   

Ik wilde eigenlijk een pitabroodje met shoarma en heeeel veeeel knoflooksaus. Maar als je alleen de shoarma mee neemt word dat wel een dingetje. Gelukkig hadden we nog mie en bami groente in de vriezer dus dat was lekker.

Ik maak graag macaroni ovenschotel.
Macaroni koken en afgieten
spekjes bakken(of ham uit blik bijv)
evt met groente, ik doe paprika en champignons maar kan ook prima zonder.
en kaassaus; roux maken van boter en bloem en melk blijven toevoegen tot de saus de gewenste dikte heeft(net wat je lekker vind en zolang je de bloem niet meer proeft). Dan gewoon smeerkaas erin doen. De smaak die je lekker vind dus die prestige van eru of gewoon de goedkoopste normale smeerkaas van de jumbo ofzo. Roeren tot de smeerkaas gesmolten is en dan alles bij elkaar in een ovenschaal mikken. Evt nog geraspte kaas erover heen en op ongeveer 200 graden in de oven doen tot je een knapperig korstje hebt. zonder geraspte kaas gewoon tot alles warm is (ik maak hem meestal sochtends of smiddags en dan als we gaan eten de oven in.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 21:30 



 
Profiel   

Allereerst wat goed dat je nu veel dingen wilt proberen.

Ik ben ook geen heel makkelijke eter, vooral ondefinieerbare stukjes vind ik echt vreselijk, maar door veel zelf te maken en uit te proberen, eet ik nu best veel. Al eet ik ook wel eens een boterham met pindakaas als mijn eten echt mislukt is of bij koud buffetten met (huzaren)salades etc.

Als alternatief voor pasta kan je ook in linten gesneden courgette gebruiken. Verder niet koken of zo. De linten warmen op door de pastasaus. Vooral met tomatensaus en gehakt erg lekker.

Daarnaast is geroerbakte courgette met kerrie ook erg lekker. Bloemkool eet ik ook altijd met kerrie of kerriesaus of met peper.

Andere variatie kan je aanbrengen met behulp van kruiden.

Verder eet ik momenteel vaak rucola. Soms in sla met tomaat, komkommer, ei, paprika en een mosterddressing. Eventueel kan je nog ui, knoflook, olijven of feta naar smaak toevoegen. Rucola is ook lekker als stamppot. Ter variatie doe ik daar wel eens tomaat, paprika of champignons bij.

Veel kookplezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-18 20:56 



 
Profiel   

Mijn ultieme tip voor bloemkool is om het te bakken in de oven. Kleine roosjes maken en dan een klein halfuurtje de oven in. Kun je alle kruiden op doen die je lekker vindt.

Hou je van wraps? Daar kun je ook veel kanten mee op. Bijvoorbeeld met wat sla, zwarte bonen of chilibonen (als je daarvan houdt), geroosterde bloemkool en geraspte kaas. Of met flink wat paprika en ui ipv de bloemkool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 08:14 



 

Ik heb als je wil nog veel meer recepten voor je! Heb een pdf gemaakt voor mijzelf met allerlei recepten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 10:24 



 
Profiel   

Heb je weleens een verspakket genomen? Dan heb je de meeste ingrediënten (en tips!) bij elkaar, de meeste laten zich ook prima invriezen :)

Wat is zelf een heel makkelijk 1 persoonsgerecht vind is verse pasta pesto, je bent in de kooktijd van je pasta klaar, dus binnen 10 minuten en door de pesto zelf te maken, kan je zo veel maken als je zelf wilt, dus ook gewoon voor 1 persoon. Alleen is pesto misschien wat heftig gezien jouw geschiedenis? Maar wie weet voor de toekomst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 13:23 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 13:38 



 
Profiel   

Wat goed! :D Ik vind het ook lekkerder met even kort koken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 13:47 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Ik vind het persoonlijk altijd juist bijzonder als mensen zeggen ik lust alles _O- dan denk ik eigenlijk hoe dan?
Sites als de appie kijk ik wel eens tussen bij de recepten maar vind ik vaak onnodig veel ingrediënten er op hebben staan en het zijn al heel snel best uitgebreide maaltijden.. Maar ik ga zeker nog eens er naar kijken. Denk dat ik binnenkort gewoon een keer weer een prei quiche ga maken!


Niet dat ik denk dat het belangrijk is waarom de een veel lust en de ander weinig....want jij zoekt iets wat je kunt gaan lusten en op meer manieren te bereiden.

Maar ik denk dat het een stukje opvoeding is, mensen die alles moesten proeven, hebben een breder smaakpalet ontwikkeld.

Maar met die structuur, ik denk dat het ergens een reactie op is, wat er ooit als (klein) kind tijdens eten is gebeurd of gezegd, hoeft geen trauma te zijn, het kunnen heel stomme zinnetjes zijn, die je bent gaan geloven of ergens aan gekoppeld hebt.

Persoonlijk zou ik er voor onder hypnose oid gaan om het boven tafel te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 14:10 



 
Profiel   

[ img ] is dit niet iets voor je. Een simpele salade maar wel een goede en redelijk gezonde vulling.dit gaan wij vanavond ook eten en je kan het zo groot maken als je wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 14:28 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 17:31 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 17:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen