Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Smoothies!

 
Profiel   

Aha wij doen er geen water bij, ook geen kwark of yoghurt.

Meestal laat ik alles redelijk ontdooien voordat ik hem aan zet. Eerst het normale fruit even laten draaien en dan de half ontvroren vriesproducten erin.

In de zomer doen wij er verse kersen in :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 12:06 



 
Profiel   

...ik doe als oma zijnde lekker ouderwets: géén blender, staafmixer etc.

Ik snijd en ik kauw. Accoord, dan is het meer een salade, 'het zij zo'.

Verder ben ik wel heel erg blij met de recepten en de enorme variaties.

Wat hier 's morgens standaard op het programma staat is boerenkool met noten, zoetzure appel of hoe het maar uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 12:13 



 
Profiel   

Pompoen had ik niet gekookt, had van van die voorgesneden pompoenblokjes gehaald.
Je kan ook van te voren pompoenpuree maken en dit in ijsblokvormpjes invriezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 12:14 



 

Janneke2 schreef
...ik doe als oma zijnde lekker ouderwets: géén blender, staafmixer etc.

Ik snijd en ik kauw. Accoord, dan is het meer een salade, 'het zij zo'.

Verder ben ik wel heel erg blij met de recepten en de enorme variaties.

Wat hier 's morgens standaard op het programma staat is boerenkool met noten, zoetzure appel of hoe het maar uitkomt.

En voor sommigen is een smoothie dan weer ideaal. Ik ontbijt vaak onderweg, in de auto of in het OV, en dan vind ik het ideaal dat ik mijn dagelijkse hoeveelheid vers fruit én een flinke portie vezels door havermout binnen kan krijgen zonder dat ik thuis een bordje havermout met fruit hoef te eten. Ieder z'n ding :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 12:56 



 
Profiel   

Ik ben een hele tros bananen kwijt? Geen idee waar ze zijn.

Dus mijn banaan-rood fruit idee ging niet op.
Nu gekozen voor soyamelk, half pak spinazie en half pak rood fruit.

Achteraf de ratio vocht/inhoud een 'beetje' verkeerd geschat _O- arme blender

Dan maar een beetje boel meer soyamelk erbij. En nu heb ik 1,25 l smoothie.

Wel lekker!

Spinazie-rood fruit is een verbazingwekkend goede combinatie.

Morgen misschien pompoen wortel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 16:47 



 
Profiel   

Ik geef dit topic weer even een schop omhoog.

Ik zit ook weer te kijken om smoothies te gaan maken, alleen wil ik ze dan voor tussendoor. Ik heb het probleem dat ik heel gauw ondergewicht heb.
Nu trekken de smoothies met groente me totaal niet, dus ik blijf bij het fruit en/of cacao. Ik wil er ook havermout doorheen gaan doen, welke moet ik dan hebben, die ik gelijk kan gebruiken zonder dat er nog extra werk aan zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-19 09:29 



 
Profiel   

Niemand die dat weet?
Ik ben ook nieuwsgierig naar smoothies. Lees er veel over en heb er inmiddels een aantal geproefd en ben enthousiast omdat ook als ontbijt als afwisseling te nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 21:43 



 
Profiel   

Ik heb vanavond weer voor een paar weken groene smoothies gemaakt. Zitten nu dus in de vriezer.

Als ik in mijn blender eerst havermout vlokken doe (gewoon die zakjes van 60cent) dan maakt hij dat tot meel. Daarna kan de rest er dan bij.

Ik doe eigenlijk nooit iets anders dan groente, fruit of water in mijn smoothie maar ga ook eens experimenteren. (Havermout ervaring komt door bananenpannekoekjes :)) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 23:19 



 
Profiel   

Ik maak altijd een vrij simpele smoothie, maar vind hem altijd erg lekker (eet het trouwens gewoon met een lepel uit een bakje haha).

Ik doe 3 scheppen fijne havermoutvlokken in de blender, met 2 middelgrote of 1 grote banaan, beetje kaneel, kokos en dan amandelmelk. Even blenden en dan in een kommetje met een lepel zelfgemaakte pindakaas, moerbijen en gojibessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 01:02 



 
Profiel   

Mag ik een knuppel in het hoenderhok gooien? :=

Ik was (en ben stiekem nog steeds, maar iets terughoudender) verzot op smoothies. Alleen toen las ik een aantal cons:

- Smoothies zijn behoorlijk slecht voor je spijsvertering. Je gooit heel veel groenten en fruit ineens naar achter en je maag krijgt een oplawaai van jewelste (want door te kauwen op voedsel komen er in de mond al enzymen vrij om te verteren, die stap slaan we over als we het drinken)

- smoothie in de ochtend is een no go. Wederom door het feit dat niemand zo'n grote hoeveelheid fruit en groenten verdraagt op een nuchtere maag.

In feite is een smoothie een overkill.

Dus wat ik nu doe (ja lach me maar uit) ik verdeel de smoothie over de dag. Paar slokjes 's ochtends, in de middag etc.

En ik spuug in mijn smoothie. Ik neem een slok en spuug het terug. Serieus. Collega wilde laatst een slokje proeven. Ik zei nee natuurlijk en ze keek me raar aan. Toen maar vertelt en ze vond het niet eens raar :+

On the record:

(Verse) spinazie, banaan, kiwi, sinaasappel is hier favouriet.

Maar eigenlijk maakt het me niet zo gek veel uit wat erin zit. Ben geen fan van bietjes, maar voor de rest gooi ik erin wat voor handen is.

Heb ooit bij een sappenbar gewerkt en daar hadden we een smoothie met appelsap, meloen, aardbei en frozen yoghurt. Die was top :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 01:16 



 
Profiel   

Ik had met die zon opeens weer zin in smoothies. Ik krijg de laatste tijd wat weinig groenten binnen, dus here we go.

Vandaag had ik:
40 gr havermout
100 gr komkommer
100 gr spinazie
1 sinaasappel
10 druiven (of iets meer?)
Een scheut magere yoghurt
Wat water

Deze beviel me wel. Het smaakte vooral naar de sinaasappel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 07:59 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik moet ook weer aan de havermout smoothies om aan te komen na een flinke griep, dus leuk om hier allerlei recepten te lezen!

Ik kijk altijd een beetje op tegen het werk, met name het schoonmaken van het smoothie apparaat is altijd een rotwerk. Dus dat veel in 1x maken en invriezen vind ik een hele goede!

Alleen in wat vriezen jullie het dan in? Gewoon in bakjes dat jullie het later in een flesje gieten als het ontdooit is? Hoe pakken jullie dat aan? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 08:22 



 
Profiel   

Wij vriezen het in Jodekoekenblikken in :+ In het weekend maken en voor dat we naar bed gaan, zetten we het klaar. De helft overgieten in een grote beker en ik eet uit dat koekblik.

Hier gooi ik de havermout en stukken amandel er gewoon zo in. Beetje kauwen is ook wel goed. We ontbijten al meer dan vijf jaar op deze manier en zijn echt zelden ziek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 08:37 



 
Profiel   

Ik heb het grootste deel in lege 0,5L flesjes zitten. Daarnaast nu een paar in van die hersluitbare zakjes, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Volgens Google kon het haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 09:09 



 
Profiel   

Oh fijn topic!
Ik maak sinds een maand ook dagelijks smoothies. Het werk en de kosten vallen mij enorm mee. Ik maak ze ‘s avonds tijdens het koken. Ik vul de smoothies aan met water en ik maak een liter voor 2 personen. Dit doe ik in doppers van mijn vriend zijn werk in de koelkast.

Ik maak meestal:
Spinazie, sinaasappel, banaan
Of
Wortel, sinaasappel, peer

En pas voor het eerst één met bietjes gemaakt en dan banaan en Framboos erbij. Het was even wennen, maar wel lekker!

Ik heb ook wel met andijvie geprobeerd, maar dat viel tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 10:12 



 
Profiel   

Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb ze net voor het eerst in de vriezer gedaan dus ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 18:31 



 
Profiel   

Ik maak ze 's ochtends, voor de dag zelf. Met de staafmixer, scheelt een hoop schoonmaak werk.
Ik maak nu eigenlijk altijd met 150ml yoghurt, 2,5 schep fijne havermout, 1 banaan, 1,5 schep pure cacao, flinke scheut sprite en een beetje suiker. Of zonder banaan en dan met 2,5 schep cacao :)
Die bevallen het beste hahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 19:23 



 
Profiel   

Diertjec schreef
Ik maak ze 's ochtends, voor de dag zelf. Met de staafmixer, scheelt een hoop schoonmaak werk.
Ik maak nu eigenlijk altijd met 150ml yoghurt, 2,5 schep fijne havermout, 1 banaan, 1,5 schep pure cacao, flinke scheut sprite en een beetje suiker. Of zonder banaan en dan met 2,5 schep cacao :)
Die bevallen het beste hahah

Waar doe je het dan in? Dat lukt toch niet staafmixen in een beker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 19:45 



 
Profiel   

Nee, in een grotere maatbeker, en daarna giet ik het over in een beker
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 20:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen