Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nasi met ...

 
Profiel   

Zonder vlees, met vegastukjes in satesaus uit de diepvries!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 00:45 



 
Profiel   

Wist niet dat er op zoveel manieren nasi gemaakt werd haha.

Bij mij gaat er witte rijst, nasi/bami groenten, pakje kruidenmix, kip, spekjes, hamblokjes en ei erdoorheen.
Soms doe ik de kip apart erbij met satésaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 01:55 



 
Profiel   

I love sajoerboontjes! Een omelet of spiegelei is ook heerlijk.
Een mini loempia met sweet chili saus. Hmmm...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 04:31 



 
Profiel   

Ik noem het nasi maar zo heet het helemaal niet. :') ik pak een pakje saté marinademix en doe daarin kip, spek, ham, ui en eventueel meerdere groentes en knoflook. Marineren, bakken, rijst koken op het eind alles bij elkaar en klaar. Moet wel zeggen dat ik het zelden eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 06:14 



 
Profiel   

Kipblokjes, een nasi-/bami groentenpakket (zonder de taugé, brrr), nasi kruiden, rijst erbij. Eitje bakken voor er naast en natuurlijk satésaus :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 06:18 



 
Profiel   

Zilvervliesrijst, verspakket voor nasi/bami (dat pakket met het rode pepertje), nasikruiden, soms wat champignons. Gebakken eitje, java kroepoek en satesaus van de toko (niet die rommel uit de supermarkt).

Ik maak nasi altijd zonder vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 06:26 



 
Profiel   

Met pittige tofublokjes, deed mijn moeder al zo lang ik mij kan herinneren. Ik kan me geen nasi met kip voorstellen
Ik bak er ook een spiegelei bij en soms loempia’s ernaast

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:18 



 
Profiel   

Niks :=
Ik vind de nasi zelf al lekker genoeg. Ik bak wel altijd veel groente mee. Ui, prei, taugé, rode peper en natuurlijk kruiden als kurkuma, djahé, djinten, laos etc. En met sambal.
Vlees(vervanger) vind ik niet veel toevoegen aan nasi.
Een mini loempia vind ik wel lekker erbij, en bij de chinees bestel ik er meestal Low Han Chai bij, een boedistische wokgroenteschotel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:20 



 
Profiel   

Wij eten meestal met gehakt, soms zonder vlees als we wel groenten geen vlees hebben en niemand naar de super wil. Sowieso eten wij meestal 2 dagen hetzelfde en ik vind kip als je het de twede keer opbakt niet meer lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:21 



 
Profiel   

Soms kip, saté en ei.
Maar vaak doe ik grote garnalen, ei en kleine loempia's.

Oh, en ik snijd veel groentes erdoor.
Ik denk dat ik weet wat we vanavond gaan eten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:35 



 
Profiel   

Varkenshaas! Geleerd van een chefkok. Naja, geen Chinese maar een Hollandse, maar het maakt het wel echt lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:38 



 
Profiel   

Nasi met hamlap maar meestal met kipdij. Verder ui, paksoi en soms nasi pakket.
Kruiden: Laos, ketoembar, djinten, koenjit, trassi, tamarinde pasta, sambal badjak, ketjap, zout.

Geserveerd met home-made pindasaus, spiegelei en kroepoek.
Heb een Indische oma :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:48 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
Nasi :9
Met gesneden speklapjes/varkensvlees/kipblokjes/rendang van rundvlees/ayam paniki/enz....
En dan met gesneden prei, boontjes, nasi kruiden/boemboe, bamboe-scheuten, gefrituurde uitjes, gebakken eitje....
Eventueel pindasaus en saté, verse gember, spaans pepertje, knoflook, djinten/djahé/ketoembar en een beetje ketjap asin bij het braden van het andere vlees...

Grootste favoriet is toch wel met de rendang, en dan met zoveel mogelijk dingetjes door of naast de nasi :9 :D

Ik krijg honger van dit topic.... Morgen maar eens kijken hoeveel kruiden ik nog heb staan al :~


Ehh je vergeet de trassi ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:48 



 
Profiel   

Kippedij of speklapjes. Eitje, uitjes, kroepoek, veel groentes en pandan rijst.

Krijg er spontaan honger van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 07:57 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Siamsmeesje schreef
Nasi :9
Met gesneden speklapjes/varkensvlees/kipblokjes/rendang van rundvlees/ayam paniki/enz....
En dan met gesneden prei, boontjes, nasi kruiden/boemboe, bamboe-scheuten, gefrituurde uitjes, gebakken eitje....
Eventueel pindasaus en saté, verse gember, spaans pepertje, knoflook, djinten/djahé/ketoembar en een beetje ketjap asin bij het braden van het andere vlees...

Grootste favoriet is toch wel met de rendang, en dan met zoveel mogelijk dingetjes door of naast de nasi :9 :D

Ik krijg honger van dit topic.... Morgen maar eens kijken hoeveel kruiden ik nog heb staan al :~


Ehh je vergeet de trassi ;)

Nee, die vergeet ik helaas niet :n
Iets met iemand die een garnalen-allergie heeft :(:), al heb ik ergens nog wel een trassi-blokje liggen :D

Maarreh.... ik ga straks mooi even wat boemboe halen voor een rendang, en nog wat boontjes, dus 1x raden wat hier vanavond gegeten wordt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 08:56 



 
Profiel   

Dat varieerd van geen vlees maar ei, kip, varken, rund. Stukjes rookworst desnoods. Dat wat voor handen is. Als er maar augurken bijzitten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 09:08 



 
Profiel   

Altijd kip, kipfilet blokjes of stukjes kippedij. Gebakken ei, ik een spiegelei, man en dochter een geklutst ei (zoals mijn dochter dat dan noemt). Gebakken uitjes, kroepoek. En mijn man neemt er nog een flinke klodder sambal bij. Ik gebruik altijd basmati rijst, en chinese groente of een bami pakket. Alleen jammer dat in die laatste van die mega blokken wortel zitten die niet zacht worden. Die vis ik er dus eerst uit :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 09:09 



 
Profiel   

Meestal met vega reepjes en een spiegeleitje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 09:10 



 
Profiel   

Ik ga nog even seroendeng halen is nl op en de toko in Gouda heeft zalige :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 13:15 



 
Profiel   

De snelle versie:
Nasi/bami vlees van de slager (varkensvlees), nasigroenten, rijst en zelf gemaakte nasikruiden en dan kroepoek gebruiken als vork.

De langzame versie:
Babi Ketjap (blokjes hamlap laten sudderen in ketjap), nasigroenten, rijst, zelf gemaakte nasikruiden en gebakken uitjes.

Als ik zin heb (of heb nog nasi over de volgende dag en geen babi ketjap meer) dan een eitje bakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 13:23 



 
Profiel   

Ik kruid nasi altijd zelf (dus geen kant en klaar mix) en eet er meestal varkenshaas saté, kippendijen saté of chickenwings in ketjap bij samen met wat kroepoek, pindasaus en een gepocheerd eitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 13:32 



 
Profiel   

Met gehakt en gerookte spekblokjes als vlees,nasi/ bami groentemix erdoor en als kruiden komijnpoeder, gemberpoeder, kurkuma, koriander en ketjap.
En dan zilvervliesrijst erdoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 13:38 



 
Profiel   

Vegetarische wokstukjes :j
Soms een eitje, soms helemaal niets behalve paddestoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 13:39 



 
Profiel   

O ja ik maak zelf volledig kaal ivm allergie.

Nasi is voor mij alles waarbij rijst gemixt is met eea. Ui altijd verder dat wat in huis is, kan ook zo broccoli of bloemkool zijn, erwtjes, boontjes, paddestoelen, tomaatjes, komkommer :+

Kruiden rustig peper zout gember en soms laos. Veel meer mag er niet in ivm allergie -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 13:57 



 
Profiel   

Ik maak 'm soms als eenpansgerecht om later op te warmen en dan doe ik er veel groenten, geklutst ei, vooraf gemarineerde varkenshaas of kipdijfilet en reepjes achterham door. Zo maak ik 'm meestal als ik 'm onderweg in de camper op moet warmen.

De andere versie is met veel groenten en geklutst ei en (meestal) achterham. Daar doe ik dan los vooraf gemarineerde sate bij (van varkenshaas of kipdijfilet) en satesaus, kroepoek en atjar. Soms ook nog wat andere bijgerechten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 15:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen