Nasi met ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eelmo

Berichten: 2928
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:43

Hier doen we er soms extra stukjes ananas door. En wat ook nog niet is genoemd: cashews!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:46

Ieuw warme ananas...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:52

He jakkes, dat vind ik ook niks hoor.

Mijn man vindt die nasi van de Chinees ook erg lekker (geen idee waarom :D ). Het ziet er altijd heel simpel uit (rijst, beetje prei, wat stukjes ei en ham) maar ze doen er volgens mij nog meer bij. Het voelt ook altijd wat vettig aan. Hebben jullie enig idee wat dat is en hoe ze de boel op (een soort van :D ) smaak brengen?

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:56

Wij doen er altijd kip in! Ik was ook echt in shock toen ik ooit bij een vriendinnetje nasi met gehakt kreeg.. nog steeds een beetje haha

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:56

Kwarteleitjes! Eigen kweek en echt aziatisch. Je kunt ze op een stokje doen met loempiasaus of hete saus. :9

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:58

Hier is het zilvervliesrijst met een pakje nasi mix en nasi groenten en ei.
En als vlees gaat er dan kip, shoarma of vis mix in (garnalen, krab, mosselen en zalm).

En daarnaast staat er dan op tafel: sambal, sroendeng, gebakken uitjes, kroepoek (emping, Casave en gewone) en saté saus :9

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:10

Oscar schreef:
He jakkes, dat vind ik ook niks hoor.

Mijn man vindt die nasi van de Chinees ook erg lekker (geen idee waarom :D ). Het ziet er altijd heel simpel uit (rijst, beetje prei, wat stukjes ei en ham) maar ze doen er volgens mij nog meer bij. Het voelt ook altijd wat vettig aan. Hebben jullie enig idee wat dat is en hoe ze de boel op (een soort van :D ) smaak brengen?


Dat heb ik ook altijd al willen weten hoe ze dat bij de Chinees doen.

Zelf kruiden doe ik niet ik pak een zakje van Versteeghen :j

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:13

Met Babi Verlak <3 lekkeer! Of met buikspek :j

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:14

SusanH schreef:
Oscar schreef:
He jakkes, dat vind ik ook niks hoor.

Mijn man vindt die nasi van de Chinees ook erg lekker (geen idee waarom :D ). Het ziet er altijd heel simpel uit (rijst, beetje prei, wat stukjes ei en ham) maar ze doen er volgens mij nog meer bij. Het voelt ook altijd wat vettig aan. Hebben jullie enig idee wat dat is en hoe ze de boel op (een soort van :D ) smaak brengen?


Dat heb ik ook altijd al willen weten hoe ze dat bij de Chinees doen.

Zelf kruiden doe ik niet ik pak een zakje van Versteeghen :j


Die doen de rijst koken in bouilon ipv gewoon water in de rijstkoker geloof ik :j

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:19

Ja, zou dat het 'm zijn?
Ik heb ook altijd het idee dat er iets vettigs doorheen zit?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:41

Dat vettige komt van de bouillon natuurlijk.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:48

Zou kunnen natuurlijk, maar in mijn beleving smaakt het toch anders. Meer als 'puur vet' en niet dat ietwat vettige wat bouillon achterlaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:50

Wij hebben ooit een bak nasi van een Chinees een nachtje in de koelkast gehad dat was gewoon hard geworden door gestold vet := dus misschien stoppen ze er toch nog wat extra's bij in.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:54

Ze doen er ve-tsin in volgensmij, is een smaakversterker.

Anoniem

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:00

Ik dacht dat het kant en klare bami/nasi van de groothandel was die ze even opwarmen :=

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:04

Met speklapjes die klein zijn gesneden. Eerst de speklappen koken, en in dat water kook je vervolgens later de rijst. Speklapjes klein snijden en bij de nasi, en dan uiteraard lekker eitje erbij :j

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:09

Ik eet alleen witte rijst met kip en voor de man en kinderen nasi groenten, met een pakje nasi goreng en nasikruiden. _O-

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:23

Dreamy schreef:
Ze doen er ve-tsin in volgensmij, is een smaakversterker.


Dit klopt.

Ik schop dit topic omhoog. Want Nasi met kan zoveel uitgebreider..........en is zo lekker....

Hier maken we de nassi zelf met rijst (in bouillon gekookt), met heel veel diepvriesgroente uit Asië er doorheen die ik van te voren bak en lekker kruid, ik pak wel altijd een zakje conimex nassikruiden (voor 4 personen) voor er door heen. Nassi maak ik met:
1. enkel ei;
2. of kippenblokjes;
3. met allerlei visstukjes (zalm, of andere soorten vis of zeevruchten). Zo lekker.

In mijn nasi gaat verder stukjes verse gember, een beetje ketjap, sambal of verse eigen rode peper uit de tuin in de zomer of uit de vriezer, koriander.

Het is heel lekker om bijvoorbeeld nasi ge maken zonder vlees maar dan kippenpootjes erbij te serveren met ananas of perziken en dan de kippenpootjes klaarmaken in de römertopf waardoor het extra lang moet garen.
Tevens is het ook heel lekker om naast de nasi in de zomer een zuur zoete komkommer salade te maken, of gadogado (boontjes met pindasaus en een ei erbij), lekker bananen bakken. En als je veel gasten krijgt dan maak je het allemaal en heb je een soort rijsttafel.

Dus wat mij betreft kom maar op met extra lekkere dingetjes om te vermelden.

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:41

Ik doe altijd een pakje honig nasi speciaal, zak bami/nasi groenten en kip. De kip snijd ik klein en gaat een poosje van tevoren in de marinade. Smaakt heerlijk en is super mals dan. Verder een schep satesaus en wat kroepoek. Heel soms van die kant en klare saté stokjes er bij.

Ja, in ben geen uitgebreide kok...

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:16

Saté, ei en augurken. Oh en casave :9

Hier wordt het vers gemaakt zonder pakjes en zakjes.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:20

Hier gaat er temphé gemarineerd met ketjap en groente door de nasi

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:32

Ik maak nasi met boemboe van conimex, basmati rijst, nasigroenten, en reepjes ei doe ik er door heen. Meestal doe ik de kip er los bij serveren, die doe ik met saté marinade en ketjap , en soms snij ik de kip extra klein en doe ik die door de nasi. Daarnaast eten we er kroepoek en gebakken uitjes bij

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:33

temphé ken ik niet roxiie is dat hetzelfde als tahoe blok (woon in Frankrijk)? En wat doe je dan in de marinade, alleen ketjap of ook nog kruiden en welke groente?
Casava ken ik ook niet, is dat een soort groente? En hoe maak jij het dan Lieveli, dus welke groente, kruiden etc. Want als ik in Nederland ben koop ik altijd grote voorraad nasi kruiden van conimex en de wok olie ook, maar ik zou het ook graag helemaal vers willen maken maar dan wel met de echte pittige oosterse smaak erin.

Kletskoekje jouw manier ligt heel dicht bij mijn manier. Die gebakken uitjes klinkt ook lekker om er los bij te doen.

Anoniem

Re: Nasi met ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:35

Ik maak het vers, gekruid met djinten, laos en djahe, een scheut ketjap en een beetje Maggi. Verder gaat er prei, kip en spekjes in. En dan met een beetje zelfgemaakte pindasaus en wat gebakken uitjes. Recept van mijn vader, eet het al mijn hele jeugd en heb het ondertussen zelf ook redelijk onder de knie :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:36

Ik ben ook wel benieuwd naar wat er in nasi zonder zakjes en pakjes gaat. Ik gebruik de mix van Versteeghen omdat daar geen suiker aan is toegevoegd. Ik vind hem ook lekkerder als die van Conimex. Ketjap kan ik niet gebruiken.