Jouw favoriete restaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
7ofhearts

Berichten: 2843
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:03

SusanH schreef:
Is dat een aanrader? Wij hebben er laatst ook 1 gekregen in onze woonplaats. Toch eens proberen dan.



Ik ben er nu bij een paar geweest en vind ze fantastisch.
Heel goede en gezellige bediening, niet lang wachten, lekker eten ( hapjes ) mooie inrichting en gezellige ruimte........
Tot nu toe heb ik me er altijd KONING!! gevoelt.
Enig minpuntje.....
Je moet echt op tijd reserveren want soms kan je er pas na weken terecht.
Dat zegt natuurlijk ook wel iets _/-\o_

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:21

Heel gezellig is Het Planken Wambuis in Ede (event. speeltuin voor de kids) en daarvoor of erna lekker het bos in..

Flores in Nijmegen ook heel sfeervol

Bloemetje75
Berichten: 1993
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:33

Al eerder genoemd maar ik vind het ook een aanrader, Bokes in Maastricht op de Platielstraat.
Voor een goede lunch (geen idee of diner in budget past) Chateau Neercanne.
Anders Marres Kitchen in Maastricht (Syrisch restaurant met lange tafels waar meerdere mensen bijelkaar kunnen zitten).
Of in Lanaken (België vlakbij Maastricht) La Butte aux Bois, 2 sterren maar lunchmenu is binnen budget!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:40

Bijna al mijn favo bijzondere restaurantjes in Amsterdam zijn of gestopt of volledig overstroomd door toeristen/ expats/ yuppen -O-. Nou blijven de grote gastronomische namen altijd wel bijzonder maar die kun je googelen. Wat nog wel een grappig concept heeft; onedimsum op de overtoom. Allemaal dim sum gerechtjes; weer eens anders dan sushi! In Haarlem is de jopenkerk ook leuk te doen.

GUSTIxBILL

Berichten: 2004
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:06

Toen mijn vriend nog in IJmuiden woonde heb ik het genot gehad om met mijn ouders in IJmuiden in het restaurant Kop Van de Haven te gaan eten...
Dagverse vis (hebben ook een gerecht: vangst van de dag)
Maar ook voor vlees eters als mij perfect.
Ik ben heel moeilijk in mijn biefstuk, maar hij was perfect gebakken.
Daarboven op ook een Zaaaalig uitzicht op de haven, het water en de meeuwen.
Mijn vader die uit eten haat zou hier zelfs terug naar toe willen.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:08

Wat komen er leuke tips voorbij, vooral dat gevangenisrestaurant klinkt heel tof. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:09

Moon10 schreef:
La Padella in Velp (Gld)
De Peerdestal in Ellecom

En voor mij met stip op 1: Specktakel in Haarlem

Ja! specktakel vind ik ook super!!!

Aloha is idd heerlijk allern de afhaal aan de bar vind ik zo jammer.

Texas vind ik wrl lekker maar vind ik ook een vreetschuur. Als ik er dan kom bestel ik altijd de dry aged meat. Dat is echt heerlijk.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 17:26

Ik ben zelf ook benieuwd wat het word :D in ieder geval super blij met alle reacties! Zaterdag ga ik er maar even voor zitten. Ben er nog niet over uit of ik alleen eten doe of ook een nachtje weg ervan maak, dus dan wordt het budget iets anders :)

Maar vol alsnog zijn alle budgetten welkom met het oog op de toekomst :))

Anoniem

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:28

Als je wel chique wilt maar niet de hoofdprijs betalen; via groupon zijn vaak wel leuke diners te vinden met korting, ook in sterrenrestaurants :j

Many
Berichten: 8277
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:31

Blijheid schreef:
Als je wel chique wilt maar niet de hoofdprijs betalen; via groupon zijn vaak wel leuke diners te vinden met korting, ook in sterrenrestaurants :j

Dit, of zoek naar restaurants met een Bib Gourmand. Die wordt door Michelin toegekend aan restaurants met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor veel restaurants is het een opstapje naar de eerste ster, waardoor je vaak wel (bijna-)sterwaardig eten krijgt, maar dan een stuk betaalbaarder.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:33

Hier ook Texas fan, ook in Woudenberg. Vind het niet echt een vreetschuur, wel een grensgeval :+. Als je rustig, romantisch wil dineren valt Texas wel een beetje af. :Y)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:35

Reserveren met kortingsacties als Social Deal of Groupon raad ik ten zeerste af. Té vaak word je dan aan een slecht tafeltje in een verdomhoekje gedumpt en krijg je een zeer beperkt keuzemenu.

Als ik maar 50 euro p.p. te besteden heb zoek ik liever een restaurant uit waar ik daar genoeg aan heb, dan dat ik met korting naar een veel duurder restaurant ga, want dat valt dan bijna altijd tegen.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:35

Maartje9 schreef:
Hier ook Texas fan, ook in Woudenberg. Vind het niet echt een vreetschuur, wel een grensgeval :+. Als je rustig, romantisch wil dineren valt Texas wel een beetje af. :Y)


Haha romantisch is het niet echt nee, maar wel een gezellige tent

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:41

Wat ook heel bijzonder is en vlak bij Amsterdam is restaurant Mario in Neck. Italiaans op culinair niveau. Je kunt er ook een leuk arrangement nemen met overnachting er bij.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:55


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:08

maaikemuis schreef:
Absoluut favoriet in het hele dure segment:
- de Posthoorn in Monnickendam



O dat was zo heerlijk! Dikke aanrader ook voor vegetariërs. De sommelier was zo'n leuke man. Wij hebben er ook overnacht, echt leuke plek! Als je houdt van ontbijten was dit ook wel erg goed.

Wel ver boven budget. Het nonnetje in Harderwijk is ook zo leuk, maar dat zijn echt wel flinke prijzen. Daar was ik alleen heen geweest en heel fijne avond gehad!

MarlindeRooz schreef:
De reden dat ik la cubanita noem is omdat je als vega altijd geitenkaas :r krijgt of humus in dure restaurants. Of je moet naar een Italiaan gaan. Dus als TS vraagt “Nu ben ik wel benieuwd wat jullie lekkerste/leukste/bijzonderste/favoriete restaurant is” dan is dat voor mij ergens waar ik veel keuze heb. :)


In de betere restaurants echt niet, in brasseries en zo wel. Ik eet altijd heerlijk. Wij gaan wel meestal voor ster of restaurants met de potentie daarvoor (vanaf 14/20 Gault Millau zeg maar).

Ik ga graag uit eten maar dan wel graag gelijk echt goed.

watchthesky schreef:
Reserveren met kortingsacties als Social Deal of Groupon raad ik ten zeerste af. Té vaak word je dan aan een slecht tafeltje in een verdomhoekje gedumpt en krijg je een zeer beperkt keuzemenu.

Als ik maar 50 euro p.p. te besteden heb zoek ik liever een restaurant uit waar ik daar genoeg aan heb, dan dat ik met korting naar een veel duurder restaurant ga, want dat valt dan bijna altijd tegen.


Dit! Bovendien ben je met wijn en aperitief en koffie dan nog veel kwijt. Als ik dan lekker ga eten, wil ik er helemaal voor gaan :D

Anoniem

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:21

Ik hou van lekker eten en uit eten gaan, dus mijn vriend en ik reizen stad en land af om goed te eten. In Amsterdam vind ik Coba heel erg goed, Mexicaans eten van hoge kwaliteit. Met een beperkter budget is Boca's heel leuk, daar kan je verschillende planken met kleine gerechten bestellen. MOS is een ontzettend goed restaurant, hikt tegen een ster aan. Niet goedkoop maar je krijgt echt een experience, vooral voor het menu van de chef kiezen ook en niet a la carte. Hetzelfde geldt voor Le Hollandais. Echt goed eten, bijna een ster maar net iets betaalbaarder en je krijgt echt goede porties eten, bijna bourgondisch te noemen. Goede kaas hebben ze ook.

Hele andere categorie maar bij Oosterpark zit nog Cha House, waar je echt fantastische dumplings en andere kleine hapjes kan eten voor heel weinig geld. Het ziet er niet uit en ik heb het daar nog nooit druk gezien (meestal zijn er maar twee of drie tafels bezet) maar het eten is echt goed en de bediening heel vriendelijk. In west heb je Radijs, ook leuk en betaalbaar, vrij hip en modern.

Bij centraal heb je nog Hanneke's Boom, dat is imo vooral in de zomer leuk omdat ze een super leuk terras hebben en een prima kaart over het algemeen. Verder Bazar als je van Turks/Libanees houdt (bestel vooral het lunchplateau, voor iets van een tientje per persoon kan je je dan echt vol vreten en je kan hem ook gewoon 's avonds bestellen), wel heel massaal maar goed eten. Als je echt van vlees houdt is Cannibale Royale ook wel echt een classic. Ik vind het niet zo heel denderend maar ze hebben goed vlees.

Voor een 'bijzondere avond' kan ik Le Hollandais en MOS allebei echt aanraden. Met een iets beperkter budget maar wel 'weer eens iets anders' Coba in Noord. Het is niet heel makkelijk te bereiken maar ze hebben echt hele hele hele goede taco's en heerlijke ceviche.

Wat Many zegt over Bib Gourmand is een goede trouwens. Dat zijn restaurants die qua eten op of net onder het niveau van een ster zitten, maar die 'te goedkoop' zijn voor een ster. Daar zitten namelijk bepaalde prijs-eisen aan vast.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:49

DarkCupid schreef:
Maartje9 schreef:
Hier ook Texas fan, ook in Woudenberg. Vind het niet echt een vreetschuur, wel een grensgeval :+. Als je rustig, romantisch wil dineren valt Texas wel een beetje af. :Y)


Haha romantisch is het niet echt nee, maar wel een gezellige tent


Dat absoluut! Wij hebben ooit eens gehad dat er tijdens het wachten op het eten een goochelaar bij ons aan tafel kwam, die het een en ander liet zien. Misschien zit niet iedereen daar op te wachten, maar wij vonden het supertof! Zegt ook wel iets over de sfeer denk ik. Maar misschien ben ik bevooroordeeld aangezien het binnen een kilometer van mijn huis is en ik er dus al heul vaak geweest ben :Y)

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:12

Ik ga graag in eindhoven naar het zusje(van alles tapas) of sakana (sushi).

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:14

Weet niet of het al genoemd is, TS, maar ik vind La Cubanita erg fijn. Voor ieder wat wils en je kunt zoveel proberen als je wilt. Gezellige, ongedwongen sfeer. :j

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:07

Zelf vind ik ook Watergoed in Slijk-Ewijk/ Herveld ook onwijs leuk. Zomers heerlijk borrelen aan een recreatieplas.

Dries&Co is elst is ook super leuk, vind hem persoonlijk iets aan de duurdere kant.

En de lokale Griek in Herveld hier is fantastisch! Heel klein, denk 12 tafeltjes maar leuke persoonlijke aandacht, gezellige sfeer en totaal niet duur!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:53

Maartje9 schreef:
Dat absoluut! Wij hebben ooit eens gehad dat er tijdens het wachten op het eten een goochelaar bij ons aan tafel kwam, die het een en ander liet zien. Misschien zit niet iedereen daar op te wachten, maar wij vonden het supertof! Zegt ook wel iets over de sfeer denk ik. Maar misschien ben ik bevooroordeeld aangezien het binnen een kilometer van mijn huis is en ik er dus al heul vaak geweest ben :Y)


dat vind ik ook het leuke eraan, wij hadden een keer dat er iemand gitaar kwam spelen aan onze tafel, ook erg leuk. en met halloween vind ik het ook geweldig. t is ook niet heel ver weg van mij, paar kilometer maar :)

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:59

Down Town in Eindhoven! Echt een leuk concept, een hele hoop indoor foodkraampjes waar je van alles kan bestellen. Ze hebben echt super veel verschillende dingen, zeker de moeite waard om eens heen te gaan! Je kunt het zo duur maken als je zelf wil.
https://www.downtowngourmetmarket.com/

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:00

Isabel schreef:
Down Town in Eindhoven! Echt een leuk concept, een hele hoop indoor foodkraampjes waar je van alles kan bestellen. Ze hebben echt super veel verschillende dingen, zeker de moeite waard om eens heen te gaan! Je kunt het zo duur maken als je zelf wil.
https://www.downtowngourmetmarket.com/

Klopt..erg lekker en leuk concept!

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:01

Shenavallie schreef:
Weet niet of het al genoemd is, TS, maar ik vind La Cubanita erg fijn. Voor ieder wat wils en je kunt zoveel proberen als je wilt. Gezellige, ongedwongen sfeer. :j


Welke vestiging ben jij fan van? Ik vond eindhoven tegen vallen en tiel was ook erg teleurstellend. Mijn vriend was altijd positief over den Bosch dus bij voordeel van twijfel naar tiel gegaan maar die vond ik nog slechter dan eindhoven. en ook mijn vriend was teleurgesteld