Jouw favoriete restaurant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:54

La Ramblas in Arnhem vond ik erg lekker.
Ben met mijn oma’s verjaardag naar Dieren geweest, restaurant de 7 zonden. Is in de oude kerk. Mooie locatie en lekker eten!

Ik hoorde ook iemand over Wereldpaleis in Rhenen. Dat vond ik een raar restaurant. 2 mensen van de bediening spraken geen Nederlands, dus die konden wij niks vragen en ik vond her eten niet zo geweldig..

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:56

op hodenpijl in schipluiden, net ff anders veel uit eigen tuin en biologisch.
heerlijke terrastuin in de zomer.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:58

Proefverlof in Leeuwarden. Je kan in de oude recreatiezaal vd gevangenis eten, maar ook een cel afhuren voor 2 personen. Ook leuk in combinatie met een rondleiding, maar alleen eten kan ook. Geen simpele schnitzel en sate, maar wat "luxer". Je kan ala carte kiezen of een verrassingsmenu met of zonder bijpassende wijnen, en valt binnen het budget. De porties zijn voldoende: je gaat niet met honger de deur uit, maar ook niet plofvol.(zegt man, en hij is een grote eter.)

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:59

Ik heb wel eens gegeten bij Cornelis, Rotterdam. Vonden we heerlijk! Lekkere cocktails, grote keuze vis, vlees, vega en een leuke ambiance. :D

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:12

Hotel New York in Rotterdam is mijn favoriet, heerlijk vis eten :9

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:20


secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:24

Wij gaan graag naar de beejekurf in Venray. Goed eten uit eigen omgeving, mooie wijnen en gezellig team. Maar wel uit de richting voor jullie denk ik. Verder kijk ik altijd graag naar de restaurants die zijn aangesloten bij JRE: jonge chefs die een passie hebben voor goed koken.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:28

- Bokes in Maastricht
Ziet er op het eerste gezicht niet heel erg bijzonder uit, maar het eten en de bediening zijn fantastisch!
- Restaurantje Nummer 7 in Middelburg (Zeeland)
Klein, intiem restaurantje. Bediening perfect opgeleid, eten van fantastische kwaliteit, meestal met lokale producten.
- Het Gouden Kalf in Scheveningen
Leuke locatie aan de haven tegenover de visafslag. Geweldige verrassingsmenu’s, er staan dingen op die je zelf misschien niet snel zou kiezen, maar die echt heerlijk zijn.
- De Jopenkerk in Haarlem
Bierbrouwerij in een kerk met op de bovenverdieping een restaurant. Bijzondere keuzes op het menu, met bij ieder gerecht een bijpassend bier. Wijn hebben ze vast ook, maar het draait echt om het bier.

In Eindhoven heb ik ook eens heel lekker gegeten, alleen ben ik vergeten hoe het tentje heette. :+

Ik vind Ellis Burger (diverse locaties, o.a. Amsterdam en Breda) ook altijd wel leuk, maar om dat nou echt uit eten gaan te noemen... :P

Ik zou zelf niet gaan voor ketens als La Cubanita, Zusje of Humpreys, maar dat is persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 09-01-19 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:30

Humphreys in Amsterdam
Anadolu in Tiel, niet echt een restaurant.. Maar de beste shoarma ooit :P
An Nam in Tiel, de bo luc lac is zo gigantisch lekker daar!

Juffrouw Tok is ook erg lekker, helaas is die weg hier in Tiel..

Sure_lee

Berichten: 10408
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:30

Ik ben natuurlijk wel benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaan en hoe het bevallen is.

Zie inderdaad ook ketens voorbij komen waarvan ik denk... bah... zoals lacubanita. Dat vind ik echt vreselijk en krijg er altijd buikpijn van.

Ribhouse texas is inderdaad ok leuk als je van dat sfeertje houdt. Ik ben een paar keer in Epe geweest.

Zusje klinkt wel goed. Ben ik nog nooit geweest. Dus snel maar eens uit proberen.

Ik heb mijn vriend voor zijn verjaardag een keer meegenomen naar het nonnetje in Harderwijk.
2 sterren restaurant. Op zich wel leuk maar zou ik niet meer zo snel doen.
Qua kwaliteit zijn er veel restaurans die daarbij in de buurt komen en niet een rekening geven van 350 euro. Bijvoorbeeld de Goede Gooier en Rust Wat in Blaricum.

Wat ook leuk is, is Moeke spijkstra in Blaricum. Echt een gezellig ouderwets eetcafe met oude tafelkleedjes maar het eten is echt top!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:33

Ribhouse Texas in Woudenberg! Hele leuke sfeer, alles in western stijl. En de spareribs zijn ook erg lekker :D ze hebben zelfs aan de bar westernzadels als stoelen


Afbeelding

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:36

Restaurant storm in Bruinisse! OMG nog nooit zulke lekkere zalm gegeten. Hij smolt gewoon op mijn tong zo goed was hij bereid <3

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:37

Ik ben fan van Mr. Porter (steakhouse) in Amsterdam (W hotel). Vooraf de octopus salade en de fettucini carpaccio en daarna een goed stuk vlees, wel wat prijziger, maar in t weekend leuk met muziek en een borrel achteraf.

Wox restaurant in Den haag, fusion. Shared dining concept, heel lekker.

Napoli Italiaans restaurant in Rotterdam.

CEO baas van het vlees in Rotterdam, naam zegt het al, heel goed vlees.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:48

Sure_lee schreef:
Ik ben natuurlijk wel benieuwd waar je uiteindelijk heen bent gegaan en hoe het bevallen is.

Zie inderdaad ook ketens voorbij komen waarvan ik denk... bah... zoals lacubanita. Dat vind ik echt vreselijk en krijg er altijd buikpijn van.

Ribhouse texas is inderdaad ok leuk als je van dat sfeertje houdt. Ik ben een paar keer in Epe geweest.

Zusje klinkt wel goed. Ben ik nog nooit geweest. Dus snel maar eens uit proberen.

Wat ook leuk is, is Moeke spijkstra in Blaricum. Echt een gezellig ouderwets eetcafe met oude tafelkleedjes maar het eten is echt top!

Precies dat... Hetzelfde met het Zusje. Ik denk dan 'als dit je favoriet is, heb je nog nooit echt lekker gegeten' :o

- Moeke in Blaricum vind ik inderdaad een aanrader
- Bru17 in Bruinisse,heerlijk vis eten
- Bali in Breda, indisch eten
- Sarban in Tilburg, Afgaans eten
- Red Sun in Blaricum

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33822
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:55

De reden dat ik la cubanita noem is omdat je als vega altijd geitenkaas :r krijgt of humus in dure restaurants. Of je moet naar een Italiaan gaan. Dus als TS vraagt “Nu ben ik wel benieuwd wat jullie lekkerste/leukste/bijzonderste/favoriete restaurant is” dan is dat voor mij ergens waar ik veel keuze heb. :)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:00

Nou, speciaal voor de vega’s dan :D
Het veganistische restaurant van bierbrouwerij Oproer in Utrecht Zuilen.

Het ziet er niet uit (bij elkaar geraapt zootje in een oude fabriekshal), maar je kunt er echt heerlijk eten, zelfs mijn vriend de vleesliefhebber heeft het vlees geen seconde gemist!

http://www.oproerbrouwerij.nl/restaurant/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:02

MarlindeRooz schreef:
De reden dat ik la cubanita noem is omdat je als vega altijd geitenkaas :r krijgt of humus in dure restaurants. Of je moet naar een Italiaan gaan. Dus als TS vraagt “Nu ben ik wel benieuwd wat jullie lekkerste/leukste/bijzonderste/favoriete restaurant is” dan is dat voor mij ergens waar ik veel keuze heb. :)


Tip voor jou aangezien je in Zwolle werkt en dus ook wel in de omgeving zal wonen; ga echt eens naar de Bonte Os in [woonplaats]. Ze hebben 4 vega hoofdgerechten zonder geitenkaas en het is echt goed eten. Niet hele culinaire gerecht maar gewoon echt goed. Ander mooi meegenomen voordeel is dat ze niet duur zijn en hele leuke honden hebben.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:02

Loff in Breda (vegetarisch/veganistisch buffetrestaurant lekker opscheppen en afrekenen op gewicht)
Attan in Waalwijk (Afghaans restaurant)
De Mandarijn in Waalwijk (Kleine aziatische gerechtjes, géén all you can eat en vrij prijzig maar lékker!)
La Cocotte in Den Bosch (Marokkaans restaurant, lekkerder dan in Marakesh ;))
en als je dan toch all you can eat wilt eten dan ben ik nog niet beter geweest dan:
Heinde en Ver in Den Bosch.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:05

Bedacht me dat ik de Hof in Renswoude helemaal niet genoemd heb. En restaurant Buitenzorg in Ede. Wat betreft ketens voordeel is dat je wel weet wat je krijgt. Als je ergens bent waar je verder niks kent is dat wel een voordeel. Ook een all in prijs en niet te chique en ook niet te duur vind ik fijn :j

En voor de mensen die van streekproducten en eten zonder overbodige toevoegingen houden: restaurant op de Brusse in de Heurne.

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:15

De Bokkesprong in Groet! Dat is een oude koeienstal met een open haard in het midden waar je kan beginnen met een drankje. Vervolgens kom je in zo een stand te zitten waar vroeger de koeien stonden.
Heel erg sfeervol en heel goed eten!
http://www.bokkesprong.nl

Voor klein maar fijn is Fernando's in Alkmaar erg goed! Zij hebben een concept van een 3- of 4 gangen verrassing menu. Je kan van te voren aangeven wat je niet lust of eet. Het is ontzettend goed, de bediening en het eten. Heerlijk voor zondagavond om lang te tafelen en te genieten.
http://www.fernandosalkmaar.nl/

Voor iets simpeler maar wel heel lekker is de Koning in Alkmaar. Het is qua uiterlijk en sfeer meer een eetcafé maar met de goede kwaliteit eten en bediening van een echt restaurant! Niet voor niks het 3e beste café van Nederland! Ze hebben een Josper oven wat extra smaak aan het vlees geeft. In het weekend gaat rond 10 uur de muziek harder en wordt de DJ-booth opgebouwd en start het uitgaan. Het leeft wat meer!
https://www.dekoning-alkmaar.nl/

Dat zijn mijn favorieten in de omgeving van Alkmaar voor een echt avondje uit!

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:25

truus1970 schreef:
Sushi/film arrangement in Emmen, Heerlijke sushi en als afsluiter een mooi film in de bios


Die doen ze al heel lang niet meer toch?
Suwa is wel goed idd!
Ik las bij iemand ook Japas! Zo lekker <3
En puur emmen zag ik voorbij komen maar dat vind ik echt een food hal gewoon. Te massaal en te hoog tokkie gehalte.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:43

Voor casual steaks, ribs en saté en de lekkerste kaassoep ooit: D’n Bal in Oosterhout. Verfijnder: Ripasso in Wagenberg/Terheijden en uit de BIB Gourmand mijn favoriet: De Schans in Montfoort.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:20

MarlindeRooz schreef:
De reden dat ik la cubanita noem is omdat je als vega altijd geitenkaas :r krijgt of humus in dure restaurants. Of je moet naar een Italiaan gaan. Dus als TS vraagt “Nu ben ik wel benieuwd wat jullie lekkerste/leukste/bijzonderste/favoriete restaurant is” dan is dat voor mij ergens waar ik veel keuze heb. :)

Mijn ervaring is dat je juist in de wat eenvoudiger restaurants (eetcafé/brasserie/etc) wordt afgescheept metde standaard salade geitenkaas, quiche met spinazie of pasta met groenten. In duurdere restaurants wordt naar mijn idee steeds meer gedacht vanuit groenten. Veel van die restaurants hanteren zelfs een 80/20 principe (80 procent groente, 20 procent vlees). Daar eet je als vegetariër of veganist echt niet minder lekker dan als alleseter.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:22

Steakhouse T-rex in Putten <3

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Jouw favoriete restaurant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:32

Odessey II in Geldermalsen! Daar kan je echt super lekker Grieks eten.
Waar je ook erg lekker kan eten is restaurant Casa Don Arroyo in Rosmalen. Lekker eten en een hele leuke sfeer!