Wel of geen soja?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wel of geen soja?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:11

Ik ben ook benieuwd!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37301
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:34

Al wat gehoord?

Hier vandaag uit mijn vel gesprongen vanwege de laksheid van een grote vlaaienketen.
Bij een vlaaienwinkel waar ze lactose en glutenvrije gebakjes verkopen. Eerder gaven die geen probleem, want melkvrij volledig. Laatste keer ontzettend ziek van geweest. Wat blijkt vandaag. De samenstelling is verandert en nu zit er in room, kwark, yoghurt en karnemelk. Alleen dan de lactosearme variant. :oo -:(- .

Hun uitleg, volgens overheid mogen we dit lactosevrij noemen dus was er geen reden dit te melden dat de samenstelling is gewijzigd. Wij vinden dit kan sporen van lactose bevatten. Maar per lactosearm product is 1% lactose nog overgebleven. Dit keer vier ook nog. :n 8)7 -:(- ik ben er nog woest over. Laatste woord ook nog niet over gezegd overigens.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:50

karuna schreef:
Al wat gehoord?

Hier vandaag uit mijn vel gesprongen vanwege de laksheid van een grote vlaaienketen.
Bij een vlaaienwinkel waar ze lactose en glutenvrije gebakjes verkopen. Eerder gaven die geen probleem, want melkvrij volledig. Laatste keer ontzettend ziek van geweest. Wat blijkt vandaag. De samenstelling is verandert en nu zit er in room, kwark, yoghurt en karnemelk. Alleen dan de lactosearme variant. :oo -:(- .

Hun uitleg, volgens overheid mogen we dit lactosevrij noemen dus was er geen reden dit te melden dat de samenstelling is gewijzigd. Wij vinden dit kan sporen van lactose bevatten. Maar per lactosearm product is 1% lactose nog overgebleven. Dit keer vier ook nog. :n 8)7 -:(- ik ben er nog woest over. Laatste woord ook nog niet over gezegd overigens.


Irritant hé! Ik word ook ziek van de kleinste druppel. Laatst was het recept van de ah kipfilet veranderd, zat ook ineens lactose in.. Ik weer ziek.. Grr

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37301
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:59

Dat noemen ze niet lactosevrij

Maar dit werkelijk. Hele samenstelling gewijzigd en dat gewoon niet vermelden. Terwijl ik er echt hel specifiek naar gevraagd heb. Is het echt nog steeds lactose en melkvrij. Ja hoor -:(- _-:(

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:33

karuna schreef:
Dat noemen ze niet lactosevrij

Maar dit werkelijk. Hele samenstelling gewijzigd en dat gewoon niet vermelden. Terwijl ik er echt hel specifiek naar gevraagd heb. Is het echt nog steeds lactose en melkvrij. Ja hoor -:(- _-:(


Als jij echt heel specifiek naar MELKvrij hebt gevraagd en niet naar lactosevrij is het indedaad zeer laks. Helaas snappen veel mensen het verschil niet tussen koemelk(eiwit) allergie en lactose intolerantie, en dat je dat laaste nog in verschillende gradaties hebt is al helemaal hokuspokus.
Zo heb ik mij vandaag pissig gemaakt over een artikel van Teun van de Keuken in een of andere krant, hij wilde het opnemen voor mensen met allergiën (Top!) maar deed dat o.a. door af te geven op 'autodidacten die zelf zonder enige onderzoek van een arts besloten hebben dat ze glutenintolerant zijn' volgens meneer v.d. Keuken hoef je die dus niet serieus te nemen. Blijkbaar is een arts volgens hem de enige die zoiets kan vaststellen. Nou sorry meneer van de Keuken, mijn lijf is duidelijker dan welke arts ook kan zijn. En dat neem ik dan weer bloedserieus. Sukkel -O-

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Wel of geen soja?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 10:01

Vervelend Karuna!

Heb nog niks gehoord..

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 18:24

Ik heb een reactie ontvangen!

De allergenen informatie die op de zak was is de juiste info. De Hopjes bevatten geen soja.

Vroeger bevatten ze inderdaad soja, maar dit hebben ze aangepast. Daardoor klopt de info op de zak wel, maar door een drukfout staat er dus wel nog op de wikkels dat ze soja bevatten terwijl ze dat dus niet bevatten.

Ook heb ik een VVV-bon ter waarde van €5 ontvangen :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Wel of geen soja?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:45

Keurig, dat hebben ze netjes opgelost! En jij kunt toch nog met een gerust hart hopjes eten :D

Anoniem

Re: Wel of geen soja?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:52

Dat is mazzel!