Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe bewaar jij je boter?

 
Profiel   

Ja, je zal d'r maar mee zitten. Ik ben op zoek naar een handige oplossing om boter te bewaren. En dan bedoel ik gewoon roomboter, niet dat rare spul uit een plastic kuipje. Een botervloot vind ik lelijk en ook behoorlijk groot/lomp. Hoewel het natuurlijk wel handig is dat het hele blok boter er zo op kan. Ik neig meer naar een soort potje met deksel. De oplossing komt vast nog wel, maar ondertussen dacht ik dus: ik open er een topic over op bokt :Y) Doe jij het hele pakje boter in één keer in je bewaaroplossing of bij voorbeeld maar een stuk? Wat vind je handig of onhandig aan hoe jij je boter bewaart? Wie weet kom ik dankzij bokt wel op een grandioos idee :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:25 



 
Profiel   

Ik bewaar m gewoon in het papiertje waar ik m in kocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:28 



 

wij hebben een glazen bakje met deksel van de Ikea.
Hele pakje er in zonder papiertje en in de kast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:28 



 
Profiel   

Ik heb een mooie botervloot die bij ons servies hoort.
Enige jammer is dat wij rollen boter hebben en die passen niet :+

Ik snijd er dus altijd een stuk af en halveer dat en leg dat in m'n botervloot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:30 



 
Profiel   

De boter waarmee ik bak en braad ligt gewoon in de koelkast in zijn eigen papiertje. En ik heb een kuipje margarine voor op brood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:33 



 
Profiel   

Saul schreef
Ik bewaar m gewoon in het papiertje waar ik m in kocht.


Dat doe ik nu dus ook. Maar dat vind ik nogal kliederig. Ik heb m'n boter namelijk op kamertemperatuur.

Marije_Jiplover da's onhandig... maar wel tof dat je botervloot bij je servies hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:34 



 
Profiel   

Ik dacht dit gaat over bewaren in de koelkast of daarbuiten, want dat vind ik met roomboter altijd zo lastig.. In de koelkast smeer ik m'n brood kapot, buiten de koelkast is de houdbaarheid maar beperkt.
Maar ik doe dus een klein stukje in een apart bakje dat ik bij het broodbeleg bewaar en de rest ligt in het papiertje in de koelkast. Ik had een botervloot, maar die heb ik stuk laten vallen. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:35 



 
Profiel   

ik bewaar de roomboter in een botervloot van tupperware. Daar gaat het hele pakje in zonder papier. Bewaar deze in de koelkast. De roomboter van campina blijft dan toch smeerbaar en langer houdbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:39 



 
Profiel   

Ik heb de roomboter gewoon in een botervloot. Is nog de botervloot van mn oma, niet groot of lomp. Ik doe het wel in papiertje erin en haal het eruit als ik het gebruik. Leg ik het op de snijplank.
In een pot proppen krijg je altijd verlies en daar hou ik niet van. Hoe het eruit ziet heb ik verder geen last van. Proef je niks van en staat niet in het zicht, want bewaar het in de koelkast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:41 



 
Profiel   

Dreamybol schreef
Ik dacht dit gaat over bewaren in de koelkast of daarbuiten, want dat vind ik met roomboter altijd zo lastig.. In de koelkast smeer ik m'n brood kapot, buiten de koelkast is de houdbaarheid maar beperkt.
Maar ik doe dus een klein stukje in een apart bakje dat ik bij het broodbeleg bewaar en de rest ligt in het papiertje in de koelkast. Ik had een botervloot, maar die heb ik stuk laten vallen. O:)

Hier dus echt exact het zelfde verhaal. Ik wil smeerbare boter, en mijn boter is niet van Campina maar komt uit Ierland, en is uit de koelkast niet smeerbaar. Probleem wat ik tegenkwam bij deze constructie is dat mijn bakje aan de kleine kant was waardoor ik redelijk gauw zonder smeerbare boter kwam te zitten.

Een wat groter bakje/potje dan wat ik had zoek ik eigenlijk. Formaat en ongeveer model melkbeker. Met deksel, dat zou handig zijn.


Laatst bijgewerkt door Koper op 15-02-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:44 



 
Profiel   

Ik koop de roomboter in een kant en klaar kuipje. Niet zo mooi op tafel maar wel heel praktisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:44 



 
Profiel   

eva1969 schreef
Ik koop de roomboter in een kant en klaar kuipje. Niet zo mooi op tafel maar wel heel praktisch.

En heel smerig. Sorry dat ik het zeg :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:46 



 
Profiel   

Wij bewaren de roomboter buiten de koelkast in een stenen vloot/bakje.
Geen lomp ding, wel een heel oud ding volgens mij :P.

Ik vind ook halvarine/margerine/blueband zo smerig nu :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:50 



 
Profiel   

Koper schreef
eva1969 schreef
Ik koop de roomboter in een kant en klaar kuipje. Niet zo mooi op tafel maar wel heel praktisch.

En heel smerig. Sorry dat ik het zeg :o


Waarom is dat smerig? Of bedoel je de smaak? Want over smaak valt te twisten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:51 



 
Profiel   

Wat maakt het uit dat een botervlootje lomp is, het ding staat toch de meeste tijd in een dichte koelkast? :Y)

Wij hebben deze: https://www.dille-kamille.nl/nl/servies ... k=daisycon

Hygiënisch en het meest praktisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:52 



 
Profiel   

In een botervloot die de vaatwasser overleeft. Mepal-Rosti Melamine staat erop.
http://www.bokt.nl/img/avatar/OiNQLS.jpg

De boter gaat er in zijn geheel in, zonder papiertje. We bewaren de boter in de kast, dan is die goed smeerbaar. 'Winters gebruiken we trouwens grasboter van Campina, omdat die het zachtste is. 's Zomers andere goedkope boter, omdat de grasboter dan smelt waar je bij staat.

De boter gaat in het deksel, omdat het deksel steeds vies werd. Het deksel belandde steeds in de boter ipv er overheen. Dit werkt goed :D [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:53 



 
Profiel   

Op een schoteltje met een kommetje op z'n kop erop.

vaaleriee schreef
Wat maakt het uit dat een botervlootje lomp is, het ding staat toch de meeste tijd in een dichte koelkast? :Y)

Dat ligt er maar net aan of je je boter daadwerkelijk in de koelkast bewaart. Smeerbare boter (halvarine) bewaren we wel in de koelkast, roomboter nooit omdat die pas bij kamertemperatuur (zeg boven de 18 graden) goed smeerbaar wordt. Dan loop je ook het 'risico' dat je er iets vaker tegenaan moet kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 11:54 



 
Profiel   

Wij hebben de roomboter in een botervloot van Rig Tig. Mooie moderne botervloot in mooie kleuren. Staat mooi op het aanrecht en is vaatwasmachine bestendig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:08 



 
Profiel   

Oh, die botervloot van Dille & Kamille is mooi!

Mijn vader (72) moppert dat alle boter in NL niet meer is wat het 'vroeger' was. Maar ik vind de huidige roomboter toch al lekkerder dan halvarine, dus de helft van mijn brood gaat zonder boter en de andere helft met.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:10 



 
Profiel   

Wij kopen smeerbare roomboter van de AH, die zit al in een kuipje dus problem solved.

Gewone blokken boter bewaar ik in het papiertje, al vind ik een mooie botervloot die bij het servies past ook wel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:13 



 
Profiel   

Ik heb de roomboter in een botervloot van Blond Amsterdam. Past makkelijk in de koelkast, maar staar buiten de koelkast ook gezellig, vind ik.
Als bij ons roomboter in de koelkast heeft gestaan, schaaf ik het met de kaasschaaf. Dan hoef je het amper te smeren, kan het er zo op leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:13 



 
Profiel   

Gewoon steeds klein stukje afsnijden en in klein plastic bakje met dekseltje bewaren buiten koelkast.
Is stukje op dan weer nieuw stukje afsnijden.

Ik bewaar de rest altijd in koelkast en snijd af wat ik denk per dag nodig te hebben zodat dat lekker zacht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:16 



 
Profiel   

Ik gebruik nooit boter. Dat is ook een oplossing? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:24 



 

Koper schreef
eva1969 schreef
Ik koop de roomboter in een kant en klaar kuipje. Niet zo mooi op tafel maar wel heel praktisch.

En heel smerig. Sorry dat ik het zeg :o

Dat jij het smerig vindt, betekent niet dat het smerig IS.
Feiten en meningen ;)
Maar waarom bewaar je het gedeelte wat je op kamertemperatuur wil hebben niet in zo een ieniemini ovenschaaltje met deksel? Bij de action, xenos etc hebben ze dat vaak wel, dat vind je misschien leuker dan een vlootje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:26 



 
Profiel   

Koper schreef
eva1969 schreef
Ik koop de roomboter in een kant en klaar kuipje. Niet zo mooi op tafel maar wel heel praktisch.

En heel smerig. Sorry dat ik het zeg :o

Wat vind je er smerig aan? Mooie woordspeling trouwens haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 12:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen