Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezond broodbeleg ideeën

 
Profiel   

Ik kom in de ochtend voordat ik naar m'n werk ga vaak op dezelfde pot pindakaas of hummus uit om op m'n brood te smeren voor de dag. Wel aangevuld met groente/noten en een appel of banaan. Zou graag wat meer gezonde variatie willen in dat wat ik op m'n brood smeer, vooral omdat het toch wel zo'n grote basis is in mijn dag. Wie helpt me aan ideeën?


Laatst bijgewerkt door Avalon_ op 27-02-19 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:43 



 
Profiel   

Ik neem vaak gewoon tappas op mijn boterham (olijven, tomaat...), ben vegetariër dus nooit vlees :D Ook kruidenkaas of Philadelphia, hummus, af en toe eens Nutella

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:47 



 
Profiel   

Advocado met snoeptomaatjes en een beetje peper & zout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:48 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:50 



 
Profiel   

Hutekase met komkommer, baba anoesh met kiemgroente

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:50 



 

Wat een heftige dingen voor ontbijt. Ik ben al blij dat (als!) ik een yoghurtje of flesje drinkontbijt weet weg te werken. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:51 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Ik neem vaak gewoon tappas op mijn boterham (olijven, tomaat...), ben vegetariër dus nooit vlees :D Ook kruidenkaas of Philadelphia, hummus, af en toe eens Nutella


Bedoel je tapenade ipv tappas? Anders denk ik niet dat ik je snap ha ha!!

Een gezonde maar relatief saaie optie is kipfilet. Misschien kipfilet met kruidenkaas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:51 



 
Profiel   

Groentespread van zonnatura.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 11:53 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Wat een heftige dingen voor ontbijt. Ik ben al blij dat (als!) ik een yoghurtje of flesje drinkontbijt weet weg te werken. :+


Dit inderdaad of een smoothie :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:01 



 
Profiel   

n_love_qwert schreef
CalipsoLover schreef
Ik neem vaak gewoon tappas op mijn boterham (olijven, tomaat...), ben vegetariër dus nooit vlees :D Ook kruidenkaas of Philadelphia, hummus, af en toe eens Nutella


Bedoel je tapenade ipv tappas? Anders denk ik niet dat ik je snap ha ha!!

Een gezonde maar relatief saaie optie is kipfilet. Misschien kipfilet met kruidenkaas?

Idd Tapenade :') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:01 



 
Profiel   

Ha ha dacht ik al!! Dat lijkt me inderdaad ook erg lekker op een boterham... Wie weet neem ik die tip zelf nog mee! :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:04 



 
Profiel   

garffpamela schreef
Hutekase met komkommer, baba anoesh met kiemgroente


Welke kiemgroente heb je dan meestal? Had laatst een bakje geprobeerd, heel lekker maar ik had het gevoel dat je het na het eten erg bleef ruiken. En met mijn beroep als Juf moet dat maar niet. :o maar wellicht dat ik net de verkeerde soort had. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:04 



 
Profiel   

Lijkt me opzich wel lekker hoor, tappas :))

Leuk topic om weer even wat inspiratie op te doen, zelf vind ik hummus met sambal ook altijd fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:05 



 
Profiel   

Lau schreef
Anoniem schreef
Wat een heftige dingen voor ontbijt. Ik ben al blij dat (als!) ik een yoghurtje of flesje drinkontbijt weet weg te werken. :+


Dit inderdaad of een smoothie :+


Ik dacht "huh, ontbijt alleen?" maar snap de verwarring toen ik m'n eigen openingspost teruglas. Even aangepast, want bedoelde het in de ochtend smeren van brood voor de hele werkdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:06 



 
Profiel   

Ik lees even mee al eet ik zelf eigenlijk niet uit plastic verpakkingen. Eet de laatste tijd appelstroop

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:10 



 

ohhh dan..... men neme een avocado en een niet te hard gekookt eitje, of twee, beetje peper, beetje zout, en prakken maar. :9 heerlijk op volkorencrackers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:11 



 
Profiel   

Ik wissel dan graag ook wel eens af, ik haal vaak een broodje of bij lange dagen eet ik warm. Ook vind ik een slaatje met eventueel wat stokbrood en boter echt heel lekker in de middag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:11 



 
Profiel   

Bloemkoolspread met kerrie! :9 Krijg je gelijk een portie groente binnen. https://leuklekkerenliefdevolkoken.nl/2 ... en-kerrie/

Wat ik zelf ook graag doe is (kruiden)roomkaas met avocado of zelfgemaakte pompoenspread (https://healthyfoodiemanon.com/pompoenspread/)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:17 



 
Profiel   

De laatste tijd ben ik ''verslaafd'' aan Paturain light met rosbief (en peper en zout). Zó lekker, weinig kcal en toch ook nog wat eiwit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:51 



 
Profiel   

Kruiden roomkaas met kip of kalkoenfilet. Jummie

Kruiden roomkaas met komkommer

Met kaas en ham en in het tosti ijzer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 12:52 



 
Profiel   

Ik ben zelf redelijk kieskeurig wat ik op mijn brood smeer, maar ik ben dol op de groente spreads van mister kitchen! Ik weet niet of het overal verkrijgbaar is, maar bij onze AH staat het naast de pindakaas/bij de andere groente spreads. Wat ik zelf heel fijn vind is dat ze niet op waterbasis zijn en mijn brood dus niet zo klef maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 13:14 



 
Profiel   

Huttekase met rookvlees
Hummus met kipfilet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 13:51 



 
Profiel   

Zelfgemaakte hummus, avocado, sandwich spread, esfenaj (met rauwkost), soms vega(n) nepboterhammenworst, tartex.

Als je ook dierlijke producten eet, gebakken of gekookt ei, kaas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:03 



 
Profiel   

Sandwichspread, kaas en komkommer :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 21:36 



 
Profiel   

Geitenkaas met komkommer en dan yogonaise i.p.v. boter :9
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 20:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen