Wat maken voor groot gezelschap?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wat maken voor groot gezelschap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:54

Wij maken voor ons vriendenweekend een grote pan draadjesvlees. Heerlijk! En van tevoren te maken, ideaal.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Wat maken voor groot gezelschap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:06

Kip kerrie met rijst en daarnaast een groene salade
Quiches
Aardappels uit de oven met gestoofde groenten (witlof) en iets van vlees
Plaatpizza waarbij ieder zijn eigen gedeelte belegt
Tortilla's of burritos die iedereen zelf kan beleggen aan tafel

Eigenlijk kan alles wel gewoon. De standaard maaltijden zijn voor dit aantal mensen nog prima te doen en met 20 tot 60 minuten koken (afhankelijk van wat je kookt) heb je iets lekkers op tafel.

Urbanus

Berichten: 44953
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:24

Mossel schreef:
Suzanne_J schreef:
Verse springrolls is ook lekker! Kwestie van een hoop verschillende groenten snijden, wat fruit, kip of ander vlees eventueel, nootjes, mihoen minuutje koken en wat sausjes. Natuurlijk de rijstvellen niet vergeten en iedereen kan zijn eigen springroll maken! :D Heb je nog gezond gegeten ook. :Y)


[ [url=m/PdGauO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh dat ziet de lekker uit! Die ga ik sowieso onthouden voor mezelf :))


Jaaa die bedoelde ik. Zoooo lekker!!! En echt easy peasy!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Wat maken voor groot gezelschap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:44

Mijn staple is bonensoep. Ik kwak gewoon een pot (of meer als je met meer dan 4 personen bent) bonen (om het even welke soort) in een pan met water met bouillon blokjes (om het even welk soort, net wat ik in huis heb) en daar gaat in elk geval ui en parika en wortel bij, dat heb ik altijd in huis, en verder is het een beetje toevoegen waar ik nog wat van heb. Prei gaat er vaak bij in bv, maar ook rustig spruitjes of pompoen.
Verder een flinke bos koriander en peterselie.
Peper, zout, knoflook en oregano, meer smaak voeg ik niet toe en in Nederland ging er een rookworst bij, hier gaan er een paar bockworsten in. Maar het kan ook net zo goed met balletjes of chorizo.
Ik doe er verder een scheut tomatensaus bij (passata). In nederland deed ik er van die tomatenpasta bij, maar dat hebben ze hier niet. In elk geval een vleugje ingedikt tomaat. Dit kan er voor de tomaten hater uitgelaten. ;) Paprika poeder is dan een goede vervanger.
Voor een extra bite en hem nog voedzamer te maken kun je er nog macaroni indoen op het laatst en die nog een minuut of 8 mee laten koken (bij het afkoelen van de soep gaart dat nog door).
Iedereen die het hier eet vindt het lekker, inclusief kinderen....
Het is boordevol vitamine en mineralen en je kunt een vegetarische variant maken met andere bouillon en gewoon vlees eruit te laten.
Deze soep kun je bijna met een vork eten en je kunt er eventueel nog (geroosterde of warme) broodjes bij geven als je bang bent dat het toch niet genoeg is

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: Wat maken voor groot gezelschap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:34

Die bonensoep van Lusitana: perfect recept!

Die ga ik maken, van de week. :Y) :j

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Wat maken voor groot gezelschap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:39

Pompoen-kokos-curry <3 <3

Ik gok dat je dan zo'n twee pompoenen nodig hebt, twee pakjes kokosmelk, een flinke portie rijst of mie. Beetje ui en knoflook, chilipoeder en kurkuma. Super leuk en simpel te maken :D

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:19

Selima schreef:
Die bonensoep van Lusitana: perfect recept!

Die ga ik maken, van de week. :Y) :j

Dank je wel. Het is echt supermakkelijk en je heb meteen heel veel. Dus je kunt ook nog een deel invriezen bv.
Ik maak deze soep al eigenlijk al sinds ik het huis uit ben, dus al 35 jaar ofzo en het is altijd een gegarandeerd succes en heel weinig werk (en smaakt altijd net even anders, verveelt nooit)!
Goekoop en lekker én gezond.
En komen er onverwacht meer eters, geen paniek, dan gaat er gewoon een beetje meer water en een half bouillonblokje bij...