Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vlees omgeving Noord Brabant/Tilburg

 
Profiel   

Al een tijdje ben ik op zoek naar (verantwoord) vlees direct bij de boer vandaan waar je bij wijze van een week ervoor je runderlapje nog hebt zien lopen in de weide.
Echter krijg ik dit niet gevonden in de buurt..

Initiatieven als koopeenkoe/varken/kip.nl zijn heel fijn maar niet lokaal.
Kent er iemand boeren in de omgeving die zijn eigen dieren laat slachten voor eigen verkoop aan particulieren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:23 



 
Profiel   

Kijk eens op hetschop.nl volgens mij verkopen hun vlees van eigen erf.
Is in Hilvarenbeek

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:33 



 
Profiel   

Wij gaan graag naar Havermans in Wagenberg. Heerlijk rund en varkensvlees uit eigen mesterij en fokkerij en ze zijn ook zelf de slachterij.
Je kan alleen op vrijdag en zaterdag ochtend terecht om het te kopen, of het bestellen en dan op vrijdag of zaterdag ophalen.
Het is qua prijs ook echt niet super duur en de kwaliteit is echt top. Je kan ook bijvoorbeeld gewoon een stuk vlees, zoals een rosbief of stuk buikspek kopen. Echt een aanrader.
Je ziet ook vaak foto's en filmpjes langskomen van hun varkens die gewoon op zaagsel enzo staan en de koeien staan buiten. Ze winnen zelfs prijzen met hun dieren.
http://www.jos-havermans.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-19 10:40 



 
Profiel   

Is de Stoerderij (waterbuffels) niet ook daar inde buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:12 



 
Profiel   

er is wel een hertenfarm in Tilburg
vlakbij manege Thielen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:15 



 
Profiel   

T schop in hilvarenbeek inderdaad! Voor kip kan ik de walnoothoeve aanraden!

Ik als kok zijnde heb bij beide bedrijven een rondleiding gehad en gezien hoe ze zelf met hun dieren omgaan!

Als je er meer van wilt weten mag je altijd een berichthe sturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:22 



 
Profiel   

http://www.vanhetzandeind.nl
https://kalverhouderijdebont.nl
http://www.dezonhoeve.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:25 



 
Profiel   

Hier kwam ik voorheen vaak: http://www.limousincromvoirt.nl/
Ik zie dat ze tijdelijk gesloten zijn, geen idee waarom, maar het was altijd een goed adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:30 



 
Profiel   

Den Elshorst in Diessen heeft scharrelvarkens! Die lopen dus de hele dag buiten. Volgens mij kon je ook direct bij hun vlees kopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:33 



 
Profiel   

Ik vind boerderijwinkel d'n Heerd in Dongen er goed uit zien. Zij hebben koeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:43 



 
Profiel   

In Herpt zit een biologische varkenshouder. Alpeko.nl
Je kunt daar in het winkeltje vlees uit de vriezer kopen, is diepgevroren vlees van hun eigen varkens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:56 



 
Profiel   

Boerschappen is ook de moeite waard om eens naar te kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 20:59 



 
Profiel   

Boerderijwinkel De Walhoeve in Goirle, heerlijk vlees, daar haalt Boerschappen ook het vlees veelal vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-19 21:01 



 
Profiel   

Wow wat een respons in een keer! Ik ga alles Googlen op mijn gemak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 06:50 



 
Profiel   

Ik haak ook even aan. Had niet verwacht zo in de buurt nog zoveel opties te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 07:28 



 
Profiel   

De varkens bij Den Elshorst lopen in een groep buiten met een schuilhut, ik eet geen vlees maar ga soms daar gewoon even bij ze zitten op een bankje wat er bij gemaakt is, zó leuk om te zien. Het Schop heeft inderdaad ook eigen vlees en zij organiseren regelmatig leuke ( duurzame) evenementen. Als laatste is De Buitenman in Lage Mierde ook een aanrader, zowel om er uit eten te gaan als om er in het bijbehorende winkeltje eten te kopen van hun eigen boerderij. Eet smakelijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 07:45 



 
Profiel   

Laatst had een vriendin van mij gekookt met produkten van De Buitenman. Alles zag er goed en vers uit en het was heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 07:51 



 
Profiel   

Ik ga zelf altijd naar de Vleeshoeve, net over de grens in Poppel. Is een klein winkeltje op de boerderij waar ze ook van alles (hamburgers, worsten, gehakt e.d.) met het vlees zelf maken en zelfs rekening kunnen houden met persoonlijke wensen/dieet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 07:55 



 
Profiel   

Havermans! Staat echt heel goed bekend.
Is even een kwestie van plannen en genoeg ruimte in de vriezer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 08:42 



 
Profiel   

Op de weg van Tilburg naar Dongen heb je net voor je Dongen binnen rijdt rechts een bord staan voor een boerderij waar je een koe kan kopen. Misschien is dat iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-19 09:00 



 
Profiel   

Ik was laatst op camping de Zandkant, aan de zuidkant van de Loonse en Drunense Duinen en daar verkochten ze ook vlees van hun eigen runderen: http://www.zandkant.nl/duinvlees/ . Ook nog een idee voor als je nog niet voldoende mogelijkheden had ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 17:17 



 
Profiel   

In Oirschot zit vers vleesboerderij Polsdonk, als ik me niet vergis hebben zij Limousin koeien... Ons mam haalt daar altijd haar vlees en het is echt ontzettend lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 17:24 



 
Profiel   

Kijk eens bij de jacobushoeve, die verkopen hun vlees ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 17:27 



 
Profiel   

TurdusMerula schreef
Is de Stoerderij (waterbuffels) niet ook daar inde buurt?


stoerderij zit in nuenen, is eindhoven

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 17:43 



 
Profiel   

Van Roessel in Riel, biologisch vlees van eigen koeien en slachten ook zelf, heerlijk vlees! hebben naast de boerderij een klein winkeltke met eigen vlees en zuivel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 18:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen