Hoe eet jij aardbeien?
Met kroontje 3%  3%  [ 25 ]
Zonder kroontje 96%  96%  [ 665 ]
Totaal aantal stemmen : 690

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 122 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe eet jij aardbeien

 
Profiel   

Ik was net aardbeitjes aan het eten op kantoor, tot mijn collega's mij heel vreemd aankeken.
Aardbeien eet ik gewoon altijd met kroontje, maar blijkbaar is dat niet gebruikelijk.
Vind het teveel gedoe om het kroontje eraf te peuteren. :')

Appels eet ik overigens ook gewoon mét klokhuis, en ik houd dus alleen het steeltje over.

Nu ben ik benieuwd, eten jullie aardbeien mét of zonder kroontje?


Laatst bijgewerkt door Matheno op 05-06-19 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:00 



 
Profiel   

Zonder kroontje.
Kroontjes van aardbeien gaan eraf. Net als de schil van een sinaasappel, banaan of kiwi.

Je hebt speciale mesjes om aardbeien te kunnen ontkronen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:01 



 
Profiel   

luuntje schreef
Zonder kroontje.
Kroontjes van aardbeien gaan eraf. Net als de schil van een sinaasappel, banaan of kiwi.

Je hebt speciale mesjes om aardbeien te kunnen ontkronen.


Kiwi snij ik gewoon altijd door de helft en dan lepel ik het uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:02 



 
Profiel   

kroontje vind ik niet aanlokkelijk om te eten, dus zonder.
Ik doe ze ook altijd goed wassen, schijnt dat er veel bestrijdingsmiddel op gespoten wordt, dus vind ik wel belangrijk.


Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 05-06-19 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:03 



 
Profiel   

Zonder kroontje.

Ook een klokhuis eet ik niet op :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:04 



 
Profiel   

Zonder kroontje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:06 



 
Profiel   

Zonder kroontje, maar ik was ze dan weer niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:08 



 

Zonder, al laat ik het stokje wel zitten. (Veels te veel gedoe om die er uit te draaien, snijden of trekken)

Klokhuis van een appel eet ik niet op. Schil van een peer ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:08 



 
Profiel   

Ik haal het kroontje er altijd vanaf. Dat vind ik echt niet lekker.
Ik neem gewoon een aardappelschilmesje en wip dat kroontje eraf.

Ik dacht eerlijk gezecht bij de vraag ‘hoe eet je je aardbeien?’ meer de vraag met suiker, met slagroom of gewoon zonder iets.
(Antwoord uiteraard met slagroom of zonder iets...met suiker erover is te goor :+ :') )


Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 05-06-19 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:08 



 

Jij bent dus blijkbaar inderdaad een uitzondering Ts :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:08 



 
Profiel   

Zonder kroontje. Wassen doe ik nooit met fruit, en groente eigenlijk ook zelden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:09 



 

Zonder kroon en appels zonder klokhuis.
Pitjes uit mandarijntjes of sinaasappels schiet ik weg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:09 



 
Profiel   

Toevallig heb ik ze vorige week met kroontje gegeten en dacht ik: waarom doe ik altijd zo moeilijk? Ik eet ze dus waarschijnlijk voortaan met kroontje.

Pitjes uit mandarijnen slik ik meestal ook zo door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:12 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Jij bent dus blijkbaar inderdaad een uitzondering Ts :D


Daar lijkt het op ja, hahaha. Had toch meer mensen verwacht.


Elinaa schreef
Toevallig heb ik ze vorige week met kroontje gegeten en dacht ik: waarom doe ik altijd zo moeilijk? Ik eet ze dus waarschijnlijk voortaan met kroontje.

Pitjes uit mandarijnen slik ik meestal ook zo door.


Jaaaaa, een medestander! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:14 



 
Profiel   

Ik ben zelf allergisch voor aardbeien maar als ik ze klaarmaak hier thuis gaat het kroontje eraf, althans, ik pak de groene blaadjes eraf met een schilmesje.

Mijn beste vriend eet kiwi’s altijd met schil op, hij hapt die gewoon af als een appel.
Ik heb 1 keer heel stoer geprobeerd hem na te doen, maar ik vond het harige vachtje niet te hachelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:14 



 
Profiel   

Zonder kroontje, als er toevallig een stukje blijft zitten eet ik dat wel mee op.
Bij kiwi's schijnt net in de schil meer vitamines en vezels te zitten dus eet ik de schil op nadat ik de haartjes eraf geveegd heb. Vinden mensen ook zo vreemd.
Klokhuis van appel eet ik ook op. Wordt ik ook vreemd voor bekeken vaak.

Citroenschilschilfers of appelsienschilschilfers eet ik ook op gerechten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:16 



 
Profiel   

Verschilt eigenlijk. Als ik ze zelf eet, wil ik het kroontje nog wel eens mee opeten. Maar thuis snijdt iedereen ze eraf en wil ik nog wel eens zonder kroontje eten als ik mee aardbeien eet :)

Peer, appel eet ik altijd met schil. Kiwi soms ook met schil, maar meestal lepel ik die uit. Klokhuis eet ik niet op, vind je dat niet te hard? :oo Ik dacht ook altijd dat de pitjes in een appel niet gezond waren, of misschien geldt dat alleen als je er een enorme hoeveelheid van eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:17 



 
Profiel   

Ik eet het kroontje niet én ik ben te lui om het eraf te halen. Dús ik knabbel gewoon net zo lang tot ik bij het kroontje kom en daarmee verspil ik 1\3 van de aardbei, :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:17 



 
Profiel   

Hier ook zonder kroontje. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:20 



 
Profiel   

Danielleeee_ schreef
Klokhuis eet ik niet op, vind je dat niet te hard? :oo Ik dacht ook altijd dat de pitjes in een appel niet gezond waren, of misschien geldt dat alleen als je er een enorme hoeveelheid van eet.


Ik begin ergens onderop in het midden met eten, en eigenlijk merk ik dan eigenlijk niets van het klokhuis. De pitjes geldt pas vanaf een behoorlijk groot aantal voor ze giftig zijn inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:21 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ik dacht eerlijk gezecht bij de vraag ‘hoe eet je je aardbeien?’ meer de vraag met suiker, met slagroom of gewoon zonder iets.


Dat dacht ik ook :')

Maar ik eet mijn aardbeien zonder kroontje. Evenals dat ik geen klokhuizen op eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:22 



 
Profiel   

Kroontje wip ik eraf met mijn duimnagel. Vind dat echt niet lekker. Kan me ook rot ergeren aan aardbeien met kroontjes op gebak, desserts in restaurants etc. Waarom laten ze die altijd zitten, te lui om ze te verwijderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:23 



 
Profiel   

Kroontje draai je er toch zo af :o? Heb je helemaal geen speciaal mesje of ingewikkelde toeren voor nodig...
Of je bijt ze gewoon af bij het kroontje...

Klokhuizen eet ik ook niet op.
Hand sinaasappels snijdt ik in vieren en dan hap ik ze van de schil. Kiwi’s snijdt ik door de helft en lepel ik uit. Bananen maak ik open bij de steel (schijnt verkeerd te zijn ;) ).
Appels en peren eet ik tot het klokhuis, gewoon uit de hand.
Mandarijen pel ik, en dan moeten alle witte draadjes eraf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:26 



 
Profiel   

Ik krijg soms jeuk als ik teveel aardbeien eet, maar sinds ik af en toe het kroontje mee opeet heb ik nergens last van als ik eens een bakje aardbeien eet. Dus ja, liefst zonder kroontje mét slagroom (of een beetje suiker), maar sommige dus met kroontje tegen ze jeuk. Was ooit een tip van een collega.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:29 



 
Profiel   

Nooit bedacht dat je het kroontje ook zou kunnen opeten. Ik haal ze er altijd af!
Om wat andere fruit-gerelateerde gewoontes te noemen:
Appels zonder schil, kiwi's inderdaad door de helft en dan uitlepelen. En net als mijn voorganger, mandarijnen met zo min mogelijk witte draadjes er op! Ik zag onlangs iemand in de trein zijn gepelde madarijn eten als een appel.. Nee, zo hoort dat niet vind ik! Mandarijnen eet je in partjes :D :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 13:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 122 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen