Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Warm water gebruiken

 
Profiel   

Nooit geweten dat het slechter zou zijn. Ik drink warm water uit de kraan heel fanatiek :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 19:19 



 
Profiel   

Onze kraan duurt eeuwen voordat 'ie warm is, dus voordat ik daar warm water uit krijg om te koken, heb ik dat koude water al 3 keer kunnen aan de kook kunnen brengen volgens mij :+
Lauw water vind ik niet lekker, maar moet zeggen dat ik het wel altijd leuk vind om water te drinken in de douche, misschien wel een beetje triest :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 19:23 



 
Profiel   

Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 19:27 



 
Profiel   

Hier pak ik ook altijd heet water om eitjes in te koken. Dan kookt het water sneller.
En de flesjes pap voor mijn dochter maakte ik vroeger ook met warm water, ze leeft nog steeds.
Het is gewoon koud water wat door de CV ketel verwarmd wordt. Lijkt me verder geen gevaar of probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 20:13 



 
Profiel   

Badeendje schreef
Nee, ik vind dat vies. In warm water lossen metaaldeeltjes (relatief veel) makkelijker op. Gewoon koud water verwarmen is beter.


Maar hoe verwarm je dat dan zonder metaal? In de magnetron ofzo?

Ik drink gewoon warm water. Nooit last van gehad. Is ook gewoon veilig met de leidingen van nu :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 20:15 



 
Profiel   

ik had hier nog nooit van gehoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 20:18 



 
Profiel   

Ik heb altijd geleerd dat je warm water uit de kraan beter niet kunt drinken, dus ook niet onder de douche. Wij gebruiken thuis alleen warm water om de vaat te laten weken voordat het de vaatwasser ingaat. Als ik kook dan kook ik koud water in de waterkoker voordat het de pan ingaat want ik heb geen geduld. :D verder gebruiken wij eigenlijk geen warm water behalve voor douchen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 20:34 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+


Het gaat niet om het metaal an sich, maar wel metaal. In leidingen kan allerlei troep zitten, denk aan lood. Daarvan heb je liever niet te veel in je lijf. In je waterkoker zit geen lood, dus daar kan je water prima in verwarmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 17:02 



 
Profiel   

Waterbedrijven kunnen je veiligheid niet garanderen omdat ze niet weten hoe schoon je boiler is. De vervuiling ontstaat namelijk tijdens het verwarmen in je boiler, niet in de toevoerleidingen zoals hier beweerd wordt.

Dus dat de leidingen tegenwoordig veilig zijn heeft werkelijk niets te maken met de drinkveiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 17:09 



 
Profiel   

F_Orumster schreef
Om sneller te koken verhit ik koud water met de waterkoker voor ik het in de pan doe.

Maar hoe lang duurt het dan voordat jouw waterkoker kookt? Zo heel veel sneller is het toch niet? En dan doe je het in een koude pan die ook eerst warm moet worden.

De logica ontgaat mij gewoon even. Maar wie weet ligt dat wel aan mij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 17:28 



 
Profiel   

Een waterkoker is sowieso energiezuiniger dan een fluitketel. Laat staan een pan die nog slechter isoleert.
Ik kook altijd met water uit de waterkoker. Scheelt veel tijd en ik probeer zuinig te zijn met gas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 17:37 



 
Profiel   

Ik gebruik regelmatig warm water als ik water wil koken en voor fles maken van de kleine meid gebruik ik ook gewoon warm water in plaats van het gekloot met opwarmen in de magnetron.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 17:56 



 
Profiel   

Het grootste probleem zou zijn bij loden leidingen omdat lood meer oplost in warm water dan ik koud water. Als je geen loden leidingen hebt en als waterverwarmer een doorstroommodel denk ik dat het geen kwaad kan. Als je een boiler hebt liever niet, want daar staat het water toch al een tijdje in stil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 18:00 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+
Wel nee, al die deeltjes blijven in het filter hangen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 18:05 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+

Van welk materiaal zijn jouw pannen gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 18:13 



 
Profiel   

Astorga schreef
Ibbel schreef
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+

Van welk materiaal zijn jouw pannen gemaakt?
Hier van hout :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 18:14 



 
Profiel   

Koper schreef
F_Orumster schreef
Om sneller te koken verhit ik koud water met de waterkoker voor ik het in de pan doe.

Maar hoe lang duurt het dan voordat jouw waterkoker kookt? Zo heel veel sneller is het toch niet? En dan doe je het in een koude pan die ook eerst warm moet worden.

De logica ontgaat mij gewoon even. Maar wie weet ligt dat wel aan mij :+

Het scheelt heel veel tijd vind ik. De pan zet ik een paar tellen droog zodat ie niet koud is als ik het wat er toevoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 20:03 



 
Profiel   

Badeendje schreef
Ibbel schreef
Blijft de vraag voor de mensen die koud water aan de kook brengen: in wat voor metalen waterkoker (met op z'n minst een metalen verwarmingselement ook al is de rest van plastic) of fluitketel doen jullie dat dan, en denk je echt dat daar géén metaaldeeltjes uit vrij komen? :+


Het gaat niet om het metaal an sich, maar wel metaal. In leidingen kan allerlei troep zitten, denk aan lood. Daarvan heb je liever niet te veel in je lijf. In je waterkoker zit geen lood, dus daar kan je water prima in verwarmen.


Als je in een heel oud huis woont misschien, maar er zijn nagenoeg geen loden leidingen meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 20:05 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Badeendje schreef

Het gaat niet om het metaal an sich, maar wel metaal. In leidingen kan allerlei troep zitten, denk aan lood. Daarvan heb je liever niet te veel in je lijf. In je waterkoker zit geen lood, dus daar kan je water prima in verwarmen.


Als je in een heel oud huis woont misschien, maar er zijn nagenoeg geen loden leidingen meer.
Hoe zit dat met een huis uit 1300 zoveel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 20:12 



 
Profiel   

Geen idee :+ mijn huis komt uit 2010.
Maar mag toch hopen dat tussen 1300 en 2019 de leidingen toch al eens vervangen zijn :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen