Eten meenemen naar het zwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 12:46

Met het mooie weer waar we nu weer van kunnen genieten, ga ik graag hele dagen naar het openluchtzwembad. Echter moet ik dan ook wel rekening houden met eten, ik eet graag gezond in plaats van dagelijks de frituur die ze in het zwembad verkopen.
Maar met de warmte is het lastig om iets mee te nemen wat een beetje goed blijft en ook praktisch is om te eten.
Ik kan sowieso een koeltas met elementen meenemen maar ik weet niet hoe lang dat koel blijft als het zo warm wordt. Daarnaast ben ik op zoek naar suggesties voor maaltijden of gerechten die makkelijk mee te nemen zijn en praktisch zijn om te eten.

Wie of wie heeft er tips?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:50

Een ouderwetse koelboks is op warme dagen nog steeds het beste. Daar namen we vroeger alles in mee en bleef ook lang koel. En wat heel goed helpt is de boks in de schaduw zetten dan blijft het nog langer koel.

Qua eten eh tja dat is niet mijn afdeling maar broodjes, drinken en salades moet prima lukken.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:52

Idd bevroren flesjes of koelelementen in een koeltas of nog beter: koelbox
Wij nemen vaak veel fruit mee, of wortels/komkommer om te knagen.
Verder zijn pastasalade, koude wraps of lekkere sandwiches met gegrilde kip ook supergoed te doen :j

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:54

Wij nemen altijd een koeltas met 4 koelelementen mee, zetten die in de schaduw en dan blijft ie zeker van 9-16 ongeveer koel :j

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:54

Een koelbox blijft vaak wel lekker lang koel. Met een koelbox een aantal uur varen in giethoorn, zorgt voor lekker koel drinken. Beter dan een koeltas.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:56

Boterhammen met pimdakaas hebben geen koeling nodig. Dat blijft netjes bij hogere temperaturen. Verder appels, ranja eventueel meenemen. Scheelt een hoop koelbox gesleep

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:58

Wij waren laatst positief verrast... We gingen met vrienden naar een meertje en hadden geen van alle een koelbox. Een vriendin had flessen drinken en bakjes eten in de koelkast gekoeld en daarna ingepakt met aluminiumfolie. En dat is in de zon goed koud gebleven!

Anoniem

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:03

Een koeltas met een paar elementen erin, je flesjes water bevriezen en erin gooien en dan geen zaken in je koeltas leggen die echt afhankelijk zijn van koeling om goed te blijven, maar gewoon wat fruit etc. Dan kom je zo'n dag echt prima door hoor. Koeltas wel in de schaduw leggen en zorgen dat hij echt goed afsluit (die van de supermarkt sluiten soms niet goed). Zoiets is ideaal, beetje een crossover tussen een koelbox en een koeltas:

https://www.bol.com/nl/p/coleman-koelta ... oductTitle

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:06

Wij hebben een gewone rugzak nu, eten en drinken in een handdoek rollen en alles blijft gewoon koel

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:10

karuna schreef:
Boterhammen met pimdakaas hebben geen koeling nodig. Dat blijft netjes bij hogere temperaturen. Verder appels, ranja eventueel meenemen. Scheelt een hoop koelbox gesleep


Ik neem inderdaad ook alleen boterhammen met pinderkaas en pasta mee, gewoon in de rugzak. Dan kun je tenminste nog met de fiets :D

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:21

Emmaa_ schreef:
Een koeltas met een paar elementen erin, je flesjes water bevriezen en erin gooien en dan geen zaken in je koeltas leggen die echt afhankelijk zijn van koeling om goed te blijven, maar gewoon wat fruit etc. Dan kom je zo'n dag echt prima door hoor. Koeltas wel in de schaduw leggen en zorgen dat hij echt goed afsluit (die van de supermarkt sluiten soms niet goed). Zoiets is ideaal, beetje een crossover tussen een koelbox en een koeltas:

https://www.bol.com/nl/p/coleman-koelta ... oductTitle


Zoiets hebben wij ook, werkt perfect. En inderdaad een paar flesjes water of limonade invriezen en die als koeling gebruiken.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:23

Een zak krentebollen.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:27


Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:07

De koelbox/tas van de Decathlon is een super aanrader.

Wij waren eind juni met vakantie met de tent hadden 2x per etmaal nieuwe (nou ja opnieuw bevroren) koelelementen en hebben de hele vakantie een koude koelbox gehad.
Melk is de hele vakantie gewoon goed gebleven en kaas en yoghurt ook en vleeswaar ook.
En onze tent stond de hele dag vol in de zon, dus in de schaduw zetten was er niet bij.

En ik neem 'm nu in de auto mee als ik ga werken (hele dag onderweg, veel bedrijven bezoeken).
Gaat 's morgens koud drinken en m'n lunch in en een koelelement en na een hele dag in de auto, die soms 1-2 uur in de brandende zon geparkeerd staat, heb ik nog steeds ijskoud drinken.
Brood en salade als lunch blijven ook super in deze koelbox.

Aanrader dus.

En dan kun je dus alles meenemen wat je wil aan (koud) eten, dat blijft echt wel dag aan de rand van een buitenzwembad goed.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 21:12

Serieus, ik wist nieteens dat er zulke luxe koeltassen waren. Ik wist enkel van die plastic koeltassen van de supermarkt, maar ik heb vandaag deze gekocht, dus die ga ik morgen direct uitproberen:

https://www.bol.com/nl/p/coleman-koelta ... oductTitle

Lukasje, oeh ja dat is lekker!

Brood wordt toch snel niet lekker in de warmte maar wellicht dat de koeltas hier verandering in brengt. :)

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:19

Gebakken ei op brood blijft ook goed

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:41

Ik ga met de kids ook heen.

Koeltastje gaat drinken etc in wat in de koelkast gelegen heeft. En een los koelelement tussen ander drinken en eten. Fruit zat ook in de koelkast en was echt nog lekker fris.

Had de tas wel uit de zon staan.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:55

Emmaa_ schreef:
Een koeltas met een paar elementen erin, je flesjes water bevriezen en erin gooien en dan geen zaken in je koeltas leggen die echt afhankelijk zijn van koeling om goed te blijven, maar gewoon wat fruit etc. Dan kom je zo'n dag echt prima door hoor. Koeltas wel in de schaduw leggen en zorgen dat hij echt goed afsluit (die van de supermarkt sluiten soms niet goed). Zoiets is ideaal, beetje een crossover tussen een koelbox en een koeltas:

https://www.bol.com/nl/p/coleman-koelta ... oductTitle



Hebben jullie die tas zelf?
Manlief zijn koeltas is overleden en zoek een nieuwe stevige. Hij werkt in de bouw maar wil liever een koeltas zodat hij zijn portemonnee etc er ook kwijt in kan. Deze lijkt me ideaal

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 21:58

Als ik bij de top 10 koeltassen op bol.com kijken dan staat deze wel bovenaan.
Ik vind het fijn dat de koelelementen in de deksel kunnen waardoor je in de tas zelf alle ruimte hebt voor je eten en drinken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:00

Een gekookt ei is makkelijk mee te nemen en niet iets wat per se ijskoud moet blijven. :j
Verder lekker pastasalade of iets van wraps.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Eten meenemen naar het zwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:49

Als je alles wat je meeneemt gekoeld al mee neemt scheelt dat een hoop!
Lekkere wraps met sla/roomkaas/ham of kipfilet zijn heeerlijk met deze warmte. Ook paprika reepjes,komkommer :)

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 10:01

Bonnyyyyyy schreef:
Als je alles wat je meeneemt gekoeld al mee neemt scheelt dat een hoop!
Lekkere wraps met sla/roomkaas/ham of kipfilet zijn heeerlijk met deze warmte. Ook paprika reepjes,komkommer :)


Klopt zeker. :j
En in aluminiumfolie blijft het ook langer koel.

Ik had nog geen koelelementen dus uiteindelijk heb ik twee bevroren Doppers in de koeltas gestopt.
Koeltas in een kluisje in de schaduw gedaan en aan het eind van de dag was het water in de Doppers nog voor het grootste deel bevroren. Zo fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:14

blokje schreef:
Emmaa_ schreef:
Een koeltas met een paar elementen erin, je flesjes water bevriezen en erin gooien en dan geen zaken in je koeltas leggen die echt afhankelijk zijn van koeling om goed te blijven, maar gewoon wat fruit etc. Dan kom je zo'n dag echt prima door hoor. Koeltas wel in de schaduw leggen en zorgen dat hij echt goed afsluit (die van de supermarkt sluiten soms niet goed). Zoiets is ideaal, beetje een crossover tussen een koelbox en een koeltas:

https://www.bol.com/nl/p/coleman-koelta ... oductTitle



Hebben jullie die tas zelf?
Manlief zijn koeltas is overleden en zoek een nieuwe stevige. Hij werkt in de bouw maar wil liever een koeltas zodat hij zijn portemonnee etc er ook kwijt in kan. Deze lijkt me ideaal

Beetje laat maar ja, hij is redelijk stevig. Er zit een soort 'binnentas' in die je eruit kan halen, waardoor je hem makkelijk op kan vouwen maar hem ook staande kan houden zeg maar. Tenminste, als dit degene is die ik ken hoor.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 12:27

De uitvoering die ik heb, heeft een plastic bak die je eruit kunt halen.