Groentesoep. Pennyversies.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Groentesoep. Pennyversies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:05

Volgensmij is inderdaad dat je er niet bij hoeft te blijven en dat je niet zelf hoeft te pureren.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:09

Ik maak graag soep en dan vooral tomatensoep! Sinds kort ook een soepmaker want daarin wordt de soep veel zachter dan in de pan met een staafmixer vind ik. Ik houd niet van velletjes en pulp en in de soepmaker is het perfect!

Mijn beste tomatensoep recept:
- 1 ui + knoflook aanfruiten of gewoon in de soepmaker gooien
- halve wortel fijnhakken en erbij
- hoop tomaten (van die kleine cocktail trostomaten zijn heerlijk)
- Kruiden zoals tijm en rozemarijn
- 1/2 lepels tomatenketchup + halve/volledige lepel Sirachasaus (lekker pittig!) erbij
- 2 bouillonblokjes en water erbij en koken maar!

Na 20 minuutjes mixen of de soupmaker het werk laten doen! De ketchup en siracha zorgen ervoor dat het echt heel lekker wordt! Kan geen restaurant tegenop :D


Ohja het was een groentensoeptopic! Mijn luie mensen groentensoep is gewoon een pak diepvriesgroenten bij de winkel halen, kokend water erbij en 10 minuten koken, dan nog paar minuten soepballetjes laten koken. Dan goed overdrijven met de cayennepeper en je kunt eten!

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:19

Ik ben gek op soep, in bijna iedere variant wel. Ik heb alleen een hekel aan veel gepureerde soepen. Pompoensoep is de uitzondering :P
Maar één van de lekkerste en meest simpele soepen is mijn tomatensoep, helaas maak ik die te weinig door de kosten 8-)

Men neme 4 kilo tomaten...
Snijdt ze in blokjes, en doe ze in een pan die je laag opzet.
Vervolgens knoflook en peterselie naar smaak, deksel op de pan en geduld hebben.

Uiteindelijk laten de tomaten hun vocht los, en heb je de meest pure tomatensoep die je kan maken :9
Naar smaak kan je er eventueel nog wat gehakt of spaanse peper doordoen, of room zou smaken heb ik nog nooit uitgeprobeerd, evenmin met ui geprobeerd. Maar ik gok dat dat ook prima kan werken.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Groentesoep. Pennyversies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:20

Wij doen altijd slagroom door de tomatensoep. Lekker romig :9

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:53

Ailill schreef:
LukieBradley schreef:
Ik moet echt een soupmaker besef ik nu :')
Koken kan ik niet en boeit me ook niet zozeer maar wat hier voorbij komt wel *D

Wat is een ui aanfruiten? :') ik ben uien fan _O-
Opbakken van ui met stukjes fruit, meestal appel of banaan.

_/-\o_

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Groentesoep. Pennyversies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:26

Knoflook uien roomsoep. Niet eten als je die avond of de volgende dag mensen tegen komt, maar zo lekker :+:

Recept zal ik zoeken.

Marije_jiplover

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:52


Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:44

Varekaj schreef:
Slasoep is ook aardig goed te pruimen en de champignonroomsoep van mijn vriend ook.

Iemand die HET recept heeft voor een overheerlijke Thom Ka kai? Laat maar komen!

Of het het recept is weet is niet, maar vorige week deze gemaakt en ik vond het erg lekker.
https://bettyskitchen.nl/thaise-kokos-s ... m-kha-kai/

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:55

Djali schreef:
Hahaha ik had niet gedacht dat er in dit topic zo serieus gereageerd zou worden :')

Ik hou hem bij voor als het winter is, doe mij nu maar een koel drankje!



Volgens mij was dat ook helemaal niet de insteek van TS, maar wel leuk dat het deze wending kreeg. Is eens wat anders dan een serieus topic dat uit loopt op de eeuwige uitgekookte reacties van: “heb je hem al groentesoep gegeven?” Rot op je bent niet grappig meer na ruim 14 jaar dezelfde grap. :')


ENIEWEEJ. Ik hóu van goed gevulde tomatensoep. Het liefste dat ik hem met een vork moet eten omdat er zo veel vermicelli in zit en gehaktballen. :D Ik noteer mee!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:56

Whale schreef:
Wij doen altijd slagroom door de tomatensoep. Lekker romig :9



Dit is heeeeeeerlijk.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:58

Ik moest wel lachen bij de op maar zal mijn serieuse antwoord ook ff toevoegen :+

Ik heb de luie versie van een groentesoepje, maar wel super lekker!

Kant en klare gesneden groente van de supermarkt (fijn soepgroenten), in flink water met bouillonblokjes en lekker laten trekken. Vervolgens verse gehaktballetjes met goed veel kerrie ff in de pan bakken en toevoegen, beetje peper erbij en klaar!
Laatst bijgewerkt door Delaja op 25-07-19 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:58

Suzanne_J schreef:
Ik maak graag soep en dan vooral tomatensoep! Sinds kort ook een soepmaker want daarin wordt de soep veel zachter dan in de pan met een staafmixer vind ik. Ik houd niet van velletjes en pulp en in de soepmaker is het perfect!

Mijn beste tomatensoep recept:
- 1 ui + knoflook aanfruiten of gewoon in de soepmaker gooien
- halve wortel fijnhakken en erbij
- hoop tomaten (van die kleine cocktail trostomaten zijn heerlijk)
- Kruiden zoals tijm en rozemarijn
- 1/2 lepels tomatenketchup + halve/volledige lepel Sirachasaus (lekker pittig!) erbij
- 2 bouillonblokjes en water erbij en koken maar!

Na 20 minuutjes mixen of de soupmaker het werk laten doen! De ketchup en siracha zorgen ervoor dat het echt heel lekker wordt! Kan geen restaurant tegenop :D


Ohja het was een groentensoeptopic! Mijn luie mensen groentensoep is gewoon een pak diepvriesgroenten bij de winkel halen, kokend water erbij en 10 minuten koken, dan nog paar minuten soepballetjes laten koken. Dan goed overdrijven met de cayennepeper en je kunt eten!




Verder valt het niet op dat je van scherp eten houdt. :r :')

Ik ga eens kijken voor zo’n soepmaker! Kosten geen drol zag ik. Wat doet zo’n ding precies dan? Stomen, mixen?

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Groentesoep. Pennyversies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:04


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:07

Giolli schreef:
Djali schreef:
Hahaha ik had niet gedacht dat er in dit topic zo serieus gereageerd zou worden :')

Ik hou hem bij voor als het winter is, doe mij nu maar een koel drankje!



Volgens mij was dat ook helemaal niet de insteek van TS, maar wel leuk dat het deze wending kreeg. Is eens wat anders dan een serieus topic dat uit loopt op de eeuwige uitgekookte reacties van: “heb je hem al groentesoep gegeven?” Rot op je bent niet grappig meer na ruim 14 jaar dezelfde grap. :')


ENIEWEEJ. Ik hóu van goed gevulde tomatensoep. Het liefste dat ik hem met een vork moet eten omdat er zo veel vermicelli in zit en gehaktballen. :D Ik noteer mee!


Haha exact mijn idee, we zijn nodig toe aan nieuwe boktgrappen!

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 19:18

Giolli schreef:
Djali schreef:
Hahaha ik had niet gedacht dat er in dit topic zo serieus gereageerd zou worden :')

Ik hou hem bij voor als het winter is, doe mij nu maar een koel drankje!



Volgens mij was dat ook helemaal niet de insteek van TS, maar wel leuk dat het deze wending kreeg. Is eens wat anders dan een serieus topic dat uit loopt op de eeuwige uitgekookte reacties van: “heb je hem al groentesoep gegeven?” Rot op je bent niet grappig meer na ruim 14 jaar dezelfde grap. :')


ENIEWEEJ. Ik hóu van goed gevulde tomatensoep. Het liefste dat ik hem met een vork moet eten omdat er zo veel vermicelli in zit en gehaktballen. :D Ik noteer mee!




TS had vooraf geen idee welke kant het zou opgaan...
Zowel serieus als gein was vooraf ingecalculeerd....


Maar als ooit nog iemand groentesoep aanraadt bij een paardenprobleem, kan ik nu tenminste een naar fatsoenlijk topic linken... :')


Bovendien is TS oprecht fan van goede soep, winter, zomer, dag, nacht, ontbijt, middageten, avondeten, tussendoor, eigenlijk altijd prima...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:41

Er zijn gelukkig dus nog meer mensen die die groentensoepopmerking inmiddels flink over datum vinden?
Ik quote mezelf even uit het 'waar heb jij je vandaag aan geërgerd topic'. Op 01/04/2018 zei ik dat ik mij ergerde aan;

Anoniem schreef:
Die uitgemolken en inmiddels volledig uit zijn verband gerukte te pas en vooral te onpas ingezette opmerking over de groentensoep.
8)7

Anoniem schreef:
[VSW] pony nemen
Dat komt hier vandaan. Een 16 jaar oud topic. En ik denk dat 90% van degenen die het roepen dat niet eens weten, maar gewoon nadoen omdat ze zien dat mensen er om lachen.
En dat vind ik stom. :+

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:45

LiannePuthzy schreef:
Uiensoep :9

Ik neem vaak gewoon een aantal uien, hak ze in stukjes, ik fruit ze aan. Scheutje witte wijn om af te blussen
1 a 2 runderboullion blokjes en anderhalve liter water en dat erbij doen, en dan lekker koken

Vlak voor het serveren natuurlijk stukjes stokbrood met kaas onder de grillstand van de over *\o/*


Als je hem echt lekker wilt maken laat je de uitjes op een laag vuurtje een uur of twee carameliseren.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:56

lovelynutia schreef:
NatasjavE schreef:
Tomatensoep? Iemand?

Ik zit nu in de auto..(en wil daar snel uit :') )
Als ik straks airco heb dan type ik het recept even.


Ja graag een goede zelfgemaakte is mij nog niet gelukt andere soepen willen wel maar tomaat op een of andere manier blijf meh


Uitje en een paar teentje knoflook aanfruiten
Courgette in grove stukken snijden en toevoegen
Tomaten in grove stukken snijden en toevoegen (ik pak meestal een mix van verschillende tomaten uit eigen tuin)
Naar smaak toevoegen: peper, zout, tijm, oregano, maggikruid(lavas), rozemarijn etc toevoegen
Laten sudderen tot de groenten zacht zijn en dan de staafmixer er doorheen halen.
Evt nakruiden en indien gewenst wat room toevoegen

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:14

MarjanB schreef:
Spinazie soep met gerookte zalm :D

Veel ijzer en goede vetten :+

[ [url=m/MoNvh2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mjam...
Dankzij jou vanavond spinazie soep met zalm gegeten. Had helaas geen gerookte zalm, maar met wilde zalm ook prima te doen!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Groentesoep. Pennyversies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:17

Tip voor een nóg lekkerder tomatensoep: stop de tomaten, ui, knoflook en wat je verder er kwijt in wil aan groenten eerst in de oven zodat de smaken nóg lekkerder worden. Alles grof snijden en knoflooktenen gewoon heel laten en dan ongeveer 15 minuten op een bakplaat met olijfolie op 225 graden.

Anoniem

Re: Groentesoep. Pennyversies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:09

@Tica_81, ik heb die groentesoepgrappen nooooit leuk gevonden omdat ik niet zo hou van copy-paste humor!
Dus je bent niet de enige :)

Wel erg leuk dat je een link naar het originele topic hebt zeg!!
Zou best leuk zijn voor de TS in kwestie (pokemon) om te weten wat een impact haar uitspraak gehad heeft :D

Mijn favoriete soep is trouwens minestronesoep, waarvan er genoeg recepten te vinden zijn.
Maar net zo goed Chinese tomantensoep, vissoep, noodlesoep met rundvlees,... lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:10

Ceetje_bokt schreef:
Tip voor een nóg lekkerder tomatensoep: stop de tomaten, ui, knoflook en wat je verder er kwijt in wil aan groenten eerst in de oven zodat de smaken nóg lekkerder worden. Alles grof snijden en knoflooktenen gewoon heel laten en dan ongeveer 15 minuten op een bakplaat met olijfolie op 225 graden.


Da's een goede! Geurt nog eens heerlijk ook in de keuken +:)+

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Groentesoep. Pennyversies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:15

Mijn favo (maar nu ff niet, met deze hitte :') )

500 gr runderpoulet
250 gr spekjes
500 gr uien
1 laurierblad
1 e.l. (basterd-)suiker
2 grote aardappels
3/4 e.l. zout
2 1/2 e.l. milde paprikapoeder
1/2 e.l. sambal
1/2 theelepel peper
1/2 e.l. tijm
1/2 e.l. marjolein
1/2 e.l. mosterd
Beetje foelie
Beetje gemalen kruidnagel
Klein blikje tomatenpuree
Scheutje azijn
Scheutje ketjap
2 bouillonblokjes
1 liter water

Spekjes bakken, uit de pan scheppen en even bewaren. De runderpoulet aanbraden.
Ondertussen de uien snipperen en de aardappels schillen en in blokjes snijden.
De uien en de spekjes weer bij het vlees i  gooien en 10 min. samen bakken.

Dan alles in een soeppan en ook alle andere ingrediënten van de lijst toevoegen.
Breng aan de kook, zet het vuur daarna laag en vervolgens minimaal 3 uur laten stoven - onder af en toe roeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:19

PS: na dat topic te lezen, is volgens mij bokker "Dees" de allereerste die ooit de groentesoepgrap gemaakt heeft!! Proficiat Dees *\o/*

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:42

Coconut schreef:
Getemd.


_O- ik ga stuk