Meal prep op de BBQ

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Meal prep op de BBQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 14:10

Hoi Bokkers,

Ik heb zin om vandaag een Bbq aan te steken maar aangezien ik alleen ben vind ik het eigenlijk zonde om te doen voor die 2 stukjes vlees en wat groenten. Dus nu bedacht ik me:

Zou ik niet al dingen kunnen klaarmaken voor komende week die dus bv in de koelkast of vriezer kunnen en lekker blijven?

Ik denk dat ik er een bieflapje opgooi voor een salade door de week. Maar misschien zijn er nog dingen waar ik niet aan gedacht heb? Hoeft ook niet per se vlees te zijn maar ik eet wel geen brood of aardappelen

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Meal prep op de BBQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:15

Ik maak wel eens kipgehaktballetjes( met bloem, maizena, paneermeel ( maar daar kan je ook weglaten) gember en dan verschillende kruiden), deze eerst koken dan marineren en dan op een spiesje op de bbq.

Paprika met couscous, en rozijnen en munt is ook lekker. Paprika vullen en dan in de folie 20 minuutjes op de bbq.

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meal prep op de BBQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:27

Aubergine en courgette in plakken grillen en daar dan later een groente lasagne van maken, superlekker!

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Meal prep op de BBQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:28

Rösti rondjes op de BBQ, kun je daarna in de koeling bewaren, even in de pan om op te warmen (of niet, wij vinden ze koud ook lekker!)