Bokt Kookboek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 12:11

Aangezien ik nog niet een soortgelijk topic ben tegengekomen; bij deze een Kookboek Topic!
Niet iets heel speciaals, maar leek me wel een leuk idee! Als je bijvoorbeeld een heel lekker (underated) recept hebt, of gewoon iets wil aan raden aan medebokkers, kan je het hier kwijt!
Verder niet echt bedoelt voor één bepaald soort eten; dus echt van alles! Van het recept van je oma's zoete koek, tot het lekkerder maken van droge spruitjes in de aanbieding!
Brand los! *\o/*

Anoniem

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:13

Ik volg, mogen het ook receptjes zijn van lekkere hapjes voor 's avonds? Dan heb ik er nog wel een. :))

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 12:18

naomiiiii schreef:
Ik volg, mogen het ook receptjes zijn van lekkere hapjes voor 's avonds? Dan heb ik er nog wel een. :))


Tuurlijk! Zolang het maar gegeten/gedronken kan worden!

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:20

Leuk!!!

Tomatensoep! Een van mijn favorieten

1 kilo tomaten
1 kilo ui
Bouillon blokjes
Paprikapoeder
Kerrie poeder
Kruidnagels
Laurierblad
Zak soepgroenten
Gehakt
Vermicelli

Snij de uien en tomaten in stukken doe ze in een pan met water samen met 2/4 laurierbladeren, 4/5 kruidnagels kerriepoeder, paprikapoeder en bouillon blokjes naar smaak. Laat alles goed gaar koken. Dan heb ik zon ding van mijn oma gehad waar je al draaiend alles mee door een zeef soort van pureerd, daar doe ik alles in en draai net zo lang totdat alleen velletjes overblijven. Ik denk dat het ook met een staafmixer kan. Nu hou je een gladde soep over, daar doe je de gehaktballetjes in naar smaak gekruid. En de soep groenten en vermicelli.

En klaar is oma soep super lekker ! En uiteraard heel gezond
Laatst bijgewerkt door Stephanie_86 op 11-08-19 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:20


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:22


Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 12:22

@Stephanie_86
Ah tomatensoep, blijft nooit vervelen!
@borstnoot
Die is al een paar maanden inactief helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:54

Ik verplaats dit topic van Mensenwelzijn en sport naar voedertijd. Daar past het beter.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:18

Alleen koken, of ook bakken, want dan heb ik er wel een stuk of 10recepten :+

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:20

Dankzij bokt colakip en chipstaart

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 15:26

Veriye schreef:
Alleen koken, of ook bakken, want dan heb ik er wel een stuk of 10recepten :+

Maakt niet uit! Kan van alles zijn! :P

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:32

Iemand nog een kindvriendelijk courgette recept. (Geen soep en gevulde courgette eten ze echt niet)
Zag dat de courgette in de aanbieding is bij de Lidl of was het nou Aldi :=


Ik zal zelf binnenkort eens wat recepten spammen. Ik heb een paar leuke simpele kookboeken. Ik hou van nieuwe dingen proberen mits het niet te duur en te moeilijk is :')

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:57

blokje schreef:
Iemand nog een kindvriendelijk courgette recept. (Geen soep en gevulde courgette eten ze echt niet)
Zag dat de courgette in de aanbieding is bij de Lidl of was het nou Aldi :=


Ik zal zelf binnenkort eens wat recepten spammen. Ik heb een paar leuke simpele kookboeken. Ik hou van nieuwe dingen proberen mits het niet te duur en te moeilijk is :')


Lusten ze couscous ? Dan couscous klaar maken (die van de Aldi is erg lekker)
Ondertussen gehakt aanbakken., doe zelf paprika en gedroogde tomaat erin dan de courgette erbij. Ook lekker kruiden erbij Naar smaak zelf gebruik ik couscous kruiden maar paprika en komijn is ook lekker . Vooral iets kiezen wat kinderen lekker vinden. Dan de couscous erbij en alles door elkaar evt nog blikje tomatenpuree . Snel klaar en erg lekker dag erna koud ook

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:28

blokje schreef:
Iemand nog een kindvriendelijk courgette recept. (Geen soep en gevulde courgette eten ze echt niet)
Zag dat de courgette in de aanbieding is bij de Lidl of was het nou Aldi :=


Ik zal zelf binnenkort eens wat recepten spammen. Ik heb een paar leuke simpele kookboeken. Ik hou van nieuwe dingen proberen mits het niet te duur en te moeilijk is :')


geen idee of het heel kindvriendelijk is maar wel zeker een aanrader; courgette spaghetti en dan even in de pan met olijf olie, paar tenen knoflook en kruidencreme (ik eet Vegan dus dit is vegan kruiden boter waarschijnlijk werkt normale ook wel) en dan gewoon met de normale pasta saus die je altijd gebruik en voilà, je (lekkere) courgette gerecht is klaar

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:31

Denk dat de spaghetti misschien wel aanslaat bij de kids.

Couscous ben ik bang van niet die houden ook niet van rijst. Ze houden überhaupt niet van courgette haha dus hoor sowieso eerst geklaag 8)7

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:58

Mijn leivelingsrecept met courgette die ik hier aan iedereen gevoerd kreeg ( dr zitten er thuis 2 tussen %) ...) is gehaktballen in tomatensaus !

Je snijdt de courgette in sliertjes net zoals met de spaghetti, heb je nou geen spiraalsnijder kan het ook in hele kleine blokjes. Dit kook je 3 minuten, afgieten en eventjes laten staan.

Verwarm de oven voor op 175 graden

De courgette gooi je in een grote bak, en hier voeg je het gehakt aan toe, ik heb voor 4 mensen 400 gr gebruikt. Samen met een eitjes en gehakts kruiden, en natuurlijk broodkruimels naar gevoel maak je hier gehaktballetjes van. Deze aanbraden in de pan.

Doe in een steelpan 1 pakje gezeefde tomaten en 1 blikje Tomatenblokjes in een pan, en voeg hier 2 boullionblokjes aan toe. Breng dit aan de kook en voeg wat water toe tot het een saus schrift supstantie heeft.

Leg de gehaktballetjes in een ovenschaal, giet hier de saus overheen en snijdt hier wat mozzarella in plakjes op. Dit alles gaat voor 15-20 minuutjes in de oven en klaar is kees !

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:40

De courgette zit dus in die gehakt balletjes? Klinkt wel erg lekker zeg! En verstopte groenten zijn ideaal hahaha.
Gehakt en tomaten saus/pasta saus lusten ze wel graag


(Even boodschappen lijst compleet maken ga deze maken denk ik)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:14

Mijn broertje en ik wilden echt nooit groenten eten. Maakt niet uit wat voor, we aten het gewoon niet. Dus is mijn moeder een beetje creatief geworden en maakte ze ei met courgette (de courgette zo dun gesneden dat het net leek op een boerenomelet) en tosti’s met prei. In de pannenkoeken deed ze spinazie, wortels werden gesneden zoals patatjes en van bloemkool, zoete aardappel en bijvoorbeeld courgette/aubergine maakte ze hamburgers. En of we het aten :Y)

Een recept voor in het topic wat ik zelf heel lekker vind om te maken is een stokbrood beleggen met kaas en tonijn (uit blik) dan tussen het tosti ijzer stoppen en dan mayonaise eroverheen. Echt heerlijk! :~

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:28

Creatieve moeder heb jij zeg!!


Hier moeten ze proeven.
Daarna eten we rustig door als wij als ouders klaar zijn de kids zitten echt te treuzelen gaan we toetje eten en van tafel dan worden de borden weg gehaald en hebben ze maar trek.

Maar als ze gewoon nog niet klaar zijn maar goed bezig zijn met eten wachten we wel rustig hoor. Maar ga geen eeuwigheid aan tafel zitten en geen dwang. Ja dat ene proef hapje dat moet.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bokt Kookboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:35

Mijn moeder mikte de helft van de groenten etc in de blender.
Werkte nog best ook. :')