Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

professioneel pannenkoeken recept weet iemand het geheim???

 
Profiel   

Sorry maar.. wat? Ik zie dat al 2x bier wordt genoemd, maar waarom dan? :') Hoe werkt dat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 08:58 



 
Profiel   

Ik gooi ook bier in empanadadeeg, dus het zal wel voor wat luchtigheid zorgen door de bubbeltjes die vrijkomen. Je proeft verder geen bier ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:04 



 
Profiel   

GreaseMonkey schreef
Lizz schreef
Heb de tip niet, maar ik gooi er altijd een scheut amaretto doorheen :D

Interesting :)* Proef je dat ook echt in de pannenkoek?

Ja je krijgt een beetje een zoete amandelsmaak er aan. De alcohol verdampt.

Bier kan je ook door het beslag doen voor luchtigheid. Maar ook daar zit een smaakje aan.
Ik houd overigens van hele dunne pannenkoeken, zoals crêpes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:16 



 
Profiel   

inderdaad een scheutje bier, liefst oud bruin dat is een beetje zoet. Schuimt het lekker van op. en daarnaast altijd een eitje meer dan je gevoel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:23 



 
Profiel   

:Y) Ga vanavond direct pannenkoeken maken!

Heb eens in De Ossenstal in de buurt van Epe (heel veel jaar geleden :+ ) pannenkoeken gehad waar een soort 'snippers' opzaten. Waren dikke, maar heel luchtige pannenkoeken. Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:24 



 
Profiel   

Ik weet niet of het professioneel genoeg is maar het volgende recept gebruik ik wekelijks en de kinderen en mijn man zijn het nog niet zat.

Half om half witmeel en volkorenmeel (met alleen volkoren meel vind ik de pannenkoeken te stug worden)
Per 100g meel 1 ei (dus 800g meel is 8 eieren)
Melk (zoveel als nodig, ik bak dunne pannenkoeken dus ik gebruik vrij veel melk zodat het beslag goed uitvloeit)
Zout, op 500g zout ongeveer een theelepel (zonder zout proef je direct, smaakt het waterig)

Voor elke pannenkoek gebruik ik een klein! klontje echte boter en ik bak ze op hoog vuur (dat kan makkelijk omdat ik ze heel dun maak).
Voor kaaspannenkoeken doe ik de Kaas erop als ik de pannenkoek heb omgedraaid. Voor ik ze op het bord leg klap ik hem dubbel zodat de Kaas aan de binnenkant zit en de pannenkoeken niet aan elkaar gaan kleven.

Suiker zou ik dan weer niet gebruiken in het beslag, dan is het beslag niet naturel meer en smaakt het juist als die voorverpakte magnetron pannenkoeken uit de supermarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:29 



 
Profiel   

Oe, pannenkoeken! :9
Professioneel recept weet ik niet, ik maak vaak havermoutpannenkoeken voor het ontbijt.

Wat zeker helpt is een extra ei en het zout niet vergeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:33 



 
Profiel   

Ik heb ook wel eens gehoord dat als je je beslag luchtiger wilt hebben, dat je Spa rood toe moet voegen.
Zelf nog nooit geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:33 



 

Maar dan nog geven de vaak gietijzeren, loeihete, alleen voor pannenkoeken gebruikte pannen/platen in een pannenkoekenhuis een andere smaak af dan onze pannen thuis.
Net als dat patat van een snackbar toch altijd anders smaakt dan thuis. Zelfs al heb je dezelfde. Zelfs als zou je een zak bevroren meenemen van de snackbar om thuis te bakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:40 



 
Profiel   

Ik kan vol teleurstelling zeggen dat ondanks meerdere verschillende pogingen als ik pannenkoeken maak echt vanaf het begin dat ze minder lekker smaken dan wanneer ik een pak van koopmans open trek :')

Wij kregen een hele tijd terug pannenkoeken met alpro soya van iemand. Die waren ook echt onwijs lekker <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:47 



 
Profiel   

Oh ja, en mocht je zure melk hebben (wel "verse" zure melk, dus geen melk die al weken te lang in de koelkast staat!) , bak er pannenkoeken van! Proef je niets van en je hoeft het niet weg te gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:51 



 
Profiel   

Haha lekker oefenen inderdaad met de hoeveelheid van de ingrediënten, ik doe er zelf wel eens een scheut stroop bij en heb het idee dat ze daar heel lekker van worden, maar geen idee of dat misschien gewoon beleving is :')

Het bakken zelf is natuurlijk ook erg belangrijk, goed hete pan, niet te dik of te dun beslag. Zorg dat hij mooi rond wordt en niet te vroeg of te laat draaien..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:54 



 
Profiel   

bruiswater erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:00 



 
Profiel   

Maaike_Indy schreef
Oh ja, en mocht je zure melk hebben (wel "verse" zure melk, dus geen melk die al weken te lang in de koelkast staat!) , bak er pannenkoeken van! Proef je niets van en je hoeft het niet weg te gooien.


Ik maak altijd pannenkoeken als de melk nog net niet zuur is, om het op te maken.

Verder: half boekweitmeel en half speltbloem, voor Franse pannenkoeken :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:03 



 
Profiel   

Lizz schreef
Heb de tip niet, maar ik gooi er altijd een scheut amaretto doorheen :D

Dit vind ik de tip van de eeuw! Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb (gooi wel eens amaretto over de pannenkoek, met ijs, maar daar wordt het zo soppig van :-P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:06 



 
Profiel   

Nu heb ik zin in pannenkoeken :+ :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:10 



 
Profiel   

Mix bij de Sligro kopen. Zo doen pannenkoekenrestaurants het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:15 



 
Profiel   

Wat leuk al zoveel reacties en zoveel andere recepten gaat het zeker eens met bier proberen en bruisend water maar alleen die meer eieren snap ik niet helemaal iemand zei ooit tegen mij dat er niet zoveel in mag dat het dan net een omelet word De goeie pan heb ik al van De Buyer en die heb ik ingebakken en werkte goed alleen het beslag was echt niet lekker dik en heel vast ik weer niet of jullie de Duivelsberg kennen in Berg en dal maar die pannenkoeken zijn echt goddelijk ging er vroeger wekelijks naartoe maar nu woon ik er 2 1/5 uur vandaan dus is het van wekelijks naar 1x per jaar geworden maar daar rij ik er echt voor voor die pannenkoeken mmmhh als ik toch dat recept zou hebben zou ik denk ik elke dag in de keuken staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:52 



 
Profiel   

om even in te pikken waarom bier gebruikt wordt:
1 het bevat koolzuurgas
2 het bevat gist
beide helpt "rijzen" vh deeg

en tja het perfecte beslag heb ik ook nog niet gevonden, maar dit ligt waarschijnlijk meer aan het feit dat ik elke keer wat anders doe :+
en uiteraard laat ik de suiker eruit als ik hartig varianten wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:59 



 

love_animals schreef
Wat leuk al zoveel reacties en zoveel andere recepten gaat het zeker eens met bier proberen en bruisend water maar alleen die meer eieren snap ik niet helemaal iemand zei ooit tegen mij dat er niet zoveel in mag dat het dan net een omelet word De goeie pan heb ik al van De Buyer en die heb ik ingebakken en werkte goed alleen het beslag was echt niet lekker dik en heel vast ik weer niet of jullie de Duivelsberg kennen in Berg en dal maar die pannenkoeken zijn echt goddelijk ging er vroeger wekelijks naartoe maar nu woon ik er 2 1/5 uur vandaan dus is het van wekelijks naar 1x per jaar geworden maar daar rij ik er echt voor voor die pannenkoeken mmmhh als ik toch dat recept zou hebben zou ik denk ik elke dag in de keuken staan

Heb je het al aan die mensen van dat restaurant gevraagd? :D Zij weten natuurlijk precies wat voor beslag ze gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:05 



 
Profiel   

Anoniem schreef
love_animals schreef
Wat leuk al zoveel reacties en zoveel andere recepten gaat het zeker eens met bier proberen en bruisend water maar alleen die meer eieren snap ik niet helemaal iemand zei ooit tegen mij dat er niet zoveel in mag dat het dan net een omelet word De goeie pan heb ik al van De Buyer en die heb ik ingebakken en werkte goed alleen het beslag was echt niet lekker dik en heel vast ik weer niet of jullie de Duivelsberg kennen in Berg en dal maar die pannenkoeken zijn echt goddelijk ging er vroeger wekelijks naartoe maar nu woon ik er 2 1/5 uur vandaan dus is het van wekelijks naar 1x per jaar geworden maar daar rij ik er echt voor voor die pannenkoeken mmmhh als ik toch dat recept zou hebben zou ik denk ik elke dag in de keuken staan

Heb je het al aan die mensen van dat restaurant gevraagd? :D Zij weten natuurlijk precies wat voor beslag ze gebruiken.

Ja heb de stoute schoenen al een paar keer aangetrokken ;) en dat is echt strikt geheim hoorde bij de laatste keer dat ze zelfs een contract moesten ondertekenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:33 



 

1 liter rauwe melk, 4 eieren, 500 gr bloem. Beetje zout en suiker.

Zo heb ik het geleerd van een kok die in een pannenkoeken restaurant heeft gewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:39 



 

Nah...Flauw. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:39 



 
Profiel   

love_western schreef
1 liter rauwe melk, 4 eieren, 500 gr bloem. Beetje zout en suiker.

Zo heb ik het geleerd van een kok die in een pannenkoeken restaurant heeft gewerkt.


Veder niks van rijsmiddel of bier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 21:39 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd de kaboutermix van Koopmans. Vind ik de lekkerste mix, ik denk door de boekweit.

Doe er zelf ook altijd nog een beetje kaneel door, maar daar moet je van houden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 22:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 111 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen