Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Koken met restjes?

 
Profiel   

Dacht, misschien is een centraal topic leuk hiervoor?
Ik heb best vaak restjes in de koelkast, waarvan ik dan eigenlijk niet weet wat ik ermee moet bij gebrek aan inspiratie.
Zo heb ik nu nog 3/4 ui liggen en een stel tomaten die niet heel lang meer mee kunnen....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 21:47 



 
Profiel   

Ui en overrijpe tomaten kan je gewoon een tomatenbasissaus van maken :) Evt invriezen en dan later voor de macaroni of pizza gebruiken.
Of tomatensoep :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 21:55 



 
Profiel   

Met kaas tussen een tosti of gebakken aardappelen met de ui mee gebakken en op het eind de tomaat kort meebakken. Verder maak ik vaak roerbakgroente van restjes. Ik vul mijn restjes dan aan met andere groenten,zoals broccoli, paprika, courgette, peultjes, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:02 



 
Profiel   

Tomatensoepje maken? Door een omelet? Of met gebakken aardappeltjes ofzo?

Als ik hier veel groente over heb is het meestal een heleboel groenten met rijst. Ik flikker gewoon vanalles samen en zie wel wat het wordt. Soms voor herhaling vatbaar maar soms ook niet te nassen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:15 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik help graag mee met recepten verzinnen :)
Voor de tomaten heb je al genoeg opties, zelf vind ik simpel gebakken tomaten met ui en peper en zout op de boterham erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:21 



 
Profiel   

Gebakken tomaat met ui, knoflook, peper, paprikapoeder en scheutje sojasaus. Op een bruine boterham met kaas scheppen en besprenkelen met wat maggi.... yummie
Dit zelfde mengsel kan je ook door een kliekje spercieboontjes roeren en eten met wat zilvervliesrijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:25 



 
Profiel   

ik vind het altijd heerlijk om met restjes te koken! mijn koelkast gaat daarom elke week ook helemaal leeg. wel licht het er aan wat voor basis kruiden je op de plank heb staan.

uitje snijden, beetje fruiten, tomaten in blokjes snijden en bakken en dan of een (voor)gecombineerde kruiden er door doen, zoals garam masala en je hebt al een heerlijke basis voor een curry. ( of peper, zout, paprika poeder, kerrie en koriander) lekker met pasta of rijst.

op deze manier komt bij mij alles op. En zodra je het echt niet inspiratie hebt, van alles, maar dan ook alles is soep te maken. Zo eten wij hier regelmatig gewoon soep van bijv aardappelshillen, paprika of tomaat. ook nog eens heel budget vriendelijk.

tevens doen wij ook aan de to goo to go pakketten en halen wij elke dag een pakket bij de jumbo, op deze manier kunnen wij voor max 7 euro p dag een maaltijd voor 4 personen neer zetten ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:34 



 
Profiel   

Aardappelschillen?? Die eet ik niet hoor. De rest kan ik mij in vinden, maar dat niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:50 



 
Profiel   

Ik heb een keer een shepherds pie genaakt, we hadden nog gehakt, ui, spezibonen en paprika liggen wat op moest aardappelen gepureerd (dat was dan geen restje) gehakt geruld met de groente er door heen, in Sen ovenschaal gedaan zonder al het vocht, aardappels gekookt en gepureerd en op het gehaktmengsel gedaan en vervolgens in de oven

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:53 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Aardappelschillen?? Die eet ik niet hoor. De rest kan ik mij in vinden, maar dat niet :+


Same. Lijkt me ook niet daverend lekker om eerlijk te zijn, soep van aardappelschillen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:57 



 
Profiel   

Hmm.. je eet toch ook krieltjes met schil? Als je je schillen goed wast zal het wel gewoon aardappel zijn? :+

Hier een linkje, je kan zelfs met bananenschillen soep maken!

https://www.nudge.nl/blog/2014/05/29/sc ... kkers-mee/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 23:07 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Aardappelschillen?? Die eet ik niet hoor. De rest kan ik mij in vinden, maar dat niet :+

je moet ze eens in de frituur doen . echt heel lekker. wel eerst wassen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 23:25 



 
Profiel   

Wat ik vaak doe als ik nog spul heb in mijn koelkast wat op moet, is op Google zoeken naar recept + de ingrediënten die in mijn koelkast liggen.
En daar komen heel verrassende dingen uit!

En soms maken we er ook zelf gewoon een roerbakgerecht van.
Wat eten we? "De koelkast leeg" ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 07:36 



 
Profiel   

Ik kook ook graag met restjes :j
Met ui en tomaat maak ik graag een pasta schotel. Of chili sin carne. Of soep, of roerbakschotel, of burrito's, of pizza, of lasagne.. Ik kook heel vaak met tomaat en ui eigenlijk.

Als ik wat aparte groentes heb liggen die eigenlijk niet bij elkaar passen dan doe ik ze meestal gewoon samen in de wok gooien, dat smaakt altijd wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 07:45 



 
Profiel   

Ik bewaar kapjes brood in een zakje in de vriezer voor wentelteefjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 07:58 



 
Profiel   

Ik heb laatst mijn vriezer leeggekookt: restje spinazie, halve paprika, restje broccoli, restje wortels en doperwtjes, restje mango, pakje voorgekookte aardappelschijfjes allemaal bij elkaar gegooid, pot tandoori saus eroverheen en afgetopt met haloumi voor de lekker. Was prima te eten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 08:47 



 
Profiel   

1 keer per week eten we hier pasta met rode saus of tomaten/groentesoep met restjes. Kun je bijna alles inmikken. En door een kasje met tomatenplanten hebben we nooit tekort tomatensaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 08:56 



 
Profiel   

Van losse restjes groente en bv vlees over maak ik meestal husselrijst. Alles bij elkaar in de pan rijst koken en daarna dat ook weer husselen door elkaar. Zo weet ik bv dat de combi bloemkool, spinazie en komkommer sla met ui samen met rest rookworst en tomatenketchup lekker smaakt :D en slasoep een fijne manier is ook om oude sla op te krijgen. :Y)

Tomaten gaan op brood ook of eenmaal oud in de pasta saus of soep.

Maar grappig jou restje is tomaat en ui is hier basisvoorraad. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:06 



 
Profiel   

Oud brood kan je wentelteefjes van maken of croutons.

Tomaten en ui zijn lekker samen.
Broodje roosteren, beetje pesto erop smeren en dan beleggen met rauwe ui en tomaat.
Of ui en tomaat bakken in een omelet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:22 



 
Profiel   

Oud brood heb ik laatst nog gebruikt om kaasburgers te maken. Gewoon in stukjes scheuren en tot een bal kneden met kaas, ui, melk en kruiden :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:36 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Tomatensoepje maken? Door een omelet? Of met gebakken aardappeltjes ofzo?

Als ik hier veel groente over heb is het meestal een heleboel groenten met rijst. Ik flikker gewoon vanalles samen en zie wel wat het wordt. Soms voor herhaling vatbaar maar soms ook niet te nassen :+


Precies dit inderdaad. Groente in een wokpan, sausje eroverheen, rijst koken en klaar.
Of pizza bestellen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:47 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Oud brood heb ik laatst nog gebruikt om kaasburgers te maken. Gewoon in stukjes scheuren en tot een bal kneden met kaas, ui, melk en kruiden :9

Dat maak ik ook altijd, maar dan volgens dit recept:
https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=66291

Heerlijk! En ik hoef nooit restjes brood of kaas weg te gooien :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:50 



 
Profiel   

Ik heb vaak van die goedkope pizza margarita’s in de vriezer liggen, als ik dan groente over heb die op moet gaat dat over zo’n pizza heen de oven in. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen