Brood pudding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Brood pudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 11:37

Ik zag dit ergens voorbij komen, en wou het eens proberen te maken.
Alleen nu Moet er vanillebloem in. Waar Kan ik dit kopen? Of eventueel ergens mee vervangen.
En er moeten rozijnen in, en dit is iets wat ik niet lust. Kan vast wel zonder. Misschien kan het ook met banaan of appel?

Anoniem

Re: Brood pudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:41

Vanille bloem is een zakje kookpudding met vanille smaak. Beetje een onduidelijke benaming. Is te vinden in elke supermarkt bij de bak spullen.

Rozijnen kun je natuurlijk prima weglaten als je dat niet lekker vind. Als je ander fruit wilt gebruiken kun je kijken naar gedroogde appelstukjes?

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 12:01

Judith_ schreef:
Vanille bloem is een zakje kookpudding met vanille smaak. Beetje een onduidelijke benaming. Is te vinden in elke supermarkt bij de bak spullen.

Rozijnen kun je natuurlijk prima weglaten als je dat niet lekker vind. Als je ander fruit wilt gebruiken kun je kijken naar gedroogde appelstukjes?


Dank je wel. Iets duidelijker Dan de vanillebloem.
Van de week even spullen inslaan. En proberen.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Brood pudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:41


petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Brood pudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:15

rozijnen kan je ook vervangen door gedroogde dadels, pruimen, abrikozen...

Hier vroeger een bakker die zijn "oude" koffiekoeken in zijn broodpudding deed, bijgevolg altijd een verassing of je rozijnen, ananas, kersen of abrikozen tegenkwam in je stukje broodpudding.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Brood pudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:19

Broodpudding is ideaal om alle restjes van brood en koeken in te verwerken inderdaad.
Ook suikerbrood of rozijnenbrood erin is erg lekker!
Ik gebruik meestal wel de helft donkerbruine suiker en de helft witte suiker, als je volledig donkerbruin neemt dan smaakt die suiker wel hard door.