Bijzondere restaurants.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:35

Leuk topic!
Net even wat anders dan die lange lijst uit het andere topic. Daar heb ik er ook een paar in gezet.

The Red Sun in Blaricum is wel bijzonder. Mooi gepresenteerde gerechten. Fijne sfeer en persoonlijke bediening. 9 van de 10 keer spot je wel wat bn'ers.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:18

Ik sluit mij aan bij de suggestie voor De Oranjerie!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8287
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 20:51


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:11

Sal Do Mar in Rhenen: sterrenkwaliteit. Echt een beleving!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:16

Anoniem schreef:
Vuurtoreneiland. <3

Ik lees graag mee voor meer van dit soort parels.

Zelf vind ik de ADAM toren met de schommel ook altijd wel wat hebben.


Heerlijk gebouw maar het eten is er echt niets.

Edit: in de zomer in België: dinner on a lake. Ik vind het te duur voor wat het is maar dit is wel wat je zoekt qua beleving :j

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:14

Wij vonden de Hoftrammm heel leuk. Een tramrit door Den Haag en ondertussen erg lekker gegeten. We hebben er echt van genoten :)

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 01:45

Er is een professionele kok, die een huiskamerrestaurant heeft en daar de meest waanzinnige creaties heeft - veganistisch. Ik weet alleen zijn naam niet meer. Misschien staat het in de vegan NL groep op Facebook, daar zag ik het vaker voorbij schuiven. Ik keek er met verbazing naar, zo bijzonder. :D

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:58

Nav dit topic gereserveerd bij Ctaste, ben heel benieuwd :D
Hoftrammm zelf ook gedaan, vonden wij een bijzondere belevenis :j Eten is .. apartig..
Tip, ga niet in de winter want dan zijn de ramen beslagen en zie je niks van de rit :')

Penthouse in Den Haag is voor het uitzicht heel bijzonder

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:03


Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:04


Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 02:03

Jorex schreef:
Op Texel, het schoutenhuys is ook weer eens wat anders dan normaal. Die serveren 14 kleinere gerechten wat samen een 4 gangen diner is. Echt heel erg lekker.


Dit lijkt mij erg leuk! Heb je een prijsindicatie, ik kan die niet vinden op de site.

Wij vinden het leuk om 1x per jaar bij een sterren restaurant te eten. Is ook een belevenis.
Op 1 staat voor ons De vrienden van Jacob in Santpoort http://www.devriendenvanjacob.nl
Op 2 Cheval blanc in Heemstede.
https://www.cheval-blanc.nl

Verder zijn wij fan van specktakel
WWwwspecktakek.nl in Haarlem. Zij hebben "bijzondere " dingen op het menu, goede kwaliteit en niet duur!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:23

Specktakel vind ik dan weer helemaal niets! (Al eerder in het topic vermeld.) Echt een afknapper was dat, nooit meer voor mij iig!

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:43

Valerie_91 schreef:
Lukasje schreef:
‘t Zilte, het restaurant van sterrenchef Viki Geunes! Dit restaurant is gelegen op de bovenste verdieping van het MAS, een gekend museum in Antwerpen en heeft een prachtig uitzicht, zeker ‘s avonds. Je zou dit kunnen combineren met een dagje Antwerpen.

[ [url=m/3t3jZR.png]Afbeelding[/url] ]


Haha maar één van de duurste resto's in Antwerpen :+

Als je een wauw beleving wilt, blijft the jane wel fantastisch. Is gelegen in een oude kapel en heel tof aangekleed. Ga er wel niet voor de goedkoop, is ook een sterrenzaak.

Als je in Antwerpen echt een heel gezellig betaalbaar restaurant wilt, in de oude kelders van middeleeuwse gebouwen, raad ik zeker Estro Armonico aan. Donker, maar gezellig keldertje, waar de eigenaar al zijn bereidingen op een houtvuur doet in het midden van de kelder. Heel gezellig, heel lekker, maar hou er rekening mee dat je kleren een beetje gerookt zullen ruiken :')

Door deze tip hebben mijn vriend en ik vorige week bij Estro Armonico gegeten. Erg leuk! <3
Alleen lastig te vinden :')
Maar alleen het 16e eeuwse steegje al waar je doorheen moet, heel knus!
En je moet wel van rustige restaurantjes houden (ik vind het heerlijk, geen herrie aan mijn hoofd :+) en het eten was erg goed!

Over twee weken gaan we naar Maastricht. Dus als daar nog tips voor zijn... :D

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:47

Ik ga binnenkort ook een weekend naar Antwerpen. Thanks voor de tip!

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:09

Je moet wel even goed zoeken hoor. Als je in de straat loopt waar het zit, moet je even zoeken naar het 16e eeuwse steegje
Afbeelding

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:20

Ik geef dit topic even een schopje.

In september gaan mijn man en ik een paar dagen naar Apeldoorn en ik heb gereserveerd bij Huisje James. Nu alleen de vraag hoe chique dat is en hoe chique we ons moeten kleden? Is het gewensd dat mijn man in pak gaat of mag een lange broek en daarop een overhemd ook? (Man draagt nooit een pak, maar je hebt restaurants waar ze moeilijk kunnen doen qua kleding.)

kimwilliam

Berichten: 1164
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:27

oeh wij houden ook van uit eten en al helemaal naar iets bijzonders :):)

wij gaan ook graag in de vakantie op de veluwe in Epe eten bij Ribhouse. je hebt er meerdere door het land en het eten is er geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:48

fohadie schreef:
Ik geef dit topic even een schopje.

In september gaan mijn man en ik een paar dagen naar Apeldoorn en ik heb gereserveerd bij Huisje James. Nu alleen de vraag hoe chique dat is en hoe chique we ons moeten kleden? Is het gewensd dat mijn man in pak gaat of mag een lange broek en daarop een overhemd ook? (Man draagt nooit een pak, maar je hebt restaurants waar ze moeilijk kunnen doen qua kleding.)


Een nette broek met overhemd is meer dan prima hoor.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:20

Anoniem schreef:
fohadie schreef:
Ik geef dit topic even een schopje.

In september gaan mijn man en ik een paar dagen naar Apeldoorn en ik heb gereserveerd bij Huisje James. Nu alleen de vraag hoe chique dat is en hoe chique we ons moeten kleden? Is het gewensd dat mijn man in pak gaat of mag een lange broek en daarop een overhemd ook? (Man draagt nooit een pak, maar je hebt restaurants waar ze moeilijk kunnen doen qua kleding.)


Een nette broek met overhemd is meer dan prima hoor.



Thanks!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8287
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:30

Wat leuk dat deze weer een schop je krijgt. Huisje James lijkt me echt geweldig in de herfst <3

Toevallig heb ik net gereserveerd bij de Watertoren, niet op de 10e verdieping helaas maar die was tot diep in juli al bezet. Dan maar op de 9e. Wie weet is het lekker weer en kunnen we toch wel buiten zitten :D

kimwilliam schreef:
oeh wij houden ook van uit eten en al helemaal naar iets bijzonders :):)

wij gaan ook graag in de vakantie op de veluwe in Epe eten bij Ribhouse. je hebt er meerdere door het land en het eten is er geweldig!


Het ribhouse is niet bepaald het soort restaurants wat hier gezocht wordt, dat staat ook in de OP :o
Als je iets zoekt wat meer in die lijn van de ribhouse keten ligt kan je beter in dit topic spieken, daar staat ook een lijst per provincie. [VT] Jouw favoriete restaurant?

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:34

Ik hou niet van culinair eten (moeilijke eter) maar wel van leuke bijzondere restaurants.
Ik vind de Dromaai lekker in nijmegen. Meer studententoco maar op rustige momenten echt wel leuk.
Je kunt daar beginnen met je toetje, en eindigen met je voorgerecht. Alles is omgedraaid (dromaai)... Ook muisgehaakte (huisgemaakte :')) gerechten en je kunt uiteraard ook gewoon beginnen met je voorgerecht.

Verder ben ik fan van ABC restaurants. Zowel in Velp (nu in verbouwing) en Sevenum.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8287
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:37

Hutcherson schreef:
Ik hou niet van culinair eten (moeilijke eter) maar wel van leuke bijzondere restaurants.
Ik vind de Dromaai lekker in nijmegen. Meer studententoco maar op rustige momenten echt wel leuk.
Je kunt daar beginnen met je toetje, en eindigen met je voorgerecht. Alles is omgedraaid (dromaai)... Ook muisgehaakte (huisgemaakte :')) gerechten en je kunt uiteraard ook gewoon beginnen met je voorgerecht.

Verder ben ik fan van ABC restaurants. Zowel in Velp (nu in verbouwing) en Sevenum.


Dan is voor jou het andere topic ook een grote aanrader denk ik. Wat hier voorbij komt is wel over het algemeen wat duurder segment. In [VT] Jouw favoriete restaurant? zijn wat meer 'normalere' restaurants met een leuke draai te vinden.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:35

Ik probeer nog steeds bij het vuurtoreneiland te gaan eten. Nu weer een herinnering in mijn agenda staan om er van de winter heen te kunnen voor de verjaardag van mijn man. Valt niet mee om daar binnen te komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:28

secricible schreef:
Ik probeer nog steeds bij het vuurtoreneiland te gaan eten. Nu weer een herinnering in mijn agenda staan om er van de winter heen te kunnen voor de verjaardag van mijn man. Valt niet mee om daar binnen te komen :')

Die staat al zeker een jaar open op een tabblad op mijn telefoon. Of ik vergeet het, of het is al vol.... :')

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:57

In zuid limburg heb je restaurants in die gevestigd zijn in de grotten zoals Daelhemergroeve.

Restaurant aan zee in Oostvoorne is ook geweldig qua locatie, eten weet ik zo niet. Je zit voor je gevoel midden in de duinen en kijkt zo uit over zee en het Rotterdamse havengebied. Heerlijk rustig plekje voor een zomerse avond.

In o.a. Breda heb je de BBQ-boot.

In de Biesbosch zijn er rondvaarten met diner aan boort.