Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Smeerkaas buiten de koelkast bewaren

 
Profiel   

Hoe lang kan je opgeopende smeerkaas buiten de koelkast bewaren?

Ik had online Nederlands eten besteld met een klein kuipje smeerkaas erbij. Helaas was ik dat, toen het bezorgd werd, helemaal vergeten. :o De smeerkaas heeft bijna 2 volle dagen buiten de koelkast gelegen. Is dat nog eetbaar?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:09 



 
Profiel   

Ik zou het er niet op wagen en weggooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:12 



 
Profiel   

ja hoor,lekker op eten! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:12 



 
Profiel   

Zolang ie niet groen is en gek ruikt en of smaakt niks aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:14 



 
Profiel   

O jee, de meningen zijn verdeeld. :=

Ik zou het zo zonde vinden om het weg te gooien, omdat ik maar 1-2x per jaar Nederlands eten bestel en ik al jaren geen smeerkaas meer gegeten heb. Ik hoop stiekem op meer "gewoon doen" reacties. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:16 



 
Profiel   

Dat zou geen probleem moeten zijn. Er zitten zat conserveermiddelen in

Inspecteer het even, ziet het er goed uit? Proef een mespuntje en als er niks op aan te merken is lekker opeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:16 



 
Profiel   

Bij de Aldi ligt het ook niet in de koeling in de winkel. Maar is misschien ook afhankelijk van het merk. Staat er wel op dat het koel moet worden bewaard?
Even kijken en ruiken, wat Saul ook zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:16 



 
Profiel   

Kan prima hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:18 



 

In sommige winkels ligt het inderdaad gewoon buiten de koeling. Gewoon lekker opeten als het normaal ruikt/smaakt en er geen gekke dingen te zien zijn. Zomaar weggooien is zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:19 



 
Profiel   

Is de hele handel gekoeld bezorgd? Zo nee, dan hoeft het opgeopend ook niet in de koeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:22 



 
Profiel   

Veel soorten ligfen in winkel ook niet in koeling, ik zou het durc
Ven als het er gewoon uit ziet en ruikt en misschien staat er wel gewoon op dat je het pas na openen in de koeling moet doen.
En zou dan gekoeld gelsverd moeyen worden, was het dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:23 



 
Profiel   

Het gaat om een kuipje van het merk Eru Holland. Ik weet niet of dat ook in NL verkocht wordt? Veel bederfbare producten worden namelijk buiten NL gemaakt vanwege de import regels.

Er staat bewaren tussen 4-8 graden en daaronder beperkt houdbaar na openen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:23 



 
Profiel   

Gewoon even open maken en ruiken, hoogstwaarschijnlijk is er niks aan de hand en kun je het zo opeten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:24 



 
Profiel   

Toch maar proeven dan als het niet groen is, of stinkt. Ik heb echt al jaren (zeg maar een stuk of 20 :') ) geen smeerkaas meer gegeten, dus ik hoop dat ik nog weet hoe het hoort te smaken haha.

Ibbel schreef
Is de hele handel gekoeld bezorgd? Zo nee, dan hoeft het opgeopend ook niet in de koeling.

Deels gekoeld, omdat er ook een partij bitterballen bij zat. Ik was zelf niet thuis, dus mijn vriendin heeft de bitterballen in de diepvries gelegd, maar die wist niet dat ik ook smeerkaas besteld had (was het zelf ook vergeten haha) en dat zou ze ook niet herkend hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:30 



 
Profiel   

Ik ben best wel benieuwd wat voor andere dingen je hebt besteld? Waar je nou nog steeds soms 'cravings' naar hebt? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:33 



 
Profiel   

Als je zintuigen goed werken zou ik gewoon ruiken en kijken en proeven of het bedorven lijkt en indien niet gewoon op eten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:35 



 
Profiel   

Hier ligt een groot deel van de smeerkaas niet in de koeling. Ik zou het wel aandurven en zelfs mijn dochter nog wel geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:38 



 
Profiel   

Alleen als het geopend is, is het handiger om het in de koelkast te bewaren om schimmel te remmen. Ongeopend blijft het gewoon buiten de koeling goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:40 



 
Profiel   

Ongeopend zou ik het prima durven eten, als het niet vreemd ruikt of groen is. Bij smeerkaas is het meestal toch vrij duidelijk wanneer het niet meer goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:48 



 
Profiel   

Guinevere schreef
Het gaat om een kuipje van het merk Eru Holland. Ik weet niet of dat ook in NL verkocht wordt? Veel bederfbare producten worden namelijk buiten NL gemaakt vanwege de import regels.

Er staat bewaren tussen 4-8 graden en daaronder beperkt houdbaar na openen.

Wij hebben die in kleinverpakkingen voor bij het hotel ontbijt en krijgen die ongekoeld geleverd. Gaan hier wel de koeling in maar is dus niet per se nodig volgens de richtlijnen.

edit: en in mijn privé gaat alles gewoon nog naar binnen wat niet vies proeft :Y) beste test is proeven! Beter proberen en weggooien omdat het niet goed blijkt, dan iets weggooien wat toch goed kon zijn.

Hoewel. Als je het eeuwig bijhoudt en niet opent heb je wel een gevalletje Shrödinger's smeerkaas. Heeft ook wel een leuk cachet.


Laatst bijgewerkt door Granoek op 07-12-19 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:49 



 
Profiel   

Van Eru bewaar ik zelf wel buiten de koelkast, ik denk niet dat het een probleem is dus!

En naar mijn ervaring wordt smeerkaas vrij duidelijk groen als het toch niet goed mocht zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:50 



 
Profiel   

Guinevere schreef
...Eru Holland. ...
Dat is dé smeerkaas en wordt hier gewoon verkocht.

Ik zou het gewoon proeven, als er geen rare fluff op groeit en het is ook niet vloeibaar, dan lijkt het me prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:51 



 
Profiel   

Super dames! Ik zal het straks even proberen en verslag uitbrengen.

casperzazoe schreef
Ik ben best wel benieuwd wat voor andere dingen je hebt besteld? Waar je nou nog steeds soms 'cravings' naar hebt? :+

Ik had deze keer heel veel besteld, omdat ik een NLs feestje geef voor Amerikaanse vrienden, maar normaal bestel ik bitterballen, chocolade kruidnoten :o , kaasvlinders, kaasstengels, ontbijtkoek, heksehyl, en zwart wit kogels. De rest varieert; soms kaaskoekjes, bami/nasi mix, mix voor babi pangang, gemixte drop, Jode koeken, koffiekoekjes. Net een beetje waar ik zin in heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 21:52 



 
Profiel   

haha, heerlijk.
smaakt vast gewoon naar smeerkaas :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 22:00 



 
Profiel   

Smeerkaas gaat met ons altijd mee op meerdaagse festivals omdat het lekker makkelijk te bewaren is en super lekker op Krentenbollen! Dan bewaren we het ook gerust tot de laatste dag (dag 5 dan)
nooit wat mee gebeurt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 22:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen