Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 21 [ 514 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Plaats een nieuw onderwerp

Kipfilet in blik - waar te koop?

 
Profiel   

Ah gut, wat een leuk apart vogeltje is het toch, ze doet hard haar best op haar eigen manier :D
Sterkte met det verlies van superoma :knuffel:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 12:21 



 
Profiel   

Mootje is zojuist overleden. |(

Het ging de laatste dagen al minder en ik wilde dat net komen melden hier. Vanmiddag bedacht ik dat het misschien kropverzuring kon zijn, dus ik heb wat dingetjes in huis gehaald om dat te verhelpen. Maar ik merkte dat ze helemaal niet meer at en dat dat dus geen zin had.

In de loop van de avond begon ik er steeds meer aan te denken om toch met haar naar de DA te gaan. Dat doe ik in principe niet met kwartels, maar Mootje is toch speciaal en bovendien nog erg jong. Ik heb de spoedlijn van de lokale dierenarts gebeld, maar die zei (gelukkig eerlijk) dat ze niet zo veel met vogels kon en dat ze eigenlijk alleen kon inslapen. Wel heb ik een nummer gekregen van een praktijk die wel meer met vogels kon, maar of die vogelarts ook spoeddienst had wist ze niet. Ik heb heel hard getwijfeld maar toch maar niet gebeld. Ik vond het allemaal te veel gedoe: Mootje in een transportkooitje een eind rijden, met nog maar de vraag of de DA überhaupt iets kon betekenen. Ik besloot om in ieder geval maar te wachten tot morgen.

Ondertussen heb ik het kuikenkooitje klaargemaakt voor Mootje, omdat ik wilde zien wat ze nu eigenlijk nog at. Ik heb haar erin gezet met een warmtelamp erbij. Ondertussen ben ik wat dingetjes voor haar klaar gaan maken, zoals knoflookwater en yoghurt met probiotica. Terwijl ik daarmee bezig hoorde ik ineens flapperen en toen ik keek lag Mootje op haar zij; overleden. Ze heeft nog geen kwartier in de ziekenboeg gezeten.

Ik baal er echt ontzettend van. Ik heb nog niet eerder een kwartel vroegtijdig verloren, en waarom moest dit nu net Mootje zijn? Misschien zat ze toch echt niet zo gezond in elkaar. Ze komt natuurlijk ook uit de intensieve veehouderij. Ze is ook altijd (te) klein geweest.
Ergens ben ik toch ook een soort van blij dat ik haar niet nog helemaal naar een dierenarts heb gesleept.

Nu is Maya alleen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:44 



 
Profiel   

Agossie ;( sterkte, dit is altijd rot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:56 



 
Profiel   

Dit is de laatste foto die ik van haar heb. Vanmiddag genomen met de knutsels die mijn neefje en nichtje nog hadden gemaakt voor mijn verjaardag en die ik vandaag in de brievenbus kreeg. Omdat mijn neefje zich afvroeg of de kipjes ook taart hadden gehad heb ik deze foto gemaakt, met de eitjes (rechtsonder) die de kipjes als dank voor de knutsels hadden gelegd. (Natuurlijk alleen Maya, maar dat zijn details.)

[ img ]

Check de naam Oscar op de knutsels. Het heeft zo moeten zijn denk ik.

Het valt misschien op dat Maya niet zo strak in de veren zit. Dat is nog schade die Mootje heeft aangericht in haar broedse buien.

Maya zit nu de hele tijd te roepen. Ze heeft echt wel door wat er aan de hand is. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:19 



 
Profiel   

Ach nee, arme mootje :(
Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:24 



 
Profiel   

Sjemig, wat een nieuws. Heel verdrietig dit. Sterkte met het verlies, Lindy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:28 



 
Profiel   

Ah wat rot, sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:36 



 
Profiel   

:knuffel:

Maar ik denk dat je gelijk hebt met die herkomst. Ze worden niet gefokt om het lang vol te houden. Toch stom. Ze was prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:56 



 
Profiel   

Och nee wat verdrietig.

Sterkte met het verlies

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 22:09 



 
Profiel   

Hè, wat verdrietig! Zo n speciaal klein ding, wat zul je haar missen, sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 22:16 



 
Profiel   

Bedankt iedereen, maar het valt allemaal wel mee hoor. Ik vind het vooral erg jammer. Voor mijn gevoel is mijn hele project van nieuwe leghennen kweken nu alsnog mislukt. Niet echt natuurlijk, want ik neem al mijn mooie ervaringen van vorig jaar natuurlijk mee, maar toch... Ik moet weer opnieuw beginnen. Weer die hele toestand met haantjes en zo. Ik had de boel net terug naar één hok en alle broedspullen naar zolder... -O-
En ik baal ervan dat ik Mootje blijkbaar niet gezond heb kunnen houden en dat ik niet weet wat er nou aan de hand was.

Prrrr schreef
:knuffel:

Maar ik denk dat je gelijk hebt met die herkomst. Ze worden niet gefokt om het lang vol te houden. .

Ja he, dat vermoedde ik eigenlijk ook al toen ze zo vroeg stopte met leggen. Dat zit er misschien ook gewoon in gefokt. Of ja, fokken kan je het niet noemen, het is onbewust vermeerderen, en dan sluipen zulke gebreken erin. Ook met die vleugel... Ze was echt een aparte in meerdere opzichten.

Ik ga mijn nieuwe broedeitjes zeker niet weer uit de supermarkt halen, maar... zonder supermarkteitjes was dit topic niet gelopen zoals het gelopen is. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 22:52 



 
Profiel   

Wat een abrupte wending neemt dit topic :=

Hopelijk is Maya snel weer een beetje de oude. Die blijft nu in haar eentje achter :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 10:46 



 
Profiel   

He wat sneu.

Geen Mootje meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 10:59 



 
Profiel   

Ach gos.... RIP Mootje.
Ik vind het wel bijzonder wat je allemaal voor haar hebt gedaan, bij veel mensen had ze het niet zo lang volgehouden als bij jou denk ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 21 [ 514 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen