Chai!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 09:08

Dag lieve bokkers,


Omdat ik vast niet de enige ben op bokt die dol is op een goeie chai latte... Hierbij het Bokt-chai topic.

Waar heb jij je lekkerste Chai Latte gedronken? En welke zijn niet te drinken?

En... de belangrijkste vraag in deze dagen: hoe maak je de perfecte Chai thuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:23

Afbeelding

Voeg melk toe, opschuimen met stoomwand van mijn espresso machine, voila. :+

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:24

Chai heerlijk :9

Vroeger een half jaar in India geweest en daar de hele tijd chao gedronken. Lekkerste in Nederland vond ik die op de campus van de HvA, dronk elke dag een beker haha

Thuis vind ik de potten van drink me chai lekker die je bij de ah kan kopen. Vind het gedoe met theezakjes en zelf melk toevoegen helemaal niks dus die vallen voor mij af

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:35

Starbucks en bij de HvA <3

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:51

Ik volg even.
Die van de Dolce Gusto vind ik wel lekker en makkelijk. Cupjes in dat ding en geen moeilijk gedoe. Maarja, tot in hoeverre is dat écht chai...
Starbucks drink ik idd ook altijd wel graag.

Verder moet ik zeggen dat ik ook regelmatig de spicy chai van joy of tea (pickwick) drink, gewoon zonder melk.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:52

In Nederland drink ik het eigenlijk helemaal niet meer, maar vond de koude versie in Thailand altijd heel lekker, altijd als ik iets te drinken bestelde was het eigenlijk wel dat :')

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:57

De Chai Latte van bagels&beans vind ik erg lekker en lijkt ook erg op die van starbucks.

Laat de bagels&beans latte nou gewoon te koopt zijn bij diverse winkels:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=010862
Sligro verkoopt dit ook en heb het ook al bij health/drogisterij winkels gezien.

Zelf nog mengen met melk en opwarmen. Ik vind hem wat sterker lekker en maak hem minder zoet dan B&B en SB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:01

Voor de mensen die zeggen dat Starbucks lekker is... Ik heb er gewerkt, en dat is dus de tazo concentrate. :))

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:26

Ik vond die van Starbucks en het plaatselijke tankstation hier altijd erg lekker.

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:29

Volg! Ik vind het ook superlekker maar heb het thuis nog nooit goed weten klaar te maken.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:31

Het is mijn guilty pleasure omdat het zo'n ontzettende caloriebom is... maar nu heb ik er trek in :') . Eens kijken wat ik in de appie vind vanmiddag.

Die pot van drink me is dat een roze/paarse pot? Heb er ooit een keer eentje gekocht, maar vond het niet zo.

Edit: macha latte vind ik ook mjam!

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:34

Gimme_Joy schreef:
Het is mijn guilty pleasure omdat het zo'n ontzettende caloriebom is... maar nu heb ik er trek in :') . Eens kijken wat ik in de appie vind vanmiddag.

Die pot van drink me is dat een roze/paarse pot? Heb er ooit een keer eentje gekocht, maar vond het niet zo.

Edit: macha latte vind ik ook mjam!


Ja klopt dat is die pot

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 10:40

Goeie tips!


Ik bestelde dus eerst wel eens de potten van Tiger Spice. Maar goed om te weten dat ze bij appie ook potten hebben!

@Anthea waar koop je die pakjes?

Ik vind de chai van Starbucks ook altijd wel lekker! Alleen soms een beetje te melkig...
Waar ik wel helemaal klaar mee ben zijn die chai's gemaakt met zo'n Monin-siroop :n

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:46

Kan iemand een goede, betaalbare doorsturen die je bij de winkel kunt kopen? Ik googelde net op die Tazo, maar kun je volgens mij alleen in Amerika krijgen?

Anoniem

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:57

Bij de ijssalon in Zwanenburg maken ze een heerlijke Chai latté. Met een mini ijsje erbij.
De Chai van Dolce Gusto vind ik ook erg lekker van smaak.

Leandra

Berichten: 1592
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:58

Ik meld me hier ook graag. Gek op Chai.

Helaas is de Drink Me Chai niet meer leverbaar bij de appie hier, ook niet kunnen vinden op de website. Mijn moeder heeft 2 weken geleden vanuit Duitsland meegenomen. Die is ook wel lekker. Maar ben ook nog steeds op zoek naar een goede. Bij een restaurant in mijn woonplaats hebben ze hele lekkere maar die is dicht.

Afbeelding

Deze had mijn moeder meegenomen.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 13:53

Leandra schreef:
Ik meld me hier ook graag. Gek op Chai.

Helaas is de Drink Me Chai niet meer leverbaar bij de appie hier, ook niet kunnen vinden op de website.


Ik heb manlief net gevraagd om na zijn werk Chai van de appie mee te brengen. -O- ben benieuwd waar hij mee thuis komt.


Nog een Chai ding: ik ben een half jaartje geleden naar een wellnesscenter geweest en daar hadden ze een Chai sauna. Met opgietsessie en dan werd er steeds een kruid toegevoegd. Was echt heerlijk. Met of je in een chai ondergedompeld werd :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:56

Begrijp ik het nu goed en is dit (warme) thee met opgeklopte warme melk?

LisaMS

Berichten: 780
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:57

Ik vind chai concentraat uit zo’n pak niet te drinken. :')
Vind het eigenlijk alleen lekker als het helemaal zelf gemaakt is. Die van eettentje Oerwoud in Den Bosch (met roos) is een van de lekkerste die ik ooit gehad heb :)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 14:03

Ailill schreef:
Begrijp ik het nu goed en is dit (warme) thee met opgeklopte warme melk?


Jup. Kruidige thee met kaneel, anijs, kardemom, ... En melk! :9

Maar dus ook verkrijgbaar kant en klaar in pak, of in siroop of poedervorm zodat je alleen melk toe hoeft te voegen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:26

Hé bah, wat vies :')

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:59

In Australië maken ze chai latte van sticky chai, dan zijn de theebladeren al overgoten met honing. Zooo lekker! Ik heb daar een zakje van meegenomen, ben er heel zuinig op. Ik hou echt van chai <3

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:12

Ik zet heel sterke Celestial Seasonings Bengal Spice thee, en dan met honing en opgeklopte melk. Yum :9

Foaly

Berichten: 4833
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:49

De Chai (ook in Dirty Chai, dus met espresso extract) van Celestials <3.

En in Londen in Borough Market zit een tentje dat het vers maakt, met thee, gember, honing en melk. Heerlijk en vooral goed als je verkouden bent, want het brandt als een malle _O-

Oh, en in Den Haag zit een zaakje (t Achterommetje) geloof ik, als je daar 'Chai latte' besteld, krijg je warme melk met een theezakje erin -O-. Geen aanrader dus.

Anoniem

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:53

Die van bij de AH, de Drink me Chai en dan met kokosmelk van Alpro Professional opschuimen <3

Caloriebom, maar o zo lekker :9