Chai!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:54

Ik ben ook dol op chai latte. Bestelde dit laatst bij een La Place. Deden ze er koffie door.... getverdemme! En dan niet eens 'dirty chai' maar eigenlijk dus gewoon een 'gewone' latte (koffie met veel melk) en dan een scheut siroop-spul er door. Smaakte vooral ontzettend zoet en jukkie naar koffie.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:03

Ahhh de kerst in een kopje :+:

De lekkerste Chai Latte die ik ooit gehad heb zijn die van de MacDonalds in Australie. :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:07

Ailill schreef:
Hé bah, wat vies :')


Klinkt vies, maar het smaakt eigenlijk gewoon naar pumpkin spice latte, weet niet of je die ooit op hebt?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:29

Foaly schreef:
De Chai (ook in Dirty Chai, dus met espresso extract) van Celestials <3.

En in Londen in Borough Market zit een tentje dat het vers maakt, met thee, gember, honing en melk. Heerlijk en vooral goed als je verkouden bent, want het brandt als een malle _O-

Oh, en in Den Haag zit een zaakje (t Achterommetje) geloof ik, als je daar 'Chai latte' besteld, krijg je warme melk met een theezakje erin -O-. Geen aanrader dus.
Als ik dit zo lees kom ik tot de conclusie dat ik het toch best vaak drink. Als in: Verse gember-thee met honing en warme melk.

Anoniem

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:48

Doe daar een steranijs en kaneelstokje bij, schijfje sinaasappel. Heaven.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:50

De lekkerste chai latte dronk ik altijd in Melbourne <3 daar zijn ze helemaal koffiegek en kun je ook meerdere versies chai latte krijgen. Ikzelf houd van de poedervorm samen met een scheutje vanille siroop. :~

Ik heb hier een busje met poeder staan, volgens mij een x bii de ah gekocht. Maar ondertussen verkopen ze t niet meer ;(

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:50

Shaggy09 schreef:
Ailill schreef:
Hé bah, wat vies :')


Klinkt vies, maar het smaakt eigenlijk gewoon naar pumpkin spice latte, weet niet of je die ooit op hebt?



Neee bah bah echte chai smaakt niet naar die pumpkin smurrie

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:21

In het UMCG maakte een koffietentje altijd Chai Latte met poeder van het merk Chalo, die vond ik super lekker. Kan je ook als particulier wel bestellen, maar heb het nooit in een winkel zien staan.

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:20

BarbaravdW schreef:
Ik ben ook dol op chai latte. Bestelde dit laatst bij een La Place. Deden ze er koffie door.... getverdemme! En dan niet eens 'dirty chai' maar eigenlijk dus gewoon een 'gewone' latte (koffie met veel melk) en dan een scheut siroop-spul er door. Smaakte vooral ontzettend zoet en jukkie naar koffie.

Oh dit heb ik idd ook eens gehad.. Zo vies :')
Maar dat was nog in mijn "begintijd" toen ik het net begon te ontdekken. Wist ik veel dat dat dus niet hoorde en volgens mij heeft het best een tijd geduurd voor ik het weer durfde te drinken _O-

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 05:46

“Een caloriebom” hoor ik hier zeggen maar waar komen die calorieën dan vandaan? Ik lees gekruide thee met opgeklopte melk :o?

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 07:54

Ik denk de suikers in de kant-en-klare varianten. En ik maak hem met volle melk :')

Ipsiedipsie
Berichten: 154
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:04

Hier nog een Chai liefhebster. Ik drink de chai van David Rio. Ik vind de Tiger spice en Elephant Vanilla lekker.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:09

Ik ben ook gek op chai latte, maar sinds ik hem thuis maak, vind ik ze in de horeca bijna altijd veel te zoet. Heb van mijn zus een zak losse chai gekregen, had ze in Stockholm gekocht. Thee van trekken met een mini cafetière, afgekeken van Doppio, en dan met melk uit m'n melkschuimer.
Als deze zak op is, wil ik zelf gaan mixen met zwarte thee en kruiden.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:32

Ik vind het ook heel lekker om met soja- of amandelmelk te maken, misschien een tipje om eens uit te proberen :D

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:54

Pure chai is heerlijk :9k , maar die melk- en andere zooi mogen ze houden :r

Ik krijg dan altijd visioenen van Asterix en de Britten, daar ging ook bij van alles wat met warm water werd gedronken 'een wolkje melk' door :')

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:02

De lekkerste chai is voor mij echt die van Bondi <3 ... En dan vooral de Bondi Chai Club Cinnamon. Bondi moet je online bestellen, maar ik sla altijd gelijk een paar zakken in één keer in := met een zak van 1 kg doe ik ongeveer een maand

https://breakoutchailatte.com/bondi-chai/

Zie trouwens dat ze daar nu ook sticky chai hebben... Die ga ik dan ook maar eens uitproberen <3

Anoniem

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:36

Ik heb zin in Chai.. maar heb het a. niet in huis en kan niet naar de winkels &n b. kantoor is ook dicht dus de espressobar ook :')

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:57

Ik heb nog een busje staan van de appie, de blauwe bus dan wel. Kan het ook nergens meer krijgen behalve soms nog bij de appie XL. Zojuist naar aanleiding van dit topic bij David Rio twee busjes besteld, de Elephant Vanilla en de Black Rhino. Heb de EV al wel eens op bij een zaakje in Nijmegen, maar die is helaas (permanent) dicht. Wist niet dat het online besteld kon worden dus voor degene die het zei in het topic: You're a lifesaver!

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:57

Haha ik drink wel heel veel chai... maar dan de gewone thee variant. De lekkerste tot nu toe vind ik de Rooibos Chai van de theewinkel op Terschelling :9

Chai Latte bestel ik heel af en toe bij de Starbucks (of aanverwante zaken), thuis drink ik het eigenlijk nooit. Heb nog wel twee potten van die Tiger Chai in de kast staan. Zou dat ook lekker zijn met sojamelk? Gewone melk drink ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:57

Berdien schreef:
Haha ik drink wel heel veel chai... maar dan de gewone thee variant. De lekkerste tot nu toe vind ik de Rooibos Chai van de theewinkel op Terschelling :9

Chai Latte bestel ik heel af en toe bij de Starbucks (of aanverwante zaken), thuis drink ik het eigenlijk nooit. Heb nog wel twee potten van die Tiger Chai in de kast staan. Zou dat ook lekker zijn met sojamelk? Gewone melk drink ik niet meer.


Ik denk dat het prima gaat met Soja :j zelf maak ik m met kokosmelk van Alpro :9

Ipsiedipsie
Berichten: 154
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:17

Minimus schreef:
Ik heb nog een busje staan van de appie, de blauwe bus dan wel. Kan het ook nergens meer krijgen behalve soms nog bij de appie XL. Zojuist naar aanleiding van dit topic bij David Rio twee busjes besteld, de Elephant Vanilla en de Black Rhino. Heb de EV al wel eens op bij een zaakje in Nijmegen, maar die is helaas (permanent) dicht. Wist niet dat het online besteld kon worden dus voor degene die het zei in het topic: You're a lifesaver!


Ywc! Zelf ook net weer besteld naar aanleiding van dit topic.

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:49

Door dit topic een pot Vanille Chai Latte van Chalo besteld. Kom er wel achter dat de plek waar ik ze altijd kocht het niet volgens de gebruiksaanwijzing maakt. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je vrij veel poeder doen op maar een paar ml water en warme melk. Daar schuimden ze altijd melk op (zoals voor cappuccino) en deden daar dit poeder door. Dat ben ik thuis ook gaan doen, heerlijk <3


Ik kreeg wel eens als tip dat je beter geen sojamelk kon gebruiken (bij deze versie iig), omdat de smaak daar veel vlakker van werd. Amandelmelk ging dan wel weer goed.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:05

De lekkerste is zelf gemaakt bij een café in de buurt. Met kardemom, kruidnagels en... De rest moet ik nog eens vragen aan ze.

Ik vind de poeders zozo...

Met sterke goede chai theezakjes doe ik ook wel eens. Maar chai thee verschilt altijd zo ontzettend.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:12

Jaaa chai latte <3

Bij plaatselijk restaurantje hebben ze deze van de Sligro die heerlijk is. Dus die heb ik nu ook thuis :D

Afbeelding

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Chai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:11

Heerlijk! Ik maak vaak een chai latte als ik zin heb in iets zoets en wil voorkomen dat ik aan de chocola ga :')
Ik maak hem zelf met water, melk of havermelk, en honing, agavesiroop of rietsuiker. Of de poeder van David Rio, de tigers pice of de orca spice (suikervrij).