Gezond eten voor luie mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:23

Wrap! Ik haal vaak wraps, zakje gesneden sla, gerookte kipfilet stukjes en chili saus in huis. Is zo klaar :D

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:29

Gewoon een simpele salade..
Sla, komkommer, tomaatjes, feta blokjes (evt olijfjes als je dat lekker vind) met een gekookt eitje en een scheut olijfolie. Ik ken jou 'probleem' en ik vind dit goed vol te houden. Eierkoker is hierbij wel een uitkomst.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:33

Ik vind die voorgesneden groenten uit een zakje ideaal, juist ook als je alleen voor jezelf kookt. Ten eerste hoef je niet al die groenten apart te kopen die toch nooit op maakt, en ten tweede hoef je niet te snijden. Verder is het wel gewoon 'kale' groente, en kun je ermee doen wat je wilt.
En er zijn inmiddels ook heel veel soorten van.

Bijvoorbeeld zo'n zakje basisgroenten. De ene dag maak je er groentesoep mee (eventueel voor meerdere dagen), de volgende dag macaroni.
Wat ik ook vaak doe is een kant en klaar blik of zak soep kopen en daar dan nog voorgesneden groenten bij doen. Je kunt er ook zelf een maaltijdsoep van maken door wat (volkoren) pasta te koken en erdoor te doen. En anders brood erbij.

En ik eet ook regelmatig afbakpizza met een stuk komkommer erbij. Super gezond is het niet, maar het kan best wel eens.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:33

Pasta salade? Blokjes feta, tomaatjes, komkommer en pesto.

Gewone salade, kan je mooi restjes groente bij gooien. Bleekselderij, ei, komkommer, tomaat, paprika eventueel spekjes of kip als je er iets van vlees bij wil. Feta, geitenkaas eigen kan je er van alles in gooien.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:38

meteen pakken
- fruit
- nootjes
- gedroogd fruit (dadels, vijgen, abrikozen, appel, mango)
- avocado met wat kruiden eetlepelen

little effort
- stukjes komkommer, wortel, bleekselderij (eventueel dippen in hummus)
- sojayoghurt met wat muesli of gepofte tarwe/spelt
- soep (je hebt hele lekkere groentesoepen in pak bij bijv de ah, waar ook geen rare toevoegingen in zitten en die je op voorraad kan hebben)
- restjes avondeten van de avond ervoor, ik maak daarom standaard meer dan op hoeft en gebruik dat als lunch of leg het in de vriezer
- smoothie met soja yoghurt/melk, diepvries vruchten, banaan, eventueel boerenkool of spinazie toevoegen (proef je niet)
- rijstwafel met notenpasta, hummus, pesto, noem maar op
- zoete aardappel door midden snijden (in de lengte), beetje olie erop en kruiden en voor 20 min in de oven, eventueel met wat geitenkaas erop
- gebakken of gekookt ei (als je dat eet)

Veel meer moet het niet worden
- salade aangevuld met peulvruchten of feta/geitenkaas om het vullender te maken
- wrap met falafel balletjes of andere vleesvervanger en wat groentes en hummus of knoflooksaus
- aardappelsalade of pasta salade met een dressing van yoghurt en mosterd

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:40

Schemerdier schreef:
Ik vind het te eenzijdig, en te veel zuivel elke dag.

Bijzonder, ik moet juist iedere dag zuivel eten / drinken. Doktersadvies...

Ik eet tussendoor wel regelmatig een pasta salade, of noodles met kip kruiden, champions en paprika bijvb. Echt heerlijk, snel klaar en gezond.

Die laatste 2 kun je ook voor avond eten maken en dan extra veel zodat je het de volgende dag als lunch hebt.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:41

Ik koop sowieso eigenlijk alleen maar voorgesneden groenten :') zelfs fruit koop ik het liefst voorgesneden. Ik word helemaal gelukkig van ontkroonde aardbeien in een bakje of een reeds in partjes gesneden appel. Echt ik schaam me kapot, maar het is waar...

Ik lees graag mee :Y)

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:48

Allerlei noten kopen, in 1 grote pot mixen en dan een handje pakken als je trek hebt. Je kan er evt. rozijnen of cranberrys doorheen doen. Je kan ook 1x veel moeite doen, gezonde cupcakes/bananenbrood bakken, 's ochtends 1 uit de vriezer halen en dan 's middags opeten.
Of stukjes komkommer/wortel/tomaat met hummus of een andere dip.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:08

Een banaan prakken.
2 eieren bij de geprakte banaan doen en klutsen.

Bananenprut in een pan bakken.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:38

Ik vind sesam crackers met hummes en wat tomaat en komkommer in plakjes erop erg lekker.
Een muesli reep is handig om mee te nemen.
Fruit of een (kant en klare) smoothie
Handje noten

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 16:46

Fijn dat meer mensen zich erin herkennen _O-

Komen ook wel fijne tips voorbij. De soep vind ik wel een goed idee: even kijken of ik kleinere bakjes kan vinden (heb alleen maar een vriesvakje, dus na 3 porties is hij vol).

Verder dacht ik dat een broodrooster ook nog wel uitkomst kon bieden: ik hou niet van brood maar wel van geroosterd brood :)

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:47

Als tussendoortjes neem ik vaak gewoon;

- handje noten (kan eenvoudig in zakje of bakje mee, of zet thuis een bakje klaar op salontafel)

- energyballs (gedroogd fruit zoals dadels/vijgen/.. in stukjes hakken en in balletjes rollen, die daarna door kokos of cacao rollen, geeft instant energy en is een ideale qnelle snack voor de ochtend!!)

- voor avondeten maak ik ook vaak een vegaburger/.. vaak zijn dit 2 stuks of portie voor 2 personen.
Als snack eet ik dus ook vaak de overgebleven burger of tofustukjes, seitan, ..
Zowieso eet ik vaak mijn avondeten ook als lunch nadien omdat ik standaard teveel maak :Y)

Pastasaus maak ik standaard teveel bvb om in te vriezen.


Verder heb je al véél handige tips denk ik *\o/*

Ipv een broodrooster, koop een goede grill!!
Gebruik ik voor toast, tosti, gegrilde vegaburger, gegrilde groenten. Heerlijk gegrilde paprika of aubergine mmmm ik flikker er eigenlijk bijna alles tussen :Y)
En werkt heel snel!! Ik heb een tefal.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 07-06-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:49

Sheran schreef:
Fijn dat meer mensen zich erin herkennen _O-

Komen ook wel fijne tips voorbij. De soep vind ik wel een goed idee: even kijken of ik kleinere bakjes kan vinden (heb alleen maar een vriesvakje, dus na 3 porties is hij vol).

Verder dacht ik dat een broodrooster ook nog wel uitkomst kon bieden: ik hou niet van brood maar wel van geroosterd brood :)



Een tip voor met een ( kleine) vriezer;
Vries de porties in, in stevige zakjes ( bijvb van ikea) dan heb je meer ruimte in je vriezer.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:51

Mijn ultieme luie mensen tip (hij is wel heel erg): ik koop een kilo voorgemaakte lasagna, en snij er een klein stukje vanaf dat ik opwarm in de microgolf als ik een hongertje heb. Soms 3 x per dag.

:')

(edit: heel gezond is het vast niet :Y) )

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:52

Ineke2 schreef:
Sheran schreef:
Fijn dat meer mensen zich erin herkennen _O-

Komen ook wel fijne tips voorbij. De soep vind ik wel een goed idee: even kijken of ik kleinere bakjes kan vinden (heb alleen maar een vriesvakje, dus na 3 porties is hij vol).

Verder dacht ik dat een broodrooster ook nog wel uitkomst kon bieden: ik hou niet van brood maar wel van geroosterd brood :)



Een tip voor met een ( kleine) vriezer;
Vries de porties in, in stevige zakjes ( bijvb van ikea) dan heb je meer ruimte in je vriezer.



Ohja en ook handig!
Als je graag advocado (guacamole) eet of salsa, kan je ook op voorhand maken, 1st invriezen in cupcake vormpjes en eens bevroren, kunnen de vormpjes samen in een zakje. Ideaal voor een lui moment haha.
https://www.eetgoedvoeljegoed.nl/recipe ... r-gebruik/

Dit principe dus. Kan ook met bouillon, kruiden/pesto, ...
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 07-06-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:54

Sheran schreef:
Fijn dat meer mensen zich erin herkennen _O-

Komen ook wel fijne tips voorbij. De soep vind ik wel een goed idee: even kijken of ik kleinere bakjes kan vinden (heb alleen maar een vriesvakje, dus na 3 porties is hij vol).

Verder dacht ik dat een broodrooster ook nog wel uitkomst kon bieden: ik hou niet van brood maar wel van geroosterd brood :)

Ziplockzakken.
Daar kun je (lauwe/koude!) soepen en sauzen heel plat mee invriezen.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:55

Je zou ook een klein apart vriezertje aan kunnen schaffen. Als dat je nou zo veel gemak en gezond eten zou brengen...

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 16:56

Studentenkamer, geen ruimte, niet mijn huis.
Later als ik groot ben...

De ziplockzakjes klinken als een goede tip!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:08

Yoghurt met muesli/cruesli/cornflakes en fruit uit de vriezer, dikke crackers met plakje beleg (vega iets), (zelfgemaakte) soep, plak ontbijtkoek, avondeten van de dag ervoor, geroosterde boterham met gebakken/geroerd/gekookt/gepocheerd ei, fruit. Dit zijn meestal mijn tussendoortjes :)

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:31

Solleke_Noah schreef:
Mijn ultieme luie mensen tip (hij is wel heel erg): ik koop een kilo voorgemaakte lasagna, en snij er een klein stukje vanaf dat ik opwarm in de microgolf als ik een hongertje heb. Soms 3 x per dag.

:')

(edit: heel gezond is het vast niet :Y) )

_O- Dat je dat dan ook nog 3x per dag doet maakt dit berichtje echt goud waard. :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:36

Dit is echt een topic voor mij :D

Rosbief op een bord, avocado erbij, een handje spinazie opbakken en erbij. Hap slik weg :):) Klinkt als een vreemde combinatie maar het is echt heel erg lekker.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:53

Rauwe groenten. Er is zoveel dat je rauw kunt eten!
Ik doe zelf bv komkommer en of paprika in yoghurt met knoflook met peper en zout.
Maar je kunt het ook dippen in iets op yoghurtbasis (met kerrie bv)
Maar eet ook gewoon rauwe broccoli. Daar heb je tegenwoordig zelfs verpakte langstengelige voor.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:14

Hier wat dingen die ik makkelijk en gezond vind: rijstwafels met hoemoes, gekookt of gebakken ei, wrap met hoemoes en rucola, (koolhydraatarm)broodje met appelstroop, bakje yoghurt met wat havermout, een avocado, wat stengels bleekselderij met hoemoes :D

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Gezond eten voor luie mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:17

Ham in een augurk rollen
Iets meer werk:
Ei koken en in rookvlees

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:19

Autumnn schreef:
Ham in een augurk rollen
Iets meer werk:
Ei koken en in rookvlees



Ham ín een augurk rollen lijkt mij anders best een hoop werk
:))