Ervaringen keukenmachines

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 12:51

Dankzij Corona heb ik bakken ontdekt, ik wil dus ook graag een keukenmachine kopen.

Ik wil graag dat hij sterk genoeg is om noten te crushen :D . En verder zie ik zoveel verschillende opties dat ik dacht ik vraag hier eens welke bevalt.

Welke heb je en waar gebruik je 'm voor?

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:28

Ik heb een magimix. Deze kan alles aan, makkelijk in gebruik en is onverwoestbaar.

Groenten snijden is ook zo gedaan

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:44

Even voor je bij de Consumentenvbond gekeken:
Citaat:
Keukenmachine of foodprocessor?
Een keukenmachine is de beste hulp bij bakklussen. Hij kan vooral goed kloppen, mengen en kneden, ook zwaar deeg. De meeste keukenmachines kunnen niet hakken, raspen en snijden. Bij sommige zit een blender.

Wil je hakken, snijden, raspen en pureren, dan is een foodprocessor beter geschikt. Bakklusjes als kloppen, mixen en kneden van lichter deeg kan hij ook, al doet de keukenmachine dat meestal beter. Een foodprocessor is veelzijdiger dan een keukenmachine en heeft vaak accessoires zoals een blender en sinaasappelpers.

Met behulp van de filters in de vergelijker kun je selecteren wat je met het apparaat wilt kunnen doen. Zo vind je het apparaat dat het beste aansluit bij je wensen.

De beste keukenmachines
De Beste uit de Test is de Bosch MUM50123. Hij scoort een 8,1.
De Beste Koop is de Bosch MUM54A00 StartLine. Deze keukenmachine scoort een 7,8.

De beste foodprocessors
De Beste uit de Test is de Bosch MCM3501M met het testoordeel 7,5.
De Beste Koop is de Philips HR7310/00 Daily Collection (wit). Hij krijgt een 6,8.
Edit: als je geen lid bent, dan kan ik de testresultaten van bepaalde modellen eventueel voor je opzoeken als je dat wilt.

Ik lees daar dat de Magimix Compact 3200 er heel goed uitkomt bij de gebruikers. Die kan alles goed en krijgt een 8.8.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 05-07-20 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:52

Als keukenmachine heb ik de kitchenaid, fantastisch degelijk ding. Voor een foodprocessor ben ik ook aan het kijken, dus ik volg even.

Anoniem

Re: Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:01

Ik heb een Bosch MUM die ook opzetstukken heeft voor een foodprocessor maar in de essentie 'gewoon' een keukenmachine is. Het is geen super sterke motor dus echt hele zware degen als bv brood moet ik vaak nog een stuk met de hand kneden, maar ik vind hem in principe super fijn voor bv mixen.

Een Kitchenaid is wel echt industry standard en als dat mogelijk is voor je financieel zou ik zeker die aanraden. Maar zit wel een flink prijskaartje aan.

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:18

Ik zweer bij de Magimix, ik maak er alles in van soep tot smoothies tot gemalen noten. Heerlijk ding en gaat al lang mee, mijn ouders hebben hem al zeker 10 jaar zonder problemen.ik heb de mini versie en die bevalt voor een 2 persoons huishouden heel goed.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:25

Niqui: wow thanks!

Emma: daar twijfel ik dus over, ben nu niet zo'n broodbakker maar vind het ook kak als ik dat straks ook wil doen en weer een andere machine in mijn keuken moet zetten.

Ik ga mij eens oriƫnteren op de magimix!

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:52

Niqui schreef:
Ik lees daar dat de Magimix Compact 3200 er heel goed uitkomt bij de gebruikers. Die kan alles goed en krijgt een 8.8.

Die heb ik ook, de XL, fijn apparaat, ook voor deeg. Noten, pesto enzo gaat allemaal heel goed.
Maar voor smoothies heb ik wel aparte blender en om veel sinaasappels te persen vind ik 'm ook niet zo handig. Als de bak te vol gaat overstroomt hij. Dus kan voor 2-3 glazen maar meer niet.

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:08

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou absoluut voor een ankarsrum assistent gaan! Mooie zware machine met veel opzetstukken.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:22

FleurVP schreef:
Niqui schreef:
Ik lees daar dat de Magimix Compact 3200 er heel goed uitkomt bij de gebruikers. Die kan alles goed en krijgt een 8.8.

Die heb ik ook, de XL, fijn apparaat, ook voor deeg. Noten, pesto enzo gaat allemaal heel goed.
Maar voor smoothies heb ik wel aparte blender en om veel sinaasappels te persen vind ik 'm ook niet zo handig. Als de bak te vol gaat overstroomt hij. Dus kan voor 2-3 glazen maar meer niet.
Dit was ook de XL inderdaad: https://www.consumentenbond.nl/keukenma ... 0-xl-zwart

Brooddeeg kneden
10,0

Eiwit en slagroom kloppen
7,2

Mayonaise maken
9,7

Cakemix mengen
10,0

Beslag mengen
9,7

Babyvoeding pureren
8,2

Hakken
8,4

Raspen
8,4

Plakjes snijden
10,0

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:42

Ja die is het. Voor al die dingen is ie inderdaad top, vorige week pizzadeeg gemaakt en was echt 5 minuutjes (daarna nog wel uren rijzen natuurlijk). Heel mooi elastisch deeg na 1 minuutje in de magimix en veel minder bloem door de keuken verspreid dan wanneer je met de hand kneed.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:47

Ik heb een Magimix 5200 (in de aanbieding bij Sligro gekocht). Ben helemaal verliefd. Het ding kan echt alles.
Scheelt echt heel veel werk in de keuken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:07

Ik heb ook een magimix. Heel fijn apparaat.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen keukenmachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:54

Ik heb een Bosch Mum keukenmachine, en ik heb er allerlei accessoires bij waaronder een blender en raspgeval, en daar ben ik echt heel blij mee!
Je hebt bijna voor alles wel een opzetstuk.
Noten rasp ik graag met de fijne rasp, daar gaat echt heel makkelijk. En dat ding is op het moment vooral enorm fijn om grote hoeveelheden eten uit de moestuin klein te maken en in te vriezen <3
Maar ik bak er bv ook brood mee. Een flink brooddeeg trekt ie met gemak.

Zelf heb ik deze: KLIK
Met nog een paar extra opzetstukken.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:23

Ik heb ook een Bosch Mum inderdaad zoals hierboven, wat een topding :D
Heb geen rasp of blender (geloof ik, ik twijfel nu. Ga straks gelijk kijken want mijn normale blender is stuk gegaan!), die wil ik nog bijkopen. Wel een sapmaak ding en nog wat andere extra's die nog niet uit de kast zijn geweest :=